Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΩΝ-ΟΡΕΙΒΑΤΩΝ ΙΤΕΑΣ-ΚΙΡΡΑΣ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

ΟΡΕΙΒΑΣΙΑ ΕΝΑΣ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ .

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ , ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ .

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 6-11-011 ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ,ΚΙΡΡΑΣ –ΔΕΛΦΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ Ε4

Αρχή διαδρομής ανάβαση από καλύβα Χρυσού , ( διασταύρωση Ε4 και Αρχαίο Μονοπάτι Κίρρας – Δελφών ) Ε4 μέχρι Μουσείο Δελφών και κατάβαση το αρχαίο μονοπάτι Κίρρας – Δελφών .
Δηλώσεις συμμετοχής κάθε βράδυ στο Σύλλογο ώρα 7 μ.μ
Ένα μονοπάτι ξεκινούσε από το λιμάνι της αρχαίας Κίρρας στον Κορινθιακό κόλπο και αφού διέσχιζε το Κρισσαίο πεδίο ανηφόριζε για τους Δελφούς. Από τον δρόμο αυτό έφθαναν στο φημισμένο Μαντείο οι προσκυνητές από την Κίρρα, για να πάρουν τους χρησμούς από την Πυθία, αλλά και υποζύγια που μετέφεραν εμπορεύματα από το λιμάνι. Τώρα, γνωρίζοντας την... ηλικία και τη χρήση των λιθαριών, το περπάτημα στο
ίδιο μονοπάτι μοιάζει με ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν!
Σήμερα ο αρχαίος δρόμος με το λαμπρό παρελθόν έχει διαμορφωθεί σε σημασμένο (με κόκκινο και κίτρινο χρώμα) μονοπάτι από τα μέλη του ΣΧΟ (Σύλλογος Χιονοδρόμων Ορειβατών) Ιτέας-Κίρρας. Σε κάποια σημεία μάλιστα διακρίνεται το αρχαίο καλντερίμι και ο λαξευμένος βράχος.

Από την πιάτσα ταξί στους Δελφούς κατηφορίζετε τα σκαλιά και φτάνετε στην πανσιόν «Οδυσσέας»σημείο από το οποίο ξεκινάει το μονοπάτι(υπάρχει μικρή πινακίδα του ΣΧΟ Ιτέας-Κίρρας). Περνάτε από μια αυλή (!) και στρίβετε δεξιά μέχρι να βγείτε σε χωματόδρομο. Έπειτα από περίπου 5 λεπτά,στρίβετε αριστερά ακολουθώντας τα σημάδια και προχωράτε μέχρι ένα εικονοστάσι.Από εκεί και μετά το μονοπάτι κατηφορίζει με διαδοχικές στροφές, είναι ευδιάκριτο και φαρδύ και προσφέρει θέα στον ελαιώνα, την Ιτέα και το βουνό Κίρφη. Σε εκείνο το κομμάτι θα διακρίνετε το χιλιάδων ετών καλντερίμι. Περίπου στα 20 λεπτά περίπου περνάτε τις ανασκαφές της αρχαίας Κρίσσας και στα 30 λεπτά διασχίζετε το κανάλι του Μόρνου, από τη μικρή γέφυρα στρίβετε δεξιά και αμέσως αριστερά στον λοξό χωματόδρομο. Συνεχίζοντας βγαίνετε στον κεντρικό ασφαλτόδρομο τον οποίο θα πρέπει να τον ακολουθήσετε προς τα αριστερά και μετά την πρώτη στροφή να αναζητήσετε στα αριστερά σας τη σήμανση που θα σας ξαναβάλει στο μονοπάτι (θέλει προσοχή γιατί δεν είναι ευδιάκριτη). Από εκεί κατηφορίζετε μέχρι την εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου, όπου το μονοπάτι γίνεται τσιμεντόδρομος που καταλήγει στον κεντρικό δρόμο του Χρισσού : έχετε ήδη περπατήσει περίπου 1 ώρα και 5 λεπτά.
Μπαίνετε αριστερά στο άλσος, περπατάτε παράλληλα με τον τοίχο του γηπέδου και περνάτε πίσω από την εκκλησία Παναγιές (που έχει πάρει το όνομά της από τις πολλές εκκλησίες που είναι χτισμένες η μία πάνω στην άλλη). Συνεχίζετε να κινείστε παράλληλα με τον τοίχο του γηπέδου προς το νεκροταφείο ακολουθώντας τη σήμανση μέχρι να βγείτε σε έναν τσιμεντόδρομο, διαγώνια αριστερά. Τον διασχίζετε, ξαναβγαίνετε στον κεντρικό δρόμο, όπου συνεχίζετε για περίπου 50 μ. , μέχρι να συναντήσετε το ξυλουργείο, στον χώρο που στεγαζόταν το παλιό εργοστάσιο ηλεκτρισμού.Εκεί στρίβετε αριστερά και ακολουθείτε τον δρόμο μέχρι να συναντήσετε την πινακίδα προς την προϊστορική ακρόπολη Κρίσσας .

Από αυτό το σημείο το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο, ακολουθεί την κορυφογραμμή του λόφου και στον λόφο δεξιά διακρίνονται τα ίχνη του αρχαίου τείχους. Στη 1 ώρα και 25 λεπτά από την αφετηρία σας φτάνετε στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου,που είναι χτισμένο πάνω στα ερείπια του Ναού του Διονύσου και κατηφορίζετε σε χωματόδρομο ο οποίος καταλήγει σε διασταύρωση δρόμων: εκεί το μονοπάτι σας συναντιέται με το Ε4 και τον δρόμο που έρχεται από το Χρισσό. Από εδώ και μετά, αν θέλετε να συνεχίσετε για την Κίρρα, θα μπείτε απέναντι και προς τα αριστερά (έχει καλαμιές) στον βατό χωματόδρομο, που αποτελεί τη συνέχεια του Ε4. Η διαδρομή αυτή διαρκεί άλλα τρία τέταρτα.

info
Χρόνος: 1 ώρα και 45λεπτά (μέχρι τη διασταύρωση με το Ε4) και επιπλέον 45 λεπτά μέχρι την Κίρρα.
Απόσταση 5,2 χλμ. (μέχρι τη διασταύρωση με το Ε4) ή περίπου 10 χλμ. μέχρι την Κίρρα.