Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Ειδική Διαδρομή: ΔΕΣΦΙΝΑ. Η "Κορσικανική" Ειδική του Ακρόπολις.- ΦΩΤΟ

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.
Πίσω στις χρυσές δεκαετίες του '70 και του '80, με τις χιλιάδες των χιλιομέτρων, τις εκατοντάδες των συμμετοχών και τις δεκάδες των Ειδικών Διαδρομών.



8 ανηφορικά χιλιόμετρα γλιστερής ασφάλτου, στεναδούρι ανάμεσα σε κομμένους βράχους που ξεκινούσε από το επίπεδο της θάλασσας, λίγο μετά την Ιτέα, φτάνοντας ύστερα από 17 αριστεροδεξιές φουρκέτες στα περίπου 600μ. υψόμετρο, αρκετά πριν την Δεσφίνα.

Την 1η ημέρα του αγώνα, στο δρόμο προς το 20' σέρβις της Ιτέας, τα πληρώματα την κατέβαιναν ως απλή διαδρομή. Την επόμενη όμως, πηγαίνοντας προς το Λαγονήσσι, ανάμεσα από δεκάδες χωμάτινες Ειδ. Διαδρομές, ανάμεσα από τους Βωξίτες και το Νέο Δίστομο ή τον Ελικώνα, υπήρχε η "α λα Κορσική" ασφάλτινη ανάβαση Δεσφίνας.

Ήταν μια από τις 4-5 αμιγώς ασφάλτινες Ε.Δ. σ' έναν αγώνα που τότε είχε από 45 μέχρι...57 Ε.Δ.!!! Κομμένοι βράχοι κάθετα για να χωράει το αυτοκίνητο, γκρέμι απίστευτο που μόνο στον βυθό της θάλασσας είχε σταματημό, ένα γεφύρι στενό και πέτρινα τοιχία στο εξωτερικό των φουρκετών.

Το τοπίο απλά συγκλονιστικό, απερίγραπτο! Ο φακός της φωτογραφικής μηχανής δεν μπορεί να αποδώσει σωστά το μεγαλείο του! Όσο ανεβαίνεις, τόσο προς τον ουρανό ζυγώνεις...Η Ιτέα κι ο βαθυγάλαζος κόλπος της από ψηλά, το Γαλαξείδι, η Πελοπόννησος στα αριστερά κι απέναντι η σκόνη από το κατέβασμα των Βωξιτών που διέγραφε την πορεία των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Το "μυστικό" των ψαγμένων θεατών? Οι τελευταίες φουρκέτες πριν τον τερματισμό της Ειδικής. Το περπάτημα πάντα αποζημιώνει, πιάτο η Ειδική στα πόδια σου, έβλεπες όσα χιλιόμετρα ήθελες και από ακουστική...θαύμα!

Η Ειδική πρωτοεμφανίστηκε στο 23ο του 1976. Ήταν στον αγώνα για 11 συνεχή χρόνια, μέχρι και το 1986, οπότε και άλλαξε η σχεδίασή του. Βάλντεγκαρντ και Ρέρλ έχουν από 2 φορές κερδίσει την Ειδική, οι Ρανιοτί (Α310), Κλάιντ, Βάτανεν, Τόιβονεν, Μπέτεγκα, Σάλονεν και Άλλεν έφτασαν "πρώτοι" στην κορυφή απο 1 φορά. Την τελευταία χρονιά που τα τέρατα του Gr B ανέβηκαν την "Δεσφίνα", κυριάρχησε ο Μ. Άλλεν με την Lancia ΔS4 κάνοντας 04,53'' για τα 7,57km, βγάζοντας μ.ω.τ. 100,26km/h!!!

Η ανηφορική Ε.Δ. χρησιμοποιήθηκε και σε αρκετούς αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Από το 1986 που αγωνιστικό δεν ξανανέβηκε το υπέροχο ανηφόρι και σε συνδυασμό με έναν τραγικά επικίνδυνο δρόμο που κατασκευάστηκε και παρακάμπτει την Ειδική μας Διαδρομή, η φουρκετοπαρέα ξεχάστηκε κι αφέθηκε στον χρόνο.

Μια μικρή παράκαμψη προτείνεται σ' όσους περάσουν από τα Ακροπολικά Αγιασμένα μέρη της Ιτέας. Ανεβείτε χαλαρά κι απολαυστικά με τις αισθήσεις της όρασης και της όσφρησης σε υπερδιέγερση. Εκτός από τη θέα και την εμπειρία, σίγουρα θα νιώσετε κάτι από την αίγλη εκείνων των χρόνων κι εκείνων των ηρώων...


Κείμενο & Φωτογραφίες: Φάνης Τσάκαλος, Άμφισσα.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.

Φωτογραφία του Fanis Tsakalos.




2 σχόλια:

emperor73 είπε...

παιδιά γεια σας... οι φωτογραφίες που είχε το άρθρο που μπορώ να τις βρώ;;;; υπάρχουν ακόμη ή υπάρχει κάποιο θέμα κ γιαυτό δεν εμφανίζονται στο άρθρο;;;

Καρτερία είπε...

Δυστυχώς στο δικό μας site έχουν σβήσει απ ότι φαίνεται.
Μάλλον στον κ,Φάνη Τσάκαλο ( FANIS TSAKALOS) , Άμφισσα θα τις βρείτε.
Δεν γνωρίζουμε περισσότερα .
Ευχαριστούμε