Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

Μερίδιο στην πίτα των κατασκευαστικών έργων διεκδικούν ξένοι όμιλοι.

 



Την είσοδο σε μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ελλάδα ανοίγει το πακέτο των έργων ύψους 43,3 δισ. ευρώ που θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας. 

Τα κεφάλαια αυτά που προβλέπονται μέχρι το 2030, θα προέλθουν τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και το ΕΣΠΑ.

Η υλοποίηση των έργων που συγκαταλέγονται στην παραπάνω "πίτα" των 43,3 δισ. ευρώ, θα αφορούν κατά: 58,4% έργα ενέργειας, 13,3% αυτοκινητοδρόμους, 12,3% έργα μετρό, 7,7% σιδηροδρομικά έργα, αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος 4,2% και το 3,6% τη διαχείριση των αποβλήτων. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται σημαντικός αριθμός ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) για κτηριακά έργα και δίκτυα οπτικών ινών που επίσης έχουν κατασκευαστικό αντικείμενο. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτός ο μεγάλος όγκος των έργων που αναμένονται, εκτός από τους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, στους οποίους από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνεται προτεραιότητα, δίνει τη δυνατότητα εισόδου και μεγάλων ξένων κατασκευαστικών ομίλων μέσω της διενέργειας διεθνών διαγωνισμών, στα επόμενα χρόνια. 

Με βασική φροντίδα, όπως αναφέρουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, το ανεκτέλεστο και την ανάληψη έργων από τους εγχώριους ομίλους, το επόμενο στάδιο είναι να ανοίξει η αγορά και για τις κατασκευαστικές εταιρείες του εξωτερικού.

"Πρώτα θα φροντίσουμε την αυλή μας και μετά θα ανοίξουμε τη βεντάλια των έργων μέσω διεθνών διαγωνισμών", αναφέρει στο Capital.gr κορυφαίος στέλεχος της κατασκευαστικής αγοράς. 

Η είσοδος άλλωστε ξένων κατασκευαστικών Ομίλων θεωρείται κατά πολλούς αυτονόητη καθώς η χρηματοδότηση των έργων προέρχεται κατά μεγάλο μέρος από ευρωπαϊκά κονδύλια. 

Ως εκ τούτου είναι λογικό οι ευρωπαίοι εταίροι να επιθυμούν την συμμετοχή και τη διεκδίκηση των έργων επί ελληνικού εδάφους και από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας τους. 

Ερωτώμενος για το αν ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μπορεί να αντεπεξέλθει στον μεγάλο όγκο των έργων που πρόκειται να γίνουν μέσα στο επόμενο διάστημα ή αν θα δούμε και μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς ομίλους να "μπαίνουν" στην ελληνική αγορά, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γ. Καραγιάννης σε συνέντευξη του στο Capital.gr ανέφερεQ "Είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες κατασκευαστές μπορούν να είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας στο εξωτερικό και η Ελλάδα να πάρει τη θέση που της αξίζει όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Έχουν, άλλωστε, πλήρη επίγνωση ότι το νέο περιβάλλον που δημιουργείται, οι αλλαγές που φέρνουμε και οι ρυθμοί ανάπτυξης που πετυχαίνουμε είναι αυτά που είχε ανάγκη η χώρα για να προχωρήσει με σίγουρο βηματισμό προς το μέλλον. Σε αυτή την αλλαγή θέλουμε τις επιχειρήσεις ισχυρές και εξωστρεφείς, προσαρμοσμένες στις υψηλές απαιτήσεις.

Οι εταιρείες θα μεγαλώσουν και σε μεγάλο βαθμό θα αναπνεύσουν μετά από μια δεκαετία υποεπένδυσης.

Τα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιούμε δημιουργούν μία νέα δυναμική στον κλάδο των κατασκευών ανοίγοντας ένα ευρύ πεδίο δράσης. Από την πλευρά μας δημιουργούμε το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου η Ελλάδα να συνεχίσει να αποτελεί πόλο έλξης επενδύσεων και προσβλέπουμε στις συνεργασίες εκείνες που θα εξασφαλίζουν την επιτυχία ενός έργου προς όφελος της εθνικής οικονομίας”.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: