ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΑ
Σημαντικό χτύπημα στη γραφειοκρατία και στο χαρτομάνι του Δημοσίου θα επιφέρουν η ηλεκτρονική διασύνδεση 280 βάσεων δεδομένων, με την οποία θα δημιουργηθεί το Μητρώο Πολιτών, και η υποχρεωτική ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο που θέτει σε εφαρμογή το υπουργείο Εσωτερικών.
Ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής επανέλαβε χθες ότι από τις αρχές του 2017 θα ξεκινήσει η λειτουργία του Μητρώου Πολιτών, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός, Χριστόφορος Βερναρδάκης, έχει ανακοινώσει ότι στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα θα περιλαμβάνει διάταξη με την οποία θα καθίσταται υποχρεωτική η ηλεκτρονική διακίνηση των δημοσίων εγγράφων.
Δύο δράσεις
Ουσιαστικά με δύο δράσεις που αφορούν την εσωτερική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και τις συναλλαγές του κράτους με τους πολίτες το υπουργείο Εσωτερικών στοχεύει να μειώσει τη γραφειοκρατία και τον χρόνο ανταπόκρισης των δημοσίων υπηρεσιών στις αιτήσεις των πολιτών.
Ουσιαστικά με δύο δράσεις που αφορούν την εσωτερική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και τις συναλλαγές του κράτους με τους πολίτες το υπουργείο Εσωτερικών στοχεύει να μειώσει τη γραφειοκρατία και τον χρόνο ανταπόκρισης των δημοσίων υπηρεσιών στις αιτήσεις των πολιτών.
Με την υποχρεωτική ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών καταργούνται ουσιαστικά τα γραπτά εσωτερικά πρωτόκολλα και η μεταφορά εγγράφων με κλητήρες από τη μία υπηρεσία στην άλλη.
Μειώνεται δραστικά ο χρόνος διεκπεραίωσης και εξοικονομούνται εργατοώρες αλλά και χρήματα από την κατάργηση των εγγράφων και την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των υπηρεσιών. Παράλληλα εργαζόμενοι που απασχολούνταν ως κλητήρες για τη μεταφορά εγγράφων αναμένεται να μετεκπαιδευθούν και να αξιοποιηθούν σε νέες θέσεις.
Ευνοημένοι από τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στο Δημόσιο με την κατάργηση των εγγράφων είναι οι πολίτες, αφού με τη δημιουργία του Μητρώου Πολιτών και τη διασύνδεση των βάσεων δεδομένων οι δημόσιες υπηρεσίες θα είναι υποχρεωμένες να αναζητούν ηλεκτρονικά όλα το δικαιολογητικά και δεν θα χρειάζεται να χάνουν ώρες οι πολίτες από υπηρεσία σε υπηρεσία για να μεταφέρουν έγγραφα.
«Θα είναι μια μεγάλη ριζική ανατροπή και είμαστε βέβαιοι ότι μέσα στο 2017 το 75% αυτών των βάσεων δεδομένων, που είναι οι μεγάλες βάσεις όπως το ΑΜΚΑ, ο ΑΦΜ και ο αριθμός ταυτότητας, θα μπορούν να δώσουν μια εντελώς άλλη δυναμική στη λειτουργία του Δημοσίου», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής, συμπληρώνοντας ότι «11 εκατ. έγγραφα πιστοποιητικά που κινούνται σε χαρτί από ανθρώπους θα εκλείψουν και θα κινούνται ως πληροφορία». Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει ενεργοποιηθεί η διασύνδεση του Εθνικού Δημοτολογίου με το υπουργείο Παιδείας και το Εξωτερικών. Στην πρώτη λειτουργία του Εθνικού Δημοτολογίου φέτος για τις εγγραφές στα δημοτικά σχολεία απαιτήθηκαν πολύ λιγότερα δικαιολογητικά για εγγραφή των παιδιών.
Με την πρώτη επαφή
Οπως έχει δηλώσει ο κ. Κουρουμπλής, μόνο με τη διασύνδεση της πλατφόρμας του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου ο πολίτης «θα μπορεί να διεκπεραιώνει τη δουλειά του στην πρώτη επαφή που θα έχει με το Δημόσιο και θα πάψει πια να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία, δαπανώντας άπειρες εργατοώρες αλλά και κόπο».
Οπως έχει δηλώσει ο κ. Κουρουμπλής, μόνο με τη διασύνδεση της πλατφόρμας του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου ο πολίτης «θα μπορεί να διεκπεραιώνει τη δουλειά του στην πρώτη επαφή που θα έχει με το Δημόσιο και θα πάψει πια να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία, δαπανώντας άπειρες εργατοώρες αλλά και κόπο».
Η διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων θα αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία της Κάρτας του Πολίτη, όπου, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Εσωτερικών, θα πιστοποιεί τον κάτοχό της στις βάσεις δεδομένων προκειμένου να συναλλάσσεται με το Δημόσιο και θα περιλαμβάνει τον ΑΜΚΑ, τον ΑΦΜ και τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας.
ΝΙΚΟΣ Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου