Ψηφίστε τώρα για την σωτηρία του Δελφικού Τοπίου

Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019

Ρύπανση από βωξίτη στα νησιά Σολομώντα // Ιτέα και Κορινθιακός κόλπος - βίοι παράλληλοι ;





Έγινε προσπάθεια πιστής μετάφρασης από το πρωτότυπο στα αγγλικά κείμενο του Guardian

Τη Δευτέρα, περίπου 5.000 τόνοι βωξίτη, το μετάλλευμα που χρησιμοποιείται στην παραγωγή αλουμινίου ,  γλίστρησαν στο νερό στον κόλπο Kangava, στο νησί Rennell, ενώ φορτώνονταν σε μια φορτηγίδα που προσάραξε στα ρηχά.

"Το νερό είναι κόκκινο. Είναι σαν μια σκηνή από την Έξοδο ", είπε μια πηγή στο νησί , στον Guardian.

Είναι η δεύτερη μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή για την περιοχή φέτος.

Το πλοίο MV Solomon Trader προσάραξε σε έναν ύφαλο τον Φεβρουάριο, χύνοντας περίπου 80 τόνους μαζούτ. Το πλοίο ήταν εκεί για να φορτώσει βωξίτη από τις εξορύξεις του νησιού, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από μια τοποθεσία παγκόσμιας κληρονομιάς στην ανατολική πλευρά του νησιού.


Δεν μπορούμε να κολυμπήσουμε , ούτε να φάμε. Τα νησιά του Σολομώντος αγωνίζονται με την χειρότερη πετρελαιοκηλίδα που συνέβη ποτέ στην περιοχή τους

Μετά την ολοκλήρωση της  εκτίμησης της 
περιβαλλοντικής επίπτωσης του ατυχήματος , ο  Guardian θεωρεί βέβαιο ότι η κυβέρνηση των Νήσων Σολομώντα θα υπογράψει την σύμβαση καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας στις 17 Ιουλίου. Εργασία που θα διαρκέσει τέσσερις μήνες .


Ενώ οι χωρικοί έχουν ενημερωθεί να μην τρώνε ψάρια, είναι κατανοητό ότι πολλοί εξακολουθούν να τα καταναλώνουν , ελλείψει άλλων πηγών τροφίμων στο απομακρυσμένο νησί. Τα αποτελέσματα των δοκιμών αναμένονται για να καθοριστεί εάν τα αποθέματα ιχθύων έχουν μολυνθεί με υδρογονάνθρακες.

“Η μόλυνση από το πετρέλαιο δεν είναι τόσο άσχημη όσο θα περίμενε κανείς. Το πετρέλαιο είναι πιθανό να μη προκαλέσει μακροχρόνιες ζημιές ", δήλωσε ένας ειδικός σε τέτοιες υποθέσεις ,  στην εφημερίδα Guardian.

"Ο βωξίτης είναι το μείζον ζήτημα με μακροχρόνιες συνέπειες καθότι προκαλεί σημαντικές μακροπρόθεσμες αλλαγές στο θαλάσσιο οικοσύστημα".

Η συνεχιζόμενη κακοδιαχείριση της φόρτωσης του βωξίτη έχει ως αποτέλεσμα να είναι καλυμμένος όλος ο πυθμένας του κόλπου, με το ορυκτό αυτό , ακόμη και αρκετές εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα ,  σύμφωνα με την πηγή.

"Είναι απλά υπόθεση εκτός ελέγχου", είπε.

H Martina Doblin , εμπειρογνώμονας , από το University of Technology του Σίδνεϊ , για τους υδάτινους πόρους και το περιβάλλον προειδοποίησε ότι η σκόνη βωξίτη πιθανό να πνίξει και να θάψει ό, τι υπάρχει στο δάπεδο του ωκεανού και θα εξαπλωθεί μακρύτερα με τα παλιρροιακά ρεύματα.

“ Η θολούρα από την σκόνη του βωξίτη , σημαίνει περιορισμό διείσδυσης της ποσότητας του φωτός που είναι απαραίτητη για την ζωή στα κοραλλιογενή ζώα και την θαλάσσια χλωρίδα ... με επιβλαβές αποτέλεσμα", δήλωσε η Doblin.

Ο εκπρόσωπος του OceansWatch των Νησιών του Σολομώντα Lawrence Nodua δήλωσε ότι η μόλυνση θα προκαλέσει προβλήματα στην αναπαραγωγή των ψαριών.

"Κανονικά τα ψάρια έρχονται στο σημείο όπου βρίσκονται τα κοράλλια, έτσι εάν τα κοράλλια πεθάνουν, δεν θα είναι εκεί και [θα χάσουν την προστασία των υφάλων]", είπε.

Ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν αναφορές για παιδιά που κολυμπούν στον κόλπο και παρουσίασαν ερεθισμό του δέρματος από την κακή ποιότητα του νερού.

Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας Bintan Mining Νήσων Σολομώντος δήλωσε στον Guardian την Πέμπτη ότι οι εργασίες φόρτωσης ανεστάλησαν μετά το περιστατικό της Δευτέρας. Η εταιρεία δεν θα σχολιάσει περαιτέρω.

Έγκυρες πηγές δήλωσαν ότι η εταιρεία έχει μεταφέρει τις εργασίες φόρτωσης σε άλλα μέρη του νησιού.

Κατά τη διάρκεια της διαρροής πετρελαιοκηλίδας, το Bintan Mining Solomon Islands είχε υποστεί κριτική για τη συνέχιση των εργασιών φόρτωσης βωξίτη.

Ενώ τα ρεύματα έσπρωξαν μακριά την  πετρελαιοκηλίδα από το χώρο της παγκόσμιας κληρονομιάς, ο Guardian είχε πληροφορία πως μικροποσότητες πετρελαίου εκβράστηκαν  στην γύρω περιοχή.

"Τίποτα σημαντικό, κυριολεκτικά σε μέγεθος μικροκηλίδων διαμέτρου νομίσματος  , διάσπαρτα εδώ και κεί," είπε μια άλλη πηγή.

Από το 2013 ο τόπος βρίσκεται στη λίστα κινδύνων της Unesco λόγω της υλοτομίας και της υπεραλίευσης.

Ο ασφαλιστής χύδην φορτίου, KP & I, δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις σχετικά με τα έξοδα καθαρισμού θα ξεκινήσουν σύντομα, αλλά προειδοποίησε ότι οι αξιώσεις αποζημίωσης θα χρειαστούν χρόνο.

Αν και τα ζητήματα επιμερισμού των ευθυνών,  δεν έχουν ακόμα προσδιοριστεί, ο ασφαλιστής και ο πλοιοκτήτης έχουν προηγουμένως "εκφράσει τύψεις" και χαρακτήρισαν την κατάσταση ως "εντελώς απαράδεκτη".

Ζητήθηκε σχόλιο από τη Ναυτική Αρχή των Νήσων Σολομώντος, το Εθνικό Γραφείο Διαχείρισης Καταστροφών και το υπουργείο εξορύξεων.



το πρωτότυπο κείμενο :

On Monday, an estimated 5,000 tonnes of bauxite, the ore used in aluminium smelting, slipped into the water at Kangava Bay, Rennell Island, while it was being loaded on to a barge.
“The water is red. It’s like a scene from the Exodus,” a source on the island told the Guardian.
It is the second major environmental disaster for the area this year.
MV Solomon Trader ran aground on a reef in February, spilling about 80 tonnes of heavy fuel oil. The vessel was there to load bauxite from the island’s mining operations, which lies on the doorstep of a world heritage site in the island’s east.
The Guardian understands the Solomon Islands government is expected to sign off on the four-month oil spill clean up on 17 July, following the completion of the environmental assessment.

'We cannot swim, we cannot eat': Solomon Islands struggle with nation's worst oil spill


While local villagers have been told not to eat fish, it is understood many still are, in the absence of other food sources on the remote island. Test results are yet to come back to determine whether fish stocks have been contaminated with hydrocarbons.
“The impact of the oil is not nearly as bad as you would expect. The oil isn’t likely to cause any long-term damage,” a seperate person on the ground told the Guardian.
“The bauxite is the overwhelming issue by a long shot and that is causing substantial long term changes to the marine ecosystem.”
Ongoing mismanagement of bauxite loading has resulted in the whole bottom of the bay, down to several hundred metres, being covered in the mineral, the source said.

“It’s just totally out of control,” he said.

University of Technology Sydney water and ecology expert Martina Doblin warned the bauxite powder was likely to smother and bury what is on the ocean floor and will be spread around in tidal currents.
“It could limit the amount of light, so the water is cloudy and that means less light penetration for coral and sea grasses … it would have a harmful effect,” Doblin said.
OceansWatch Solomon Islands spokesman Lawrence Nodua said the contamination would cause problems for fish breeding.
“Normally fish come to where the coral are, so if the coral dies, they won’t be there, and [will lose the reef protection],” he said.
He claimed there were reports that children swimming in the bay were experiencing skin irritation from the poor water quality.
A Bintan Mining Solomon Islands company spokesman told the Guardian on Thursday that loading operations were suspended following the incident on Monday. The company would not comment further.
Sources on the ground said the company had moved loading operations to other parts of the island.
During the height of the oil spill disaster, Bintan Mining Solomon Islands faced criticism for continuing with its bauxite loading operations.
While currents pushed slick away from the world heritage site, the Guardian has been told small amounts have washed up in the area.
“Nothing significant, literally the size of a 50c piece here or there,” another source said.
Since 2013 the site has been on a Unesco danger list because of logging and overfishing.
The bulk carrier’s insurer, KP&I, said negotiations over clean-up operation costs would kick off soon but warned compensation claims would take time.
Although matters of liability are yet to be determined, the insurer and ship owner have previously “expressed deep remorse” and characterised the situation as “totally unacceptable”.
Comment has been sought from the Solomon Islands Maritime Authority, National Disaster Management Office and mining ministry.


ΠΗΓΗ

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΕΊ ΠΟΛΙΤΙΣΜΈΝΟΣ ΚΌΣΜΟΣ. ΕΔΩ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΣ ΜΕ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΥΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΈΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ. ΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΝΤΡΑΠΟΥΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΣΙΠΑ. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΈΝΟΥΣ ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΟΥΜΕ ΑΝΑΛΟΓΑ. ΑΠΛΏΝΟΥΝ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΜΗ. ΞΑΝΑΑΠΛΩΝΟΥΝ ΧΕΡΙ, ΤΣΑΚΙΣΜΑ ΧΕΡΙ. ΕΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΦΥΥΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΓΕΝΊΤΣΑΡΟΙ ΛΟΓΩ ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΝΑΣ ΚΡΎΒΕΤΑΙ ΔΕΚΑ ΚΑΛΌΠΑΙΔΑ ΞΕΦΥΤΡΏΝΟΥΝ ΜΕ ΕΤΟΙΜΟ ΚΑΒΑΛΗΜΈΝΟ ΚΑΛΑΜΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΉ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΡΑΣΙΤΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΥΠΕΡ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΒΩΞΙΤΗ. ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΝΑ ΦΟΒΗΘΟΎΝ. ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΤΑ ΧΟΡΤΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΟΥΣ.

Ανώνυμος είπε...

ΠΗΓΗ

9uhQhttps://www.theguardian.com/world/2019/jul/05/solomon-islands-bay-hit-by-oil-spill-suffers-second-contamination-crisis?CMP=share_btn_fb&fbclid=IwAR0Q6REKX_H9nQWjLWGOAg16MEOsJMwWMcVAttP11m_Eqi3stolQMF-9uhQ

ΒΆΛΤΕ ΤΗΝ ΑΝ ΘΈΛΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Εκεί όλο το ζήτημα έγινε για 5000 τόνους δηλαδή περίπου 2500 κυβικά δηλαδή απο 200 έως 500 φορτηγά αυτοκίνητα απο αυτά που μεταφέρουν βωξιτη στην Φωκιδα (δεν ξέρω ακριβώς πόσο κουβαλάει το καθένα αλλά εκεί πρέπει να είναι). Ο Κορινθιακός Κόλπος έχει στρωθεί στο 25% απο λάσπη βωξίτη απο ανοιχτά απο τον κόλπο της Ιτέας μέχρι το Λουτράκι και την Κόρινθο και στην Αγκάλη το ίζημα έχει απο 80% βωξίτη κάτω απο την σκάλα μέχρι 5% βωξίτη στην Ευαγγελίστρια. Εμεις εδω πεθαίνουμε τοσα χρονια απο ένα σορό περίεργες αρρώστιες αλλά κανείς δεν έχει ασχοληθεί. Παρότι όλα αυτα καταγγέλλονται συνεχώς, εδώ στην Ελλάδα, εδώ στους Δελφούς, κανένας δεν ενοχλεί τον Κο Κυριακόπουλο και τον Κο Μυτιληναίο. Αν αυτό δεν είναι κατάντια, αν αυτό δεν είναι απόδειξη εγκληματικής διαφθοράς, τότε τί είναι;

Ανώνυμος είπε...

Ο βωξίτης εκεί είναι χώμα. Διαλύεται στο νερό. Εδώ είναι βράχος, άμα πέσει μέσα θα μείνει βράχος.

Άλλο πράμα η σκόνη και η κοκκινίλα που υπάρχει στο Λαρνάκι και στο δρόμο.

Ανώνυμος είπε...

Περνάω κάθε μέρα από τη διασταύρωση του πρατηρίου στον κόμβο της Ιτέας και βλέπω σκόνη , δεν βλέπω βράχια..
Το ορυκτό θραύεται ανάλογα με την επιθυμία του πελάτη..Αν ο πελάτης θέλει χώμα ο σπαστήρας θα το κάνει πούδρα..
Παρά ταύτα οι κάτοικοι των παραλιακών σπιτιών τόσο απ την πλευρά της αγκαλης όσο και από την Ποσειδώνος μαζεύουν σκόνη κόκκινη απ τα σεντόνια της μπουγάδας όπως και οι σκαφάτοι καθαρίζουν τα σκάφη τους στις μαρίνες από σκόνη βωξίτη...

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΥΓΑΣ ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ Ή ΘΑ ΓΊΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΒΡΩΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΛΑΚΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Καλο ανέκδοτο φίλε 2:07 . Εδώ ο κουλης έβαλε αρμόδιο υφυπουργό για το ελληνικό πρώην στέλεχος της εταιρίας που ενδιαφέρεται και προεκλογικά τα έβαλε με την πρώην κυβέρνηση για να αλλάξει τους όρους της συμφωνίας. Όλοι οι μεγάλοκαρχαριες κουλη ηθελαν για να κανουν οτι θελουν. Περίμενε εσύ να σπάσουν τα αποστήματα.....