Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Ποια είναι η σημασία του οδικού τμήματος «Μπράλος-Άμφισσα» των 285 εκατ. ευρώ

 


Ποια είναι η σημασία του οδικού τμήματος «Μπράλος-Άμφισσα» των 285 εκατ. ευρώ

 

 

Μπορεί οι διαγωνισμοί για μεγάλους αυτοκινητόδρομους να προσελκύουν, ευλόγως, το ενδιαφέρον της αγοράς και των κατασκευαστικών ομίλων, ωστόσο, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχουν και μικρότερου μεγέθους και βεληνεκούς οδικά τμήματα, σε σχέση με τα επίπεδα του ΒΟΑΚ ή του «FlyOver» (Θεσσαλονίκη) κ.α., με σημαντικό τοπικό, και όχι μόνο, ενδιαφέρον.

Προς την κατεύθυνση αυτή το αρμόδιο υπουργείο προωθεί τις διεργασίες που οδηγήσουν στη δημοπράτηση και ανάθεσης του έργου «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», αναζητώντας μάλιστα και τεχνική υποστήριξη που θα ωριμάσει τις διαδικασίες του διαγωνισμού, θεωρώντας το project ως έργο εθνικού επιπέδου.

Γιατί όμως οι φορείς θεωρούν ότι αυτό το οδικό τμήμα έχει σημασία; Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί µμείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Το αντικείμενο του έργου για το οδικό τμήμα «Μπράλος - Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο» αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος από το Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ.0+000 έως 7+300) και του οδικού τμήματος μετά το τέλος της Παράκαμψης Γραβιάς (από χ.θ. 13+600) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), μήκους περίπου 25 χλμ.

Το έργο προωθείται για υλοποίηση µε Σύμβαση Δημοσίου Έργου και µε σύστημα δημοπράτησης αυτό που περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή, µε εκτιμώμενο προϋπολογισμό 285.000.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου προωθείται στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα.

Σε ότι αφορά στην σκοπιμότητα εκτέλεσης του έργου, και βάσει όσων μάλιστα αναφέρονταν από βουλευτές σε τοπικά μέσω, αναμένεται:

·       Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

·       Μείωση του μήκους διαδρομής κατά 4 km.

·       Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας.

·       Βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

·       Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία.

·       Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.

·       Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.

·       Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.

·       Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΟΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.

·       Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

·       Η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ Ανατολικού (ΠΑΘΕ) και Δυτικού (ΙΟΝΙΑ) Άξονα θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μόνον η σήραγγα έχει αξία στο τμήμα του δρόμου αυτού . Η μη κατασκευή σήραγγας ακυρώνει την έννοια του διαγώνιου άξονα και την αναβάθμιση της Φωκίδας στον οδικό χάρτη της Ευρώπης. Η κατασκευή σήραγγας όμως προϋποθέτει σύγκρουση με συγκεκριμένα συμφέροντα ενώ αντιθέτως η κατασκευή δρόμου εξυπηρετεί τα μέγιστα τα ίδια συμφέροντα . Η Φωκίδα είναι δέσμιος μιας εταιρίας η δε ανάπτυξή της κάτω απ τα μονοπωλιακά συμφέροντα μιας και μόνον εταιρίας , είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη . Η απομόνωση της απ την υπόλοιπη Ελλάδα έχει επιτευχθεί και το μέλλον της Φωκίδας έχει προδιαγραφεί .

Ανώνυμος είπε...

Ενώ είναι τμήμα του δικτύου ευρωπαϊκής προτεραιότητας, και όπως λέτε και εσείς είναι "τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65»", το θάβεται νομίζοντας ότι απευθύνεστε σε αγράμματους κοι ηλίθιους υποτελείς που είναι πάντα έτοιμοι να χειροκροτήσουν και να αναμασήσουν ότι και να τους πείτε. Το θάβεται και επιμένετε να το ονομάζεται "διαγώνιο οδικό άξονα" και όχι "αυτοκινητόδρομο" , επιμένετε ότι έχει "τοπικό και όχι μόνο ενδιαφέρον" και όχι ευρωπαϊκό όπως πρέπει, που " εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων". Αρκεί να μπεί κάποιος σε οποιονδήποτε χάρτη με το οδικό δίκτυο Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, δηλαδή με τους δρόμους της Ελλάδας που έχει κριθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ότι θα πρέπει να φτιαχτούν για να εξυπηρετούν της Ευρωπαϊκή Οικονομία και όχι μόνο την Εθνική. Εκεί θα δει όποιος δεν του αρέσει να τον θεωρούν ανόητο και δεν θέλει να εκτίθεται ως ανόητος αναπαράγοντας παραμύθια πονηρών, πως το τμήμα αυτό είναι το τελευταίο απο το δίκτυο ευρωπαικής προτεραιότητας αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα που δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα. Θα διαπιστώσει ακόμα πως είναι το μοναδικό σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα, που κάποιοι επιμένουν να το κατασκευάσουν χωρίς τις απαιτούμενες σήραγγες , πολλές λωρίδες ανά κατεύθυνσης κλπ όπως επιβάλουν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Και όλα αυτά με την στήριξη του κου Μπούγα, για να μην θιχτούν τα γνωστά σε όλους πλέον ιδιωτικά συμφέροντα που υπηρετεί η πολιτική του , όπως και των προκατόχων της θέσης του, εις βάρος της Φωκίδας που γίνεται όλο και πιό φτωχή, όλο και πιό έρημη.

Και έλεος με αυτή την πρόφαση πως φροντίζουν οι αιρετοί μας για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας. Ακριβώς το αντίθετο κάνουν και όλοι το έχουν καταλάβει. Όλοι; Εντάξει υπάρχουν και αυτοί που δεν καταλαβαίνουν γενικώς και περιμένουν έτοιμες ατάκες και συνθήματα για να τα αναπαράγουν όπως οι παπαγάλοι για την παπαγαλίνη τους. Δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με αυτούς όμως. Ούτε χρειάζονται εμψύχωση με τέτοια παραμύθια. Εκτός και αν έχουν αρχίσει να ξυπνάνε και αυτοί και να καταλαβαίνουν γιατί δεν μπορούν με τίποτα να κάνουν κάτι καλύτερο στην ζωή τους απο παπαγαλίνη αρκεί να φωνάζουν κάθε όποτε τους το ζητάει το αφεντικό. Τότε δεν έχουμε απλά ελπίδες, είμαστε στο δρόμο για την απελευθέρωση.