Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

Τοποθέτηση Δημοτικού Συμβούλου Δ.Ε. Ιτέας Παντελή Σμαράγδη σχετικά με την πρόταση της Δημοτικής Αρχής επί των συγκοινωνιακών αλλαγών και αναπλάσεων της παραλίας Ιτέας.



Ιτέα 29/06/2024


Τοποθέτηση Δημοτικού Συμβούλου Δ.Ε. Ιτέας Παντελή Σμαράγδη σχετικά με την πρόταση της Δημοτικής Αρχής επί των συγκοινωνιακών αλλαγών και αναπλάσεων της παραλίας Ιτέας.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Ιουνίου ,μεταξύ άλλων θεμάτων, συζητήθηκαν δύο θέματα τα οποία συνολικά αφορούν ένα από τα κορυφαία ζητήματα που θα απασχολήσουν την Ιτέα τα επόμενα χρόνια και θα αποτελέσουν έναυσμα για την ανάπτυξη και την μετάβαση της πόλης σε μία νέα εποχή. Τα θέματα αυτά περιλάμβαναν τις προτάσεις της Τοπικής Κοινότητας Ιτέας – Δημοτικής Αρχής για τα συγκοινωνιακά έργα επί της παραλιακής οδού και των αναπλάσεων στην Χερσαία Ζώνη Λιμένα όπου με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας τοποθετήθηκα και εξέφρασα κάποιες παρατηρήσεις και αντιρρήσεις σχετικά με τις προτάσεις αυτές.

Καταρχάς, όφειλα πριν την τοποθέτηση μου επί συγκεκριμένων παρατηρήσεων να κάνω κάποιες παραδοχές – παρατηρήσεις :

  1. Ως Δημοτικοί Σύμβουλοι λάβαμε τις προτάσεις αυτές “θεσμικά” αλλά μόλις δύο μέρες πριν το Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να μπορέσουμε να τις επεξεργαστούμε και να προσέλθουμε με αντιπροτάσεις.

  2. Ως όφειλα και πάντα με αντικειμενικότητα συνεχάρη όλους όσους δούλεψαν για αυτές τις προτάσεις γιατί πράγματι φάνηκε πως ήταν μια δουλειά που έγινε με μεγάλο ενδιαφέρον από την Δημοτική Αρχή αλλά επί της ουσίας , δυστυχώς, ήταν κενή περιεχομένου μιας και δεν τοποθετείται επί αλλαγών στην υπάρχουσα προμελέτη που έχει εκπονηθεί από το Λιμενικό Ταμείο αλλά αφορά μια νέα εντελώς διαφορετική “μελέτη”.

  3. Οι αλλαγές που προτείνονται αντιτίθενται σχεδόν απόλυτα με τις αντιρρήσεις που είχαν οι Τοπικοί Σύμβουλοι της Ιτέας, όπως αναδείχθηκαν μέσα από τα Τοπικά Συμβούλια της προηγούμενης περιόδου, επί των προτάσεων της προμελέτης του Λιμενικού Ταμείου. Εδώ γεννώνται κάποια ερωτήματα.

  4. Ως παράταξη συμφωνούμε πως υπάρχει περιθώριο συζήτησης και συνεργασίας με το Λιμενικό Ταμείο και έκφρασης παραγωγικών και λειτουργικών παρατηρήσεων – αλλαγών επί της προμελέτης.

Στην συνέχεια και μετά τις παραδοχές τις οποίες ανέπτυξα ανωτέρω συνέχισα με κωδικοποίηση συγκεκριμένων παρατηρήσεων επί της πρότασης της Δημοτικής Αρχής όπου εκτίμησα πως αντί να λύνουν, δημιουργούν νέα και μεγαλύτερα προβλήματα τόσο στην καθημερινότητα του πολίτη όσο και στην προσβασιμότητα και διευκόλυνση του επισκέπτη. Φυσικά στο σημείο αυτό οφείλω να συμφωνήσω πως πεδίο συζήτησης μπορεί να είναι η θέση του ποδηλατοδρόμου, περισσότερο πράσινο, η πεζοδρόμηση του Δυτικού Τομέα και οι θέσεις πάρκινγκ όπου θα πρέπει να δούμε. Επί της συγκεκριμένης πρότασης λοιπόν οι παρατηρήσεις μου έχουν ως εξής :

  1. Για να μπορέσει κάποιος πολίτης – επισκέπτης να μεταβεί από την Μαρίνα στην Κίρρα, με βάση την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να διασχίσει την παραλιακή Οδό, να μπει σε κυκλικό κόμβο, να προχωρήσει και να στρίψει αριστερά επί της Μεταμορφώσεως, να στρίψει δεξιά επί της Καποδιστρίου και να την διασχίσει έως ότου στρίψει δεξιά στην Παπαναγιώτου όπου θα μπει σε κυκλικό κόμβο για να μπορέσει να βγει στην έξοδο προς την Κίρρα!!

  2. Για να μπορέσει κάποιος πολίτης – επισκέπτης να μεταβεί από την Κίρρα προς την περιοχή της Μαρίνας, με βάση την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να διασχίσει την παραλιακή οδό μπαίνοντας στον κόμβο επί της Παπαναγιώτου, να στρίψει δεξιά επί της Μεταμορφώσεως, να προχωρήσει δύο τετράγωνα και να στρίψει αριστερά επί της Καραϊσκάκη, να στρίψει αριστερά επί της Λεωφόρου Ηρώων, να εισέλθει στον κόμβο της Ηρώων και να πάρει την έξοδο για την Μαρίνα!!

  3. Οι κόμβοι τόσο στην Παπαναγιώτου, όσο και στην Ηρώων θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερα προβλήματα – κυκλοφοριακή συμφόρηση τόσο για τον πολίτη όσο και για τα Τουριστικά Λεωφορεία όπου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το που θα σταθμεύουν, μειώνοντας παράλληλα ακόμη περισσότερο και τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ για όλους τους χρήστες.

  4. Ο δρόμος της Καποδιστρίου είναι απαρχαιωμένος και εγκαταλελειμμένος “σκουπιδότοπος”, με ευθύνη Δημοτικών Αρχών, όπου δεν δύναται να μπορέσει να αντέξει την κυκλοφοριακή συμφόρηση μιας κεντρικής οδού.

  5. Επιχειρήματα Τοπικών Συμβούλων που εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην προμελέτη που εκπονήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο ήταν η απομόνωση των οδών Πετροπούλου και Σκαρίμπα όπου με την υπάρχουσα πρόταση ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Επίσης υπήρξε αντίθεση ως προς την δημιουργία νησίδας επί της παραλιακής οδού αλλά ουδέποτε εκφράστηκε σκέψη για μονοδρόμηση αυτής με ότι αυτό συνεπάγεται. Τέλος υπήρχε έντονος προβληματισμός ως προς τις θέσεις πάρκινγκ που θα μειώνονταν με βάση την προμελέτη (συγκεκριμένα 75 θέσεις διαθέσιμες) αλλά στην ερώτησή μου προς τον Δήμαρχο δεν υπήρξε σαφής απάντηση ως προς το πόσες θέσεις πάρκινγκ εκτιμά ότι θα υπάρξουν. Αντιθέτως επί της πρότασης αναδεικνύει ως χώρους πάρκινγκ τόσο την “εγκαταλελειμμένη” Πλατεία Θεάτρου όσο και ένα κενό οικόπεδο διαγωνίως του Κυριακοπουλείου. Επίσης υποδείχθηκε και η Μαρίνα ως χώρος πάρκινγκ, γνωρίζοντας όμως ότι σε περίπτωση Ιδιωτικοποίησης της δεν θα παραχωρείται δωρεάν (θέμα που ήταν αντίθετοι Τοπικοί Σύμβουλοι).

  6. Οι πέργκολες που εφάπτονται επί της πρόσοψη των καταστημάτων όπου προτείνονται στην πρόταση της Δημοτικής Αρχής καταλαμβάνουν 9,20 μέτρα και επί της ουσίας βασίζονται στην σκέψη της μονοδρόμησης της παραλιακής οδού. Είμαι καθαρά αντίθετος σε αυτή την σκέψη διότι εκτιμώ πως σε περίπτωση που κάποιο κατάστημα εστίασης σταματήσει την λειτουργία του θα μείνει 9,20 μέτρα πεζοδρόμιο κενό την ώρα που υπάρχει αναγκαιότητα διπλής κατεύθυνσης του παραλιακού δρόμου.

Συνολικά επί όλων αυτών των παρατηρήσεων θεωρώ ότι οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής επί της προμελέτης δυστυχώς δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα και αναδεικνύουν παθογένειες οι οποίες αντί να πάνε τον τόπο μπροστά δυστυχώς θα τον γυρίσουν πολύ πίσω. Η μονοδρόμηση της παραλιακής οδού, η δημιουργία κόμβων και οι νέες κυκλοφοριακές αλλαγές αντί να διευκολύνουν, θα δημιουργήσουν πλείστα προβλήματα κυρίως στην καθημερινότητα του πολίτη. 

Η επιτυχία του σχεδιασμού της πόλης της Ιτέας είναι ότι είναι εύκολα προσβάσιμη, οι περισσότερες δραστηριότητές της γίνονται επί της παραλιακής οδού και ο χρήστης μπορεί πολύ εύκολα να βρεθεί στην παραλία. Με το να δημιουργήσουμε αυτές τις τρικλοποδιές στους χρήστες και να τους αναγκάσουμε να βγάλουν χάρτη για να πάνε από την Μαρίνα στην Κίρρα και πίσω τότε θα χάσουμε το ήδη δύσκολο στοίχημα επιβίωσης και ανάπτυξης του τόπου μας.

Στο συμβούλιο όμως της 27ης Ιουνίου και αφού τοποθετήθηκαν τόσο Δημοτικοί Σύμβουλοι όσο και εγώ, με την επιχειρηματολογία μας καταφέραμε να πείσουμε την Δημοτική Αρχή να αποσύρει αυτές τις προτάσεις και να επανέλθουμε σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο με νέες προτάσεις και από πλευράς αντιπολίτευσης. Η φιλοσοφία πίσω από τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν επί της παραλίας της Ιτέας είναι πως πρέπει να διαμορφώσουμε ένα παραλιακό μέτωπο πράσινο, προσβάσιμο και εναρμονισμένο στις ανάγκες του 2030 για να καταφέρουμε να πείσουμε τον επισκέπτη να επισκεφθεί την πόλη και τον πολίτη – χρήστη να διευκολύνεται στην καθημερινότητά του.

Η κάθε Δημοτική Αρχή οφείλει να συνεπικουρεί σε τέτοιες αλλαγές και να προχωρά με ακόμη πιο αποφασιστικά βήματα στις ανάγκες που έχει επιπρόσθετα η πόλη όπως η δημιουργία λειτουργικών εισόδων – εξόδων της πόλης, η επέκταση του σχεδίου πόλεως και η συντήρηση – ανάπτυξη των υποδομών της.

Παντελής Σμαράγδης

Δημοτικός Σύμβουλος Δ.Ε. Ιτέας


Δεν υπάρχουν σχόλια: