Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Πήρε περιβαλλοντική έγκριση το υδατοδρόμιο της ... Αμφιλοχίας

Στο διάδρομο απογείωσης μπαίνουν φέτος το καλοκαίρι τα υδροπλάνα μετά τη διευθέτηση του νομοθετικού πλαισίου και την ψήφιση του τελευταίου νόμου τον περασμένο Μάρτιο.



Μετά από 9 χρόνια καθυστερήσεων το θεσμικό πλαίσιο για την απογείωση των υδροπλάνων είναι πραγματικότητα παρέχοντας απλούστευση αδειοδοτικών διαδικασιών, περιβαλλοντικών εγκρίσεων, ανεφοδιασμό καυσίμων υδροπλάνων και με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι υπόλοιπες εκκρεμείς αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων. Διόλου τυχαία μετά το νέο νόμο, «ξεμπλόκαρε» και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Αμφιλοχίας, που σχεδιάζει η Hellenic Seaplanes, η οποία έχει ένα συνολικό επενδυτικό πλάνο που ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ και αφορά σε 50 υδατοδρόμια σε πρώτη φάση.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα λοιπόν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου εντός του καταφυγίου τουριστικών σκαφών Αμφιλοχίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας προορίζεται από την Hellenic Seaplanes ως το σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων στην πλευρά του Ιονίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ άλλων στα σχέδια της Hellenic Seaplanes ήταν εξ’ αρχής να δημιουργηθούν υδατοδρόμια στη Ναύπακτο, το Άκτιο και τη Λυσιμαχεία. Αν πράγματι με το νέο νομοθετικό πλαίσιο αυτού του τύπου οι επενδύσεις έχουν ξεπεράσει το σκόπελο των τεράστιων καθυστερήσεων λόγω γραφειοκρατικών θεμάτων, τότε δεν αποκλείεται σε δεύτερη φάση να δούμε υδατοδρόμια και σε άλλα σημεία της Αιτωλοακαρνανίας.

Το υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας περιλαμβάνει χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών και του πτητικού έργου, πλωτές εγκαταστάσεις (προβλήτες) για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων, καθώς και υδάτινη επιφάνεια για την ασφαλή προσθαλάσσωση, αποθαλάσσωση και υδατοδρόμηση των αεροσκαφών (υδροπλάνων).

Οι χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου χωροθετούνται εντός του καταφυγίου τουριστικών σκαφών Αμφιλοχίας. Ο φορέας κατασκευής – λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι η εταιρεία “Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας Ι.Κ.Ε.” (θυγατρική της HELLENIC SEAPLANES S.A.), στην οποία έχουν παραχωρηθεί από το Δήμο Αμφιλοχίας εκτάσεις εντός της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών Αμφιλοχίας, για την ανάπτυξη της χερσαίας και της πλωτής υποδομής του υδατοδρομίου. Το πτητικό έργο αναμένεται να αυξάνεται σταδιακά, από έως δύο ζεύγη πτήσεων ημερησίως (άφιξη – αναχώρηση) στην έναρξη, φτάνοντας σε βάθος πενταετίας το μέγιστο, έως δέκα ζεύγη πτήσεων (αφίξεις – αναχωρήσεις) ημερησίως. Τα υδροπλάνα που θα αναλάβουν το πτητικό έργο μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα.

Οι χερσαίες εγκαταστάσεις χωροθετούνται σε παραχωρηθείσα έκταση 150,0 τ.μ. Οι πλωτές εγκαταστάσεις χωροθετούνται σε παραχωρηθείσα θαλάσσια έκταση 2.400 τ.μ. και αποτελούνται από δύο πλωτές προβλήτες, στις οποίες μπορούν να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα τέσσερα υδροπλάνα. Η κάθε προβλήτα αποτελείται από: μεταλλικό πλαίσιο, σύστημα άνωσης (πλωτήρες), σύστημα αγκύρωσης, κατάστρωμα και εξοπλισμό. Οι προβλήτες αγκυρώνονται στον πυθμένα της θάλασσας (σε βάθος 3μ.) με αλυσίδες και άγκυρες βαρύτητας, αποτελούμενες από τεχνητούς ογκολίθους σκυροδέματος, που ποντίζονται σε κατάλληλα σημεία του πυθμένα προκειμένου να διατηρούνται σταθερές σε περίπτωση ανέμου, κυματισμού κλπ. Οι προβλήτες συνδυάζονται με γέφυρα (ράμπα), για την γεφύρωση της υψομετρικής διαφοράς με την σταθερή προβλήτα. Η γέφυρα πρόσβασης αποτελείται από: μεταλλικό σκελετό, κατάστρωμα, προστατευτικό κιγκλίδωμα και το σύστημα έδρασης στο κρηπίδωμα.

Στην υδάτινη επιφάνεια του όρμου Αμφιλοχίας, έχουν καθορισθεί/οριοθετηθεί οι εξής περιοχές:
-Περιοχή ελιγμών υδατοδρομίου (τμήμα θαλάσσιας ζώνης που προσθαλασσώνεται και αποθαλασσώνεται το υδροπλάνο). Σημειώνεται ότι έχει καθορισθεί μόνο ένας διάδρομος προσαποθαλάσσωσης υδροπλάνων για το υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας.
-Περιοχή κίνησης υδατοδρομίου (ο διάδρομος μεταξύ της περιοχής ελιγμών και της περιοχής ελλιμενισμού).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο..ΑβανΤΑδωρος ΤΙ ΛΕΕΙ ?? Η ΙΤΕΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ???