Πρακτικές και συμπεριφορές που συνηθίζουμε αλλά δημιουργούν μεγάλη φθορά στο όχημά μας |
Μπορεί κάποιες πρακτικές που εφαρμόζουμε στην καθημερινή συμβίωση με το όχημά μας να είναι φαινομενικά «αθώες», ωστόσο δημιουργούν μεγάλη φθορά σε συγκεκριμένα συστήματα ή εξαρτήματα του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τόσο την επιβάρυνση σε κόστος συντήρησης και αποκατάστασης όσο και στην ασφάλειά του (μας).
Ξεκινάμε λοιπόν:
1. Δεν ξεκουράζουμε το πόδι στον συμπλέκτη
Αρχικά, αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει σύστημα start/stop, με αυτό τον τρόπο δεν θα λειτουργεί. Κατά δεύτερον, η ελάχιστη πίεση στο πεντάλ του συμπλέκτη προκαλεί επαφή μεταξύ των υλικών τριβής του και φθορά χωρίς λόγο. Το ίδιο ισχύει και όταν διατηρούμε τον συμπλέκτη πατημένο με ταχύτητα σε φανάρι ή διασταύρωση, οπότε καλό θα ήταν να το αποφεύγουμε κι αυτό.
2. Δεν κυκλοφορούμε με άδειο ρεζερβουάρ
Η αντλία βενζίνης, όταν δεν καλύπτεται από επαρκή ποσότητα καυσίμου στο αντίστοιχο δοχείο, θερμαίνεται υπερβολικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η διάρκεια ζωής της. Φροντίστε να συμπληρώνετε πάντα καύσιμο πριν η ένδειξη φτάσει στην κατώτατη ένδειξη.
3. Δεν κινούμαστε σε κατηφόρες –μόνο– φρενάροντας
Σε απότομες κατηφόρες φροντίζουμε να επιλέγουμε μια σχέση στο κιβώτιο ανάλογη με την ταχύτητα με την οποία θέλουμε να κινηθούμε, ώστε να εκμεταλλευόμαστε το «φρένο» που δημιουργεί ο κινητήρας. Με νεκρά στο κιβώτιο και βασιζόμενοι στα φρένα, πέρα από την τεράστια φθορά, υπάρχει πιθανότητα υπερθέρμανσης και μείωση ή πλήρης απώλεια της ικανότητας πέδησης.
4. Δεν επιλέγουμε όπισθεν εν κινήσει
Επειδή η όπισθεν στο κιβώτιο δεν ακολουθείται ούτε προηγείται άλλης σχέσης μετάδοσης, δεν έχει την αρωγή του συστήματος συγχρονισμού. Έτσι, αν το αυτοκίνητο κινείται, έστω προς τα πίσω, και την επιλέξουμε, θα ακούσουμε τα γρανάζια της να διαμαρτύρονται ή, ακόμα χειρότερα, να «παραδίδουν το πνεύμα τους».
5. Δεν αμελούμε τη συντήρηση
Ακόμα και ένα παλιό αυτοκίνητο, όταν είναι σωστά συντηρημένο, μπορεί να είναι λειτουργικά ασφαλές. Είναι προτιμότερο να δώσουμε τα χρήματά μας για συντήρηση αντί για αισθητικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα ή στο εσωτερικό.
Πηγή: www.lifo.gr
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΡΑΤΣΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου