Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022

Οι εταιρείες κρουαζιέρας που ποντάρουν στην Ελλάδα το 2023-2024

Την ολική επαναφορά του κλάδου στη χώρα διαβλέπουν οι ισχυροί παίκτες του θαλάσσιου τουρισμού. Ποιες εταιρείες έχουν εντάξει ελληνικούς προορισμούς στα δρομολόγιά τους. 


Πλώρη για ακόμη πιο ισχυρές επιδόσεις μέσα την επόμενη διετία βάζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, η οποία το 2022 κατάφερε να καλύψει αισθητά το χαμένο έδαφος των πανδημικών ετών κατά τη διάρκεια των οποίων ο κλάδος υπέστη σφοδρό πλήγμα. Είναι ενδεικτικό ότι το 2020 τα έσοδα από την κρουαζιέρα στη χώρα μας μειώθηκαν σε ποσοστό άνω του 80% σε σχέση με το 2019, χρονιά-ρεκόρ και για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Οι μεγάλοι «παίκτες» του θαλάσσιου τουρισμού, μεταξύ των οποίων η Oceania Cruises, η Marella Cruises και η Holland America Line, επενδύουν στις δυνατότητες ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και επιλέγουν τα ελληνικά λιμάνια για την εκκίνηση των δρομολογίων τους, γεγονός που ενισχύει σημαντικά το homeporting, με τα μηνύματα να προοιωνίζονται ότι το 2023 και το 2024 θα αποτελέσουν ιδιαίτερα «δυνατές» χρονιές για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Σύμφωνα, μάλιστα, με το πλάνο των δρομολογίων που έχουν προγραμματιστεί για το 2023 στον Πειραιά, όλες οι πρωτοκλασάτες εταιρείας της παγκόσμιας κρουαζιέρας, η Viking Cruises, η Azamara, η Costa Cruises, η MSC Cruises, η Aida, η Norwegian Cruise Line, η Celebrity Cruises, η Royal Caribbean και η Emerald Cruises, θα προσεγγίσουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, άλλοι χρησιμοποιώντας το ως homeport και άλλοι ως προορισμό διέλευσης (transit).

Στην ίδια κατεύθυνση, μέσα στο 2023 θα σαλπάρουν από τον Πειραιά κρουαζιερόπλοια της αμερικανικής εταιρείας Norwegian Cruise Line. Η Σαντορίνη, η Μύκονος και το Κατάκολο θα αποτελέσουν επίσης σημεία διέλευσης για τα κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας που αποτελεί έναν από τους κολοσσούς του θαλάσσιου τουρισμού παγκοσμίως.

Την τιμητική της και στο πρόγραμμα της Disney Cruise Line για το 2023 θα έχει η Ελλάδα. Η Σαντορίνη, η Μύκονος, τα Χανιά, η Κεφαλονιά και ο Πειραιάς περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στα δρομολόγια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά, ωστόσο, εκτός από τη Μεσόγειο, στον προγραμματισμό της Disney εντάσσονται και άλλοι προορισμοί όπως η Καραϊβική και η Αλάσκα.

Πρωταγωνιστική θέση και στα δρομολόγια της Marella Cruises, του βραχίονα της TUI UK στον κλάδο της κρουαζιέρας, θα έχει η Ελλάδα για το 2023 και το 2024. Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει, μάλιστα, ως λιμάνι εκκίνησης κάποιων δρομολογίων της την Κέρκυρα, ενισχύοντας περαιτέρω το homeporting, με τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τα Χανιά και το Κατάκολο να αναμένεται να υποδεχτούν την επόμενη διετία τα κρουαζιερόπλοια της Marella.

Ως homeport θα λειτουργήσει ο Πειραιάς και για τη Holland America Line τα επόμενα δύο χρόνια. Βέβαια, εκτός από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, θέση στο πρόγραμμα της αμερικανικής εταιρείας έχουν μεταξύ άλλων και εκείνα της Μυκόνου, της Ρόδου, του Κατάκολου και των Χανίων.

Το «παρών» στα ελληνικά λιμάνια θα δώσουν και τα πλοία της Carnival Cruises τα επόμενα δύο χρόνια, συμβάλλοντας έτι περαιτέρω στην ολική επαναφορά του κλάδου στη χώρα μας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό, το Sun Princess, το νεότερο από τα πλοία της αμερικανικής εταιρείας, θα δέσει στο λιμάνι του Πειραιά το 2024.

Τρία ελληνικά νησιά, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Μύκονος, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Oceania Cruises για το 2023. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει μία κρουαζιέρα διάρκειας 33 ημερών στη Μεσόγειο, με την Ελλάδα μαζί με την Ιταλία, την Κροατία, την Τουρκία, τη Μάλτα, το Ισραήλ και την Αίγυπτο να βρίσκονται μεταξύ των χωρών που θα δέσει το κρουαζιερόπλοιο Marina. Βέβαια, ελληνικοί προορισμοί, μεταξύ των οποίων ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, η Ρόδος, το Αργοστόλι και τα Χανιά, περιλαμβάνονται και σε άλλες κρουαζιέρες που έχει ήδη δρομολογήσει για το 2023 η Oceania Cruises ήδη από τον προσεχή Μάρτιο.

Στα ελληνικά λιμάνια θα προσεγγίσουν το 2023 και το 2024 και τα κρουαζιερόπλοια της βρετανικής Cunard Line, με έδρα στο Σαουθάμπτον. Ο Πειραιάς, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κεφαλονιά και το Κατάκολο έχουν ενταχθεί ήδη στον προγραμματισμό της εταιρείας για τα δύο επόμενα χρόνια, που εκτιμάται ότι θα σηματοδοτήσουν την υπέρβαση των μεγεθών του 2019 για την ελληνική κρουαζιέρα.
 

Euro2day.gr





1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κρίμα τις προετοιμασίες που κάναμε για το λιμάνι των Δελφών να δεχθεί την ..κρουαζιέρα