Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

docs.gov.gr: Ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου υπογραφής για όλα τα ιδιωτικά έγγραφα

Πώς γίνεται η διαδικασία



Οι πολίτες μπορούν από σήμερα να βεβαιώνουν ψηφιακά το γνήσιο της υπογραφής μέσω του docs.gov.gr σε κάθε είδους έγγραφο ή συμφωνητικό. 

 

Συγκεκριμένα, σήμερα παρουσιάστηκαν δύο νέες υπηρεσίες, η «Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου» που αφορά έγγραφα με έναν υπογράφοντα και η «Ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού» για έγγραφα με δύο ή περισσότερους συνυπογράφοντες. 

 

Η διαδικασία 

 

Ο χρήστης κάνει login στις υπηρεσίες είτε με τους κωδικούς Taxisnet, εφόσον έχει επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου, είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, Τράπεζα Χανίων ή Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).

 

Στη συνέχεια, ο πολίτης αναρτά σε μορφή pdf το έγγραφο στο οποίο θέλει να βεβαιώσει την υπογραφή του. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις συμπληρώσει τον κωδικό μιας χρήσης, ο οποίος αποστέλλεται στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει. Αμέσως μετά, το έγγραφο καταχωρείται στη θυρίδα του στο my.gov.gr και είναι διαθέσιμο για αποθήκευση, εκτύπωση ή αποστολή σε φορέα του Δημοσίου.

 

Στις περιπτώσεις που το έγγραφο υπογράφεται από περισσότερα πρόσωπα, ο πρώτος χρήστης καταχωρεί τον ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο των συνυπογραφόντων, οι οποίοι αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράψουν το έγγραφο ακολουθώντας τα ίδια βήματα. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τον τελευταίο συνυπογράφοντα, τότε το έγγραφο εμφανίζεται ψηφιακά βεβαιωμένο στις θυρίδες τους στο my.gov.gr.

 

Η ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου υπογραφής/ών τίθεται στο τέλος κάθε εγγράφου που δημιουργείται από τις δύο νέες υπηρεσίες. Επιπλέον, στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφονται ο μοναδικός κωδικός και ο κωδικός QR του εγγράφου, ώστε να ελέγχεται εύκολα ως προς την εγκυρότητά του. Η επαλήθευση γίνεται μέσω του docs.gov.gr/validate. 

 

H υπηρεσία του ιδιωτικού συμφωνητικού ξεκινά υποστηρίζοντας μέχρι δύο συνυπογράφοντες. Μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, πρόκειται να προστεθεί και η δυνατότητα για παραπάνω πρόσωπα, καθώς και η δυνατότητα το κείμενο της ψηφιακής βεβαίωσης να εμφανίζεται και στα αγγλικά.

 

«Θα απελευθερώσει σημαντικότατο χρόνο» 

 

Κατά την παρουσίαση των νέων υπηρεσιών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφων και συμφωνητικών, μαζί με την ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση και την ψηφιακή εξουσιοδότηση στο παρελθόν απαιτούσαν σχεδόν 30 εκατομμύρια επισκέψεις ετησίως στα ΚΕΠ. 

 

Αυτές οι ψηφιακές υπηρεσίες, σημείωσε, θα διευκολύνει σημαντικά τους πολίτες. «Θα απελευθερώσει σημαντικότατο χρόνο απασχόλησης δημοσίων υπαλλήλων και στα ΚΕΠ, αλλά και στα αστυνομικά τμήματα. Θα δώσει τη δυνατότητα, δηλαδή, και στους αστυνομικούς μας αντί να απασχολούνται με διοικητικές υπηρεσίες γραφείου, να βγουν περισσότερο στο δρόμο και να ασχοληθούν με τον πυρήνα της δουλειάς τους που είναι η προστασία του πολίτη», συμπλήρωσε. 


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: