Μετά από έρευνα που διήρκησε 16 μήνες, η Αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου προχώρησε σε επιβολή προστίμου προς τον κολοσσό των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, το οποίο φθάνει το ποσό των 5 δισ. δολαρίων και σχετίζεται με παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων.
Η έρευνα ξεκίνησε μετά τις αποκαλύψεις για την Cambridge Analytica. Το ποσό του προστίμου προήλθε μετά από συμβιβασμό των δύο πλευρών και θεωρείται ιστορικό και αφορά σε μαζικές παραβιάσεις ιδιωτικότητας, καθώς η εταιρεία κατηγορείται ότι παραπλάνησε τους χρήστες της και «υπονόμευσε» τις επιλογές τους για να προστατεύσουν τα δεδομένα τους.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού κατέληξε στην έρευνά της ότι το Facebook παραπλάνησε 2,2 δισεκατομμύρια χρήστες, καθώς δεν εξηγούσε ορθώς τους τρόπους με τους οποίους προγραμματιστές εφαρμογών, διαφημιστές και τρίτα πρόσωπα αποκτούσαν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών από το περιεχόμενο που πατούσαν την επιλογή «μου αρέσει» μέχρι τους τηλεφωνικούς αριθμούς που αποκτούσαν και κατά παράβαση της υπόσχεσης του Facebook ότι θα βελτιώσει την προστασία της ιδιωτικότητας.
Ως αποτέλεσμα, ο διακανονισμός είναι ο μεγαλύτερος στην ιστορία των ΗΠΑ για παραβιάσεις ιδιωτικότητας και δίνει επίσης στις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές απρόσκοπτη πρόσβαση στις επιχειρηματικές αποφάσεις του τεχνολογικού γίγαντα για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Με αυτόν τον τρόπο, οι ρυθμιστικές αρχές θα μπορούν να ελέγχουν τις δράσεις της ηγεσίας του Facebook, συμπεριλαμβανομένων αυτών του ιδρυτή του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ και των προσπαθειών του να προωθήσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου