Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Σφήνα στο ρωσικό αέριο από τη Cheniere (Η.Π.Α) - επέκταση στη ΝΑ Ευρώπη με βάση την Ελλάδα

Σφήνα στο ρωσικό αέριο από τη Cheniere - επέκταση στη ΝΑ Ευρώπη με βάση την Ελλάδα






Σφήνα στο ρωσικό αέριο που μονοπωλεί τη περιοχή των Βαλκανίων θέλει να μπει η αμερικανική Cheniere, με στόχο να εξάγει δικές της ποσότητες «ρίχνοντας» έτσι τις τιμές, αλλά και να συμμετάσχει στην ανάπτυξη του πλωτού τερματικού σταθμού που σχεδιάζεται να γίνει στην Αλεξανδρούπολη.




Στη σκιά της επίσκεψης Κέρι στην Αθήνα, υψηλόβαθμο στέλεχος της αμερικανικής εταιρείας έδωσε την Τετάρτη συνέντευξη, στέλνοντας μήνυμα ότι η προοπτική εξαγωγής αμερικανικού αερίου στην Ελλάδα έχει τις ευλογίες της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Ξεδιπλώνοντας το επενδυτικό του σχέδιο, ο πρόεδρος της Cheniere Marketing Ζαν Αμπιτεμπάλ , είπε ότι προς το παρόν η εταιρεία εμφανίζεται έτοιμη να παραδώσει φυσικό αέριο στην Ελλάδα ακόμη και άμεσα, μέσω των εγκαταστάσεων του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, απευθυνόμενη απευθείας σε μεγάλους πελάτες όπως ηλεκτροπαραγωγοί ή βιομηχανίες, και πάντως πριν την κατασκευή του περιβόητου τερματικού της Αλεξανδρούπολης.

Σε δεύτερο όμως στάδιο, ο Γάλλος επικεφαλής της εμπορικής εταιρείας της Cheniere είπε ότι οι Αμερικανοί ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν με μειοψηφικό ποσοστό στην ανάπτυξη του πλωτού τερματικού σταθμού που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στην Αλεξανδρούπολη, και το οποίο υποστηρίζεται από την ΕΕ ως έργο κοινού ενδιαφέροντος, που σημαίνει ότι η ΕΕ είναι διατεθειμένη να το χρηματοδοτήσει. Το έργο σχεδιάζεται από την εταιρεία Gastrade (όμιλος Κοπελούζου) ενώ υπάρχει ενδιαφέρον να συμμετάσχει και η ΔΕΠΑ.

Κλειδί και προϋπόθεση για την ανάπτυξη του τερματικού στην Αλεξανδρούπολη είναι η παράλληλη ανάπτυξη του ελληνοβουλγαρικού αγωγού που επίσης φέρει τις ευλογίες των ΗΠΑ καθώς θα επιτρέψει στο αμερικανικό αέριο να φτάσει στη γειτονική χώρα αλλά και σε άλλες βορειότερες αγορές όπως η Ρουμανία ή ακόμη και η Ουκρανία. Η επενδυτική απόφαση για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό ελήφθη, έτσω και υπό όρους, την περασμένη Πέμπτη στη Σόφια, ενώ ως γνωστό το έργο έχει καθυστερήσει σημαντικά καθώς δεν εξασφαλίζεται επαρκές ενδιαφέρον χρηστών του αγωγού ώστε να είναι βιώσιμος οικονομικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: