Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ Ή ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΥΜΑΤΩΝ;



ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ Ή ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΥΜΑΤΩΝ;

Αγαπητοί Γονείς & Κηδεμόνες
Στο σχολείο μας παραπέμπονται για επανεξέταση 3 στους 10 μαθητές της Α΄ Λυκείου ,σε σύνολο 83 μαθητών οι 21 παραπέμπονται.  Ένα ολόκληρο τμήμα!!! .
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πανελλαδικά  ποσοστό αποτυχίας πάνω από 25%, το οποίο ανά σχολείο ή μάθημα φτάνει το 40% ή και παραπάνω.
Αυτό σημαίνει πως 1 στους 3 μαθητές κατάφερε να γράψει σε όλα τα μαθήματα πάνω από το 10, ενώ περίπου 1 στους 2 έγραψε κάτω από 10 σε 4 έως 11(!) μαθήματα.
Πόσα από τα παιδιά μας- μαθητές της Α΄ λυκείου, θα περάσουν μαύρο καλοκαίρι, επειδή παραπέμπονται για το Σεπτέμβρη; Πώς είναι δυνατόν μαθητής του σχολείου μας να βγάζει μέσο όρο πάνω από 17 και  να παραπέμπεται το Σεπτέμβριο για ένα μάθημα; Πόσες, αλήθεια, οικογένειες δεν θα στραγγίξουν οικονομικά ξοδεύοντας χρήματα για να βοηθήσουν με φροντιστήρια τα παιδιά αυτά; Πόσα από τα παιδιά μας δε θα οδηγηθούν σιγά σιγά έξω από το Λύκειο. Μα πως νοείται εν έτη 2014 ένας μαθητής να μην παίρνει απολυτήριο Γενικού Λυκείου;
Κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους. Άλλωστε, είναι και της μόδας η φτηνή και ανασφάλιστη εργασία μεταμφιεσμένη σε μαθητεία και απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.
Η περιβόητη τράπεζα θεμάτων:
  • Αποδεικνύει και στους πιο δύσπιστους, τα αδιέξοδα και παράλογα του εξεταστικού συστήματος που κάνει την προαγωγή των παιδιών μας από τάξη σε τάξη παρόμοια με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Αναπαράγει τους φραγμούς στη μόρφωση αφού δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και κάθε σχολείου . Δίνει όμως  τη δυνατότητα σε ιδιωτικά σχολεία να παρουσιάζουν πλασματικές επιδόσεις-όπως φάνηκε και από το τελευταίο σκάνδαλο σε ιδιωτικό σχολείο των Αθηνών.
  • Κάνει τα παιδιά μας να αισθάνονται την «αποτυχία» ως ατομική υπόθεση, απογοητεύονται και ωθούνται να εγκαταλείψουν το Γενικό Λύκειο αλλά και την προοπτική της πανεπιστημιακής μόρφωσης.
  • Σπρώχνει τους λεγόμενους «αδύναμοι μαθητές» να ακολουθήσουν την υποβαθμισμένη μορφωτική – επαγγελματική επιλογή της κατάρτισης μέσω των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ που θα παράγουν φτηνό εργατικό  δυναμικό προσαρμοσμένο στις ανάγκες τη αγοράς.
  • Όταν ο βαθμός προαγωγής της Α΄ και Β΄ Λυκείου  προσμετρείται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, εντείνει τον εξεταστικοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου και υπονομεύει τον μορφωτικό ρόλο.
  • Στερεί τα παιδιά μας και από τα τελευταία υπολείμματα δημιουργικής μάθησης και ελεύθερου χρόνου, και τα παραδίδει, μαζί με μας,  στην ομηρία του φροντιστηρίου αναγκάζοντάς μας να βάλουμε το χέρι ακόμα πιο βαθιά …… αν βέβαια έχουμε την δυνατότητα!
        
Το μέτρο ελάχιστα συνεισφέρει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Για πολλούς λόγους.
Είναι άδικο:
η βαθμολογία των παιδιών μας εξαρτάται από την τύχη και όχι από τη μελέτη και τον κόπο που κατέβαλαν πριν τις τελικές εξετάσεις. Μαθητές και καθηγητές κάνουν την προσευχή τους….. εφόσον δεν κληρώνονται της ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλα τα σχολεία. Έτσι κάποια σχολεία και κάποιοι μαθητές ευνοούνται, είναι οι τυχεροί, ενώ κάποιοι άλλοι θα είναι οι κακοί μαθητές, οι άχρηστοι  καθηγητές , τα ακατάλληλα-μη αποδοτικά σχολεία.      
  να κληρώνονται θέματα που απευθύνονται σε μαθητές της Α΄ Λυκείου λές και είναι μαθητές  Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίοι υποχρεούνται να γνωρίζουν την ύλη και των τριών λυκειακών τάξεων. Για παράδειγμα, στην Πολιτική παιδεία, στη Βιολογία κλπ.  Η τράπεζα θεμάτων άνοιξε τρείς μέρες πριν τις εξετάσεις, περιείχε πολλά θέματα εκτός ύλης, με ασάφειες και δυσνόητα .
κάποια θέματα απαιτούν την απομνημόνευση  απίθανων και άχρηστων  λεπτομερειών, και έρχονται σε αντίθεση προς τις οδηγίες που το ίδιο το Υπουργείο έδωσε, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Η ύλη είναι τεράστια και δεν καλύφθηκε - ούτε καλύπτεται συνήθως - στα σχολεία (γι αυτό το Υπουργείο τη μείωσε σε αρκετά μαθήματα το Φεβρουάριο του 2014!, όταν όμως η μισή περίπου ύλη απ’ αυτή που αφαιρέθηκε, είχε ήδη διδαχθεί). Έτσι, μερικά κεφάλαια διδάχθηκαν επί τροχάδην και οι μαθητές αντιμετώπισαν τελικά θέματα, τα οποία δεν ήταν σε θέση να εμπεδώσουν.
το υπουργείο να αναλαμβάνει το ρόλο του εξεταστή όταν δεν γνωρίζει τις  ιδιαιτερότητες  σε κάθε περιοχή, σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη. Ο  μόνος  που μπορεί είναι ο καθηγητής που μπαίνει καθημερινά στην τάξη . Σε κάθε σχολείο εξάλλου  ίσχυε μέχρι πρότινος, οι καθηγητές να αποφασίζουν για την επιλογή των θεμάτων των εξετάσεων, να αξιολογούν το επίπεδο των μαθητών της τάξης τους και να προσαρμόζουν αναλόγως τις απαιτήσεις τους, όπως ακριβώς γίνεται και σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
·         Ποιους  τελικά εξυπηρετεί ο πολυδάπανος θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων; Αυτούς που καρπώθηκαν τα ποσά που δαπανήθηκαν, προκειμένου να σχεδιαστεί και να καταρτιστεί το Πρόγραμμα αυτό. Τους φροντιστές, που αναλαμβάνουν το συστηματικό έργο της παρακολούθησης των θεμάτων της Τράπεζας, προκειμένου να «προετοιμάσουν» για τη δοκιμασία των εξετάσεων τους μαθητές. Η οποία αποβαίνει πραγματική ψυχική δοκιμασία.
·         Ποιους επιβαρύνει το μέτρο; Βεβαίως τα παιδιά μας- τους μαθητές, τις οικογένειές τους-εμάς και συγχρόνως και τους διδάσκοντες στα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Οι τελευταίοι, μάλιστα, θα κριθούν ενδεχομένως και από την απόδοση των μαθητών στις επικείμενες αξιολογήσεις και φυσικά θα σταματήσουν να επιτελούν  τον παιδαγωγικό τους  ρόλο και θα γίνουν απλά εκτελεστές των εντολών του υπουργείου.
·           Με το νέο εξεταστικό της τράπεζας θεμάτων θέλουν να καταγράψουν ότι αυτή η νεολαία δεν     «κάνει για γράμματα» και ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν τη δουλειά τους. Οι ίδιοι όμως εκπαιδευτικοί είναι που οδηγούν τα παιδιά μας επιτυχώς τόσα χρόνια.

·         Τη στιγμή που μαθητές και καθηγητές δίνουν  μάχη σε πολύ αρνητικές συνθήκες σε ό,τι αφορά τις υλικοτεχνικές υποδομές, τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα, τα κενά…….. ……. βασική κατεύθυνση του υπουργείου  είναι λιγότερα σχολεία, λιγότεροι μαθητές, λιγότεροι εκπαιδευτικοί.

Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στο ήδη επιβαρημένο τοπίο στην εκπαίδευση από την πολιτική της υποχρηματοδότησης, των απολύσεων, της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, της ανασφάλειας για το μέλλον ,της φτώχειας κ.α
Επιπλέον, φάνηκε η χρήσης του διαβόητου συστήματος ηλεκτρονικής καταγραφής-παρακολούθησης “my school” για το οποίο είχαμε προειδοποιήσει.  Δημιούργησε άπειρα προβλήματα και καθυστερήσεις στην ηλεκτρονική καταχώρηση και  έκδοση των αποτελεσμάτων έχοντας λάθος αλγόριθμο, με αποκλειστική ευθύνη-ανευθυνότητα του υπουργείου, όταν για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό φακέλωμα έχουν δαπανηθεί χρήματα του έλληνα φορολογούμενου.
Πρέπει τώρα να δοθεί άμεση λύση για να αποτραπεί η σφαγή  δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α΄ Λυκείου σε όλη τη χώρα και να μην είναι τα πρώτα θύματα ενός αντιεκπαιδευτικού εξεταστικού  συστήματος. Δεν αρκούν τα μπαλώματα και μαγειρέματα στον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας  που προσπαθεί το Υπουργείο να κάνει μετά το σφαγείο που προκάλεσε, αναγκάζοντας παράνομα και τους εκπαιδευτικούς να παραμείνουν στα σχολεία  μετά τις 30 Ιουνίου.
Μόνο ένας τρόπος υπάρχει :
  • Για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου να ισχύσει το παλιό σύστημα προαγωγής, με το οποίο βγήκαν τα αποτελέσματα της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου και να μην προσμετρήσουν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.
  • Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4186/13, που μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και θεσμοθετεί τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και τη μαθητεία.
  • Όχι στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • 20 μαθητές στο τμήμα. Μαζικοί διορισμοί καθηγητών. Ενισχυτική διδασκαλία με διορισμό καθηγητών.
  •  Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολείων.
  • Να καταργηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των σχολείων “my school”.

Όταν ένα εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί τα παιδιά μας στο να συμπεραίνουν ότι «δεν είναι καλοί», ότι δεν αξίζουν, ότι είναι άχρηστοι, όταν αποθαρρύνονται και χάνουν την αυτοεκτίμησή τους και την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, τότε αυτό που «τελείωσε» δεν είναι οι μαθητές, δεν είναι τα παιδιά μας, αλλά το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, οι εμπνευστές του και αυτοί που το εφαρμόζουν.

Εκπαιδευτικό σύστημα που παραπέμπει στην τύχη,… σε αρπαχτή … δημιουργεί ανασφαλείς και δυστυχισμένους μαθητές και στέλνει λάθος μήνυμα πρώτα απ' όλα στους μαθητές,  είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο για ολόκληρη την κοινωνία.

Μας αφορά όλους , γονείς, μαθητές, καθηγητές ,η αναγκαιότητα για ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, 12χρονο σχολείο, με κατάργηση όλων των εξετάσεων - ακόμα κι αυτών για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, ενός σχολείου που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση και θα υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και τους στόχους που η ίδια η κοινωνία θα θέτει.

                             ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΤΕΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: