ΠΡΟΣ:
Την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς
Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού
Τμήμα Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού
Θεοδωράτου & Βέλιου
Τκ 35133 ΛΑΜΙΑ
ΚΟΙΝ:
1. Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας
2. Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Δ/νση Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού
3. Δήμο Λαμιέων
4. Δήμο Δελφών
5. Μονάδα Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Παρνασσού, Οίτης και Προστατευόμενων Περιοχών Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας
Θέμα: Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: ΑΙΟΛΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 39 MW ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «GREEN VELOCITY 4 M.Ι.Κ.Ε.» ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ «ΜΑΚΡΥΡΑΧΗ» (15,6MW) KAI «ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ» (23,4MW) TΩΝ ΔΗΜΩΝ ΛΑΜΙΕΩΝ & ΔΕΛΦΩΝ
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση δύο (2) αιολικών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 39MW, οι οποίοι περιλαμβάνουν συνολικά δέκα (10) τρίπτερες Ανεμογεννήτριες (εφεξής Α/Γ). Οι ανεμογεννήτριες είναι της εταιρείας Nordex – Μοντέλο N 131, ισχύος 3,90 MW έκαστη, με ύψος πυλώνα 84 μέτρα, διάμετρο πτερωτής 131 μέτρα και συνολικό ύψος 84 + 65,5 = 149,50, με συνοδά έργα οδοποιίας & διασύνδεσης.
Γενικά:
Το έργο αναφέρεται στην Οίτη του Εθνικού Δρυμού, με την Προστατευόμενη Περιοχή NATURA και τη Σημαντική Περιοχή για τα Πουλιά (ΣΠΠ), με την πλούσια και σπάνια χλωρίδα και πανίδα∙ αναφέρεται στο αναγνωρισμένο βουνό των λουλουδιών με την Βερόνικα της Οίτης, το βουνό του αγριόγιδου, του χρυσαετού, του δρυοκολάπτη. Είναι η Οίτη το βουνό με τα περισσότερα και τα ομορφότερα άγρια φαράγγια στην Ελλάδα, το βουνό με τις ιαματικές πηγές, το βουνό με τα πλούσια νερά και τις πηγές του Γοργοποτάμου και του Μόρνου, το βουνό της Εθνικής Αντίστασης, του μυθικού Ηρακλή και της Πυράς του Ηρακλέους, το βουνό που ο καθένας μπορεί να απολαύσει, ακόμα και με μονοήμερες εκδρομές, στις δεκάδες πεζοπορικές του διαδρομές, σε μια απόσταση δύο ωρών από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δίπλα στην Εθνική Οδό και στη σιδηροδρομική γραμμή. Η Οίτη, που οι άνθρωποί της σήμερα έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για μια ήπια οικοτουριστική ανάπτυξη, αυτή την ανάπτυξη που με περίσσιο τρόπο δείχνει η πορεία της Παύλιανης. Η εγκατάσταση ανεμογεννητριών στις κορυφογραμμές της Οίτης και στα 2000 μέτρα κακοποιεί αυτό το ορεινό τοπίο, υπονομεύει τον ήπιο εναλλακτικό τουρισμό της περιοχής και βλάπτει τις προοπτικές μελλοντικής βιώσιμης ανάπτυξης διώχνοντας ουσιαστικά όσους θα ήθελαν να ζήσουν αξιοπρεπώς και να επενδύσουν στα χωριά τους, αξιοποιώντας αυτές τις δυνατότητες.
Αναλυτικότερα επισημαίνουμε:
1. Πρόκειται για παράνομη κατάτμηση ενός συνολικά σχεδιαζόμενου έργου τεσσάρων (4) Αιολικών Σταθμών στις θέσεις: “ΠΥΡΓΟΣ”, “ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ 1”, “ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ 2” και “ΜΑΚΡΥΡΑΧΗ”, από εταιρείες ιδίων συμφερόντων, με κοινή διαδρομή, κοινή έδρα και κοινό έλεγχο από την “KIEFER TEK Ε.Π.Ε.”. Η κατάθεση των ΜΠΕ των τεσσάρων έργων κατά χρονικά διαστήματα, ενώ ουσιαστικά βρίσκονται στο ίδιο στάδιο αδειοδότησης, δείχνει τη σκοπιμότητα για να μη θεωρηθεί κατάτμηση, αλλά ξεχωριστά έργα, να μην πάει ο έλεγχος και η έγκριση της ΜΠΕ στο Υπουργείο ως Α1, αλλά στην Αποκεντρωμένη ως Α2. Σύμφωνα με το νόμο, έργα ΑΣΠΗΕ με ισχύ πάνω από 60MW πρέπει να αδειοδοτούνται από το Υπουργείο. Το κυριότερο όμως είναι ότι επιδιώκουν να αποφύγουν την αξιολόγηση των σωρευτικών και συνεργιστικών συνεπειών του ενιαίου έργου των δεκάδων χιλιομέτρων νέων δρόμων, των τεράστιων εκχωματώσεων και επιχωματώσεων, της μεγάλης καταστροφής δασικής έκτασης με την κοπή των δέντρων. Μόνο που για το συγκεκριμένο έργο αναφέρεται στη ΜΠΕ [σελ 257], τόσο προκλητικά: «η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που επιτυγχάνεται ανά μονάδα έκτασης της περιοχής παρέμβασης είναι συντριπτικά μεγαλύτερη για μια τυπική ανεμογεννήτρια, λαμβάνοντας υπόψη και τα συνοδά έργα αυτής, σε σχέση με την αντίστοιχη μείωση που επιτυγχάνεται από μια ίση έκταση της εξαιρετικά φτωχής και υποβαθμισμένης δασικής έκτασης, όπως αυτή που χαρακτηρίζει την περιοχή παρέμβασης», ενώ το Δασαρχείο της Άμφισσας αναφέρει στο Δ9 «Λόγω της ιδιαιτερότητας της δασικής βλάστησης στην περιοχή (υψόμετρο 1.500 μ. περίπου)…» και ενώ όλοι οι επιστήμονες τονίζουν ότι τα δασικά οικοσυστήματα διατηρούν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αμβλύνοντας τις επιπτώσεις της. Και αναφερόμαστε στις εικοσιδύο (22) ισοπεδωμένες πλατείες μεγέθους γηπέδου ποδοσφαίρου(!) και των συνοδών έργων οδοποιίας με την κοπή των αιωνόβιων δέντρων ελάτης, της ανατροπής της ροής των νερών και τον κίνδυνο της σταδιακής συρρίκνωσης των υπόγειων υδατικών αποθεμάτων του κάμπου της Λαμίας, του Γοργοποτάμου και του Μόρνου.
2. Η εταιρεία προσπαθεί, με τις πανομοιότυπες ΜΠΕ, να αποδείξει ότι οι είκοσι εννιά (29) ανεμογεννήτριες - γιατί τόσες είναι μαζί με τον ΑΣΠΗΕ στη θέση ΤΌΥΡΛΑ-ΒΛΙΤΟΤΣΟΥΜΑΡΟ των 7 α/γ, κι εμείς ξέρουμε να μετράμε το σύνολο των ανεμογεννητριών, που μεθοδεύεται η εγκατάστασή τους στο βουνό - θα έχουν ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ επιπτώσεις στον τουρισμό και την αναψυχή στην Οίτη, όπως θα έχουν, λένε, και ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ επιπτώσεις στο έδαφος, στα υπόγεια και επιφανειακά νερά και στη χλωρίδα [σελ 404]. Δεν αναμένονται αρνητικές επιπτώσεις στο οικονομικό περιβάλλον της περιοχής [σελ 377] αλλά «Αναμένεται, λοιπόν, ότι η εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου θα αποτελέσει έναν πόλο οικονομικής ανάπτυξης της γύρω περιοχής»!! [σελ 372] και «η ευρύτερη περιοχή θα αποτελέσει πόλο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, αφού με την κατάλληλη διαφήμιση και προώθηση θα ελκύει επισκέπτες για εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς και επιδεικτικούς(…) σκοπούς, σχολικές εκδρομές κλπ» [σελ 67] και «Επιπλέον, η ανάπτυξη Αιολικών Πάρκων έχει αποδεδειγμένα δημιουργήσει πόλους έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος» [σελ 378]. Τόσο καλά! Αυτά βέβαια τα διαβάζουμε σε όλες τις ΜΠΕ και είναι copy paste για όλες τις ΜΠΕ στην Ελλάδα.
3. Μέρος του έργου, που χωροθετείται στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Άμφισσας, βρίσκεται εντός του Ιδιωτικού - Κοινοτικού Δάσους της Κοινότητας Μαυρολιθαρίου. Η Κοινότητα Μαυρολιθαρίου με την 8/2021 ομόφωνη απόφασή της είναι αντίθετη «με την τοποθέτηση οποιασδήποτε μετρητικής ή παραγωγικής εγκατάστασης στην περιοχή της Οίτης, που ανήκει στην Κοινότητα Μαυρολιθαρίου» απορρίπτοντας την εγκατάσταση ανεμολογικού ιστού. Συγκεκριμένα η απόφασή της αναφέρει: «Δεν εγκρίνουμε την τοποθέτηση του μετεωρολογικού – ανεμολογικού ιστού στην θέση «Ξεροβούνι» στην Καταβόθρα, εντός του Ιδιωτικού - Κοινοτικού δάσους Μαυρολιθαρίου, όπως αυτή αναφέρεται στο με αριθ. 173753/26-8-2021 έγγραφο του Δασαρχείου της Άμφισσας καθόσον υπάρχουν αποφάσεις Γ.Σ. του χωριού καθώς και η απόφαση 1/2021 του Συλλόγου των απανταχού Μαυρολιθαριτών οι οποίες ήταν και είναι αντίθετες με την τοποθέτηση οποιασδήποτε μετρητικής ή παραγωγικής εγκατάστασης στην περιοχή της Οίτης, που ανήκει στην Κοινότητα Μαυρολιθαρίου, με τις οποίες στηρίζουμε είμαστε σύμφωνοι.» Στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο Δελφών με την 192/27.10.2021 απόφασή του υιοθέτησε ομόφωνα την απόφαση της Κοινότητας Μαυρολιθαρίου.
4. Κάνοντας μια ανάγνωση των 455 σελίδων της ΜΠΕ διαβάζει κανείς ότι «Για την πρόσβαση προς το γήπεδο της θέσης Μακρυράχη θα απαιτηθεί η διάνοιξη νέας δασικής οδοποιίας Γ΄ κατηγορίας συνολικού μήκους 4.632m. Για την πρόσβαση προς το γήπεδο της θέσης Ξεροβούνι θα απαιτηθεί η διάνοιξη νέας δασικής οδοποιίας Γ΄ κατηγορίας συνολικού μήκους 3.440,84m καθώς και η βελτίωση υφιστάμενης οδοποιίας κατά 4.100m» [σελ. 172]. Αναφερόμαστε ουσιαστικά σε ένα συνολικό μήκος νέων χωματόδρομων 12.172,84m! για να περάσουν και να φτάσουν τα μεγαθήρια στα 1.800m. Ας μας πουν επιτέλους σε ποια χώρα της Ευρώπης συμβαίνει αυτό. Η δε Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση (ΕΟΑ) θεωρεί αμελητέο και ασήμαντο το νέο οδικό δίκτυο των 12χιλ και το αποδεικνύει με την αναφορά ότι: «Από τις εργασίες εγκατάστασης του ΑΣΠΗΕ δεν θα υπάρξει σημαντικού βαθμού κατακερματισμός των ενδιαιτημάτων της ορνιθοπανίδας. Η σύνδεση των Α/Γ θα γίνει κυρίως από υφιστάμενους δρόμους και δε θα γίνουν μεγάλου μήκους διανοίξεις» [σελ 68 της ΕΟΑ]
5. Η θέση εγκατάστασης του συγκεκριμένου ΑΣΠΗΕ εμπίπτει εντός των ορίων της Σημαντικής Περιοχής για τα Πουλιά (ΣΠΠ) GR104 «Όρος Οίτη», κάτι που επισημαίνεται και στη ΜΠΕ [σελ. 290] «Η περιοχή βρίσκεται εκτός ζώνης ορνιθοπανίδας, ωστόσο αποτελεί σημαντική περιοχή για τα πουλιά (GR104 - Όρος Οίτη)». Κατά συνέπεια, ο ΑΣΠΗΕ εμπίπτει στις προβλέψεις του ν. 4296/2014, άρθρο 13 (ΦΕΚ 214/τ. Α/2.10.2014), σύμφωνα με τον οποίο: «Επιτρέπεται η χωροθέτηση αιολικών εγκαταστάσεων εντός των Ζωνών Ειδικής Προστασίας (Ζ.Ε.Π.) της ορνιθοπανίδας και των Σημαντικών Περιοχών για τα Πουλιά (Σ.Π.Π.) της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ ύστερα από την απαιτούμενη κατά το άρθρο 10 του ν. 4014/2011 Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση (ΕΟΑ) και βάσει των σχετικών διατάξεων της υπουργικής απόφασης οικ. 170225/2014 (Β΄135) και της υπουργικής απόφασης 52983/1952/2013 (Β΄ 2436) για τα έργα των κατηγοριών Α΄ και Β΄ του ν. 4014/2011, αντίστοιχα».
Οι προδιαγραφές της ορνιθολογικής έρευνας της ΕΟΑ για έργα κατηγορίας Α2 (όπως το παρόν) εντός ΖΕΠ – και κατά αντιστοιχία εντός ΣΠΠ – περιγράφονται στην ΥΑ υπ’ αρ. 170225/20.10.2014 «Εξειδίκευση των περιεχομένων των φακέλων περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων της Κατηγορίας Α΄ της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αρ. 1958/2012 (Β΄ 21) όπως ισχύει, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4014/2011 (Α΄ 209), καθώς και κάθε άλλης σχετικής λεπτομέρειας» (ΦΕΚ 135/τ. Β’/27.01.2014). Στο Παράρτημα 3.2.1 «Προδιαγραφές Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης (ΕΟΑ) για έργα και δραστηριότητες που βρίσκονται σε περιοχή του Δικτύου Natura 2000, για την οποία δεν προβλέπονται ειδικότερες πρόνοιες προστασίας και διαχείρισης ή δεν συντρέχουν ειδικές προϋποθέσεις», αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο οφείλει να πραγματοποιείται η έρευνα πεδίου για την καταγραφή και ανάλυση των στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος. Για έργα και δραστηριότητες της Υποκατηγορίας Α2 που υλοποιούνται εντός ΖΕΠ, περίπτωση η οποία είναι η πλέον πλησιέστερη στην υπό κρίση περίπτωση, αφού το έργο δεν βρίσκεται μεν εντός ΖΕΠ, αλλά βρίσκεται εντός ΣΠΠ, η εργασία πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον:
• παρατηρήσεις των ειδών ορνιθοπανίδας κατά τους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο, ανάλογα με την εποχιακή παρουσία των ειδών σε κάθε περιοχή,
• εργασίες πεδίου από δέκα (10) έως τριάντα (30) ημέρες,
• καταγραφή όλων των στοιχείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ενδείξεις αναπαραγωγής ειδών, και
• χαρτογράφηση των κρίσιμων ενδιαιτημάτων των ειδών. Η περίοδος Μάρτιος – Ιούνιος έχει οριστεί ως απαραίτητη για τη διενέργεια παρατηρήσεων ορνιθοπανίδας, καθώς συμπίπτει με την αναπαραγωγική περίοδο της πλειοψηφίας των ειδών ορνιθοπανίδας. Όπως, όμως, προκύπτει από το Κεφάλαιο 5.1 της ΕΟΑ, η έρευνα πεδίου διενεργήθηκε 22.10.21 έως 29.11.21. Διαπιστώνεται αβίαστα, επομένως, πως δεν υπάρχουν καθόλου παρατηρήσεις την περίοδο Μάρτιο έως Ιούνιο, επομένως δεν πληρούνται οι προδιαγραφές της νομοθεσίας.
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της ανεπάρκειας των ΕΟΑ, σημειώνονται τα εξής:
- Τα μεταναστευτικά αναπαραγόμενα είδη της περιοχής απουσιάζουν εντελώς από την περιοχή την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, οι παρατηρήσεις πεδίου της ΕΟΑ έχουν διενεργηθεί την εποχή που απουσιάζει στα πεδία διαχείμασης στην Αφρική το είδος χαρακτηρισμού της ΖΕΠ GR2440007 (ΕΘΝIΚΟΣ ΔΡYΜΟΣ ΟIΤΗΣ - ΚΟIΛΑΔΑ ΑΣΩΠΟΥ) Βλαχοτσίχλονο (Emberiza hortulana)! Φυσικά απουσιάζουν και άλλα μεταναστευτικά σημαντικά είδη της ΖΕΠ και ΣΠΠ, όπως ο Φιδαετός (Circaetus gallicus).
-Τα μη μεταναστευτικά αναπαραγόμενα είδη είτε απουσιάζουν εντελώς ή δεν έχουν αντιπροσωπευτική παρουσία την περίοδο Οκτώβριο - Νοέμβριο στις συγκεκριμένες μεγάλου υψομέτρου περιοχές, καθώς λόγω διαθεσιμότητας τροφής έχουν μετακινηθεί σε χαμηλότερα υψόμετρα και πιθανώς και σε άλλες περιοχές.
Συμπερασματικά, η ανεπάρκεια και μη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΟΑ είναι προφανέστατη, γεγονός που δεν αφήνει κανένα περιθώριο έγκρισής της.
6. Όπως αναφέρεται στη ΜΠΕ [σελίδα 287]: «Πέντε είδη που έχουν καταγραφεί στην ευρύτερη περιοχή, το Αγριόγιδο (Rupicapra rupicapra balcanica), η Πυρρομυωτίδα (Myotis emarginatus), ο Μπαρμπαστέλλος (Barbastella barbastellus), η Καφέ Αρκούδα και ο Λύκος (Canislupus) συμπεριλαμβάνονται στο Παράρτημα II της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ.» Ειδικότερα, η περιοχή θεωρείται και είναι ο βιότοπος του Αγριόγιδου, την προστασία του οποίου πρόσφατα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέταξε στα οκτώ θεσμοθετημένα Εθνικά Σχέδια Δράσης για την προστασία απειλούμενων ειδών και τύπων οικοτόπων της χώρας μας (ΦΕΚ 3664/9.8.2021). Η ΜΠΕ του έργου, ενώ αναφέρεται περιγραφικά στη θεσμοθέτηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την προστασία του αγριόγιδου [σελ 287], φαίνεται ως να μην τη λαμβάνει υπόψη της αδιαφορώντας ότι η περιοχή του έργου είναι ο βιότοπός του.
Κατά συνέπεια το έργο αντίκειται στη θεσμοθέτηση του ΥΠΕΝ και η ΜΠΕ πρέπει να απορριφθεί.
7. Όπως είναι γνωστό, το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΠΧΣΑΑ-ΑΠΕ) (Υ.Α. 49828/08 ΦΕΚ 2464 Β/3-12-2008) είναι σε διαδικασία αναθεώρησης. Το παρόν Πλαίσιο είναι ένα απαρχαιωμένο Ειδικό Χωροταξικό (2008) και μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει διαδικασία διερεύνησης της νομιμότητας του, ειδικότερα λόγω του ότι παραβιάζει τις οδηγίες 92/43/ΕΟΚ (Περιοχές Νatura), και 2001/42 (Στρατηγική Εκτίμηση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) [Αποστολή προειδοποιητικής επιστολής – Υπόθεση 2014/4073]
Το αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι η ανεξέλεγκτη χωροθέτηση, ιδίως ΑΣΠΗΕ, σε κάθε περιοχή της χώρας. Έχουν χορηγηθεί από την ΡΑΕ Βεβαιώσεις Παραγωγού μόνο για ΑΣΠΗΕ συνολικής ισχύος άνω των 40 GW και είναι υπό εξέταση αιτήσεις που αντιστοιχούν σε ακόμη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ, χωρίς καμία μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος, κατά παράβαση της συνταγματικής προστασίας των δασών και κατά παράβαση της αρχής της βιωσιμότητας, αλλά και αυτής ακόμη της νομοθεσίας που καθορίζει ποσοτικούς περιορισμούς στην εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ ανά τεχνολογία.
Οι αθρόες αυτές αδειοδοτήσεις δεν έχουν κανένα έρεισμα στις ανάγκες ηλεκτροπαραγωγής της χώρας, ούτε και στις εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς δεσμεύσεις της, όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και προώθησης των ΑΠΕ, πράγμα που επικαλείται η ΜΠΕ, ή του ισχύοντος Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα [Ε.Σ.Ε.Κ.: Αριθ. 4 /23-12-2019 Απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΦΕΚ 4893/31-12-2019)], όσον αφορά το μερίδιο των ΑΠΕ και ιδίως των ΑΣΠΗΕ στην ηλεκτροπαραγωγή.
Επιπροσθέτως, δυνάμει του ισχύοντος Ε.Σ.Ε.Κ., η επιδιωκόμενη εγκατεστημένη ισχύς ΑΣΠΗΕ μέχρι το έτος 2030 έχει προσδιοριστεί σε 7.000 MW, ενώ έχουν ήδη χορηγηθεί άδειες παραγωγής/βεβαιώσεις παραγωγού για ΑΣΠΗΕ ισχύος άνω των 40.000 MW.
Βάσει των ανωτέρω, η ΜΠΕ είναι απορριπτέα καθώς αντίκειται στα άρθρα 24 παρ. 1 και 2, 79 παρ. 8 και 106 παρ. 1 του Συντάγματος και στην αρχή της αειφορίας, δεδομένης της ανυπαρξίας επίκαιρου Χωροταξικού Σχεδιασμού.
8. Είναι επίσης γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σύνταξη των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών (ΕΠΜ) για όλες τις Προστατευόμενες Περιοχές της χώρας, άρα και για την Οίτη. Η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ενός τέτοιου έργου, άρα και η πιθανή κατασκευή του, εντός της Σημαντικής Περιοχής για τα Πουλιά και στα όρια του Εθνικού Δρυμού και της Περιοχής NATURA, προκαταλαμβάνει τις προβλέψεις της ΕΠΜ και ακυρώνει τις όποιες προσεγγίσεις της επιστημονικής ομάδας για το μέλλον του βουνού.
9. Από την περιοχή, που προβλέπεται να αναπτυχθεί το έργο, διέρχεται το διεθνώς αναγνωρισμένο «Μονοπάτι του Ηρακλή», το οποίο συνδέει το χωριό της Παύλιανης με τον αρχαιολογικό χώρο της Πυράς του Ηρακλή και το οροπέδιο της Καταβόθρας. Ο καθαρισμός και η σήμανση του Μονοπατιού έχει χρηματοδοτηθεί στο παρελθόν από τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Οίτης, Κοιλάδας Σπερχειού και Μαλιακού Kόλπου και εντάχθηκε στο «Μεσογειακό Δίκτυο Ορεινών Μονοπατιών Προστατευόμενων Περιοχών» (PROGETTO MEDIMONT PARKS), που υλοποιεί η «Επιτροπή Προστασίας Ορεινού Περιβάλλοντος» (Commissione Tutela Ambiente Montano) του Ορειβατικού Συλλόγου Ιταλίας (Club Alpino Italiano)
10. Η μεθόδευση και η διαδικασία κατασκευής αιολικών σταθμών στην Οίτη έχει συναντήσει την αρνητική γνωμοδότηση του αρμόδιου επιστημονικού φορέα, του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Οίτης, Κοιλάδας Σπερχειού και Μαλιακού Kόλπου, την καθολική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας με ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων Λαμίας και Δελφών και όλων των Κοινοτικών Συμβουλίων των 25 χωριών της Οίτης, με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με ενδικοφανείς προσφυγές για την ακύρωση από την πρώτη στιγμή των αιτήσεων και των Βεβαιώσεων Παραγωγού στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και τέλος το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς ζήτησε να παγώσουν όλες οι αδειοδοτήσεις αιολικών σταθμών, όπου υπάρχουν αντιδράσεις, μέχρι τουλάχιστον την αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού των ΑΠΕ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε για την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: ΑΙΟΛΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 39 MW ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «GREEN VELOCITY 4 M.Ι.Κ.Ε.» ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ «ΜΑΚΡΥΡΑΧΗ» (15,6MW) KAI «ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ» (23,4MW) TΩΝ ΔΗΜΩΝ ΛΑΜΙΕΩΝ & ΔΕΛΦΩΝ
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου