Πανελλήνιος Διαγωνισμός
Εκπαιδευτική ρομποτική – Εκπαίδευση STEM
Η τεχνολογία και η καινοτομία συνδέονται
άρρηκτα με το μέλλον της κοινωνίας μας. Επενδύοντας σωστά στην ανάπτυξη των
ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών, επενδύουμε στην πρόοδο, αλλά και τη μελλοντική
τους εργασία.
Η ρομποτική έχει ως αντικείμενο την κατασκευή
ρομπότ, δηλαδή μηχανών με σκοπό την εξυπηρέτηση του ανθρώπου.
Η εκπαιδευτική ρομποτική με την κατασκευή
ρομπότ, στοχεύει στη διδασκαλία αντικειμένων της Φυσικής, των Μαθηματικών, του
Προγραμματισμού και της Λογικής μέσω της πρακτικής εφαρμογής τους και συγχρόνως
της παρατήρησης των αποτελεσμάτων αυτής της εφαρμογής. Είναι ένας μοναδικός
τρόπος για να κατανοήσουν τα παιδιά τις Φυσικές Επιστήμες και τον
Προγραμματισμό. Να μάθουν να σκέφτονται, να αναπτύσσουν την ικανότητά τους στην
επίλυση προβλημάτων, να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους, να οξύνουν την
παρατηρητικότητά τους και να αποκτήσουν ενεργό ρόλο στη μάθηση.
Η εκπαιδευτική ρομποτική, το τελευταίο χρονικό
διάστημα, γνωρίζει άνθηση στην Ελλάδα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που έδωσε
στην επικαιρότητα ο μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas. Συγκεκριμένα, στον φετινό Πανελλήνιο διαγωνισμό που διοργάνωσε η WRO έλαβαν μέρος 2000
μαθητές οργανωμένοι σε 431 ομάδες.
Στον Τελικό του Διαγωνισμού, που έγινε στο
κλειστό Γήπεδο Γαλατσίου στην Αθήνα, στην κατηγορία «Οι δρόμοι του κρασιού στην
Βόρεια Ελλάδα», συμμετείχε η ομάδα «Αλεξανδρινοί» από την Άμφισσα. Η ομάδα απαρτίζονταν
από τους μαθητές Ξηρός Ηλίας, Δελμούζος Ηλίας, Σκούτας Δημήτρης και Ξηρού
Δήμητρα, με προπονήτρια την προγραμματίστρια Μαλλιακού Χρύσα.
Η συμμετοχή σε έναν Πανελλήνιο διαγωνισμό
είναι ανεκτίμητη εμπειρία για όλους τους μαθητές που συμμετέχουν. Η δε
συμμετοχή στον Τελικό της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έδωσε την ευκαιρία στα
παιδιά να συναγωνιστούν τις καλύτερες ομάδες στην Ελλάδα.
Μιχάλης Ηλιάδης
Μαθηματικός – Συγγραφέας
Φροντιστήρια ΠΑΙΔΕΙΑ και ΜΑΘΗΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου