ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ από Λιμ. Ταμείο Φωκίδος(2)
Μετά την πρόσφατη δημοσίευση από την νυν λιμενική επιτροπή, απόφασης αναθεώρησης παλαιότερης (από Ιούλιο του 2019) σχετικής με την ακτομηχανική στην Ιτέα, χωρίς να αιτιολογείται στοιχειωδώς η αλλαγή, αλλά κυρίως μετά την άκρα του τάφου σιωπή από τους αρμόδιους που μάλλον αναρμοδιότητα, αποφυγή ευθύνης, και αμηχανία δηλώνει μπροστά στα πραγματικά δεδομένα, ακολουθεί παρακάτω πληρέστερη αναφορά των γεγονότων…
Το σωτήριον έτος 2006 η τότε νομαρχιακή αυτοδιοίκηση ανέθεσε μελέτη για την προστασία των ακτών στην εταιρεία CNWAY του κ. Γιαμίν Αλβέρτου. Η πρώτη παρουσίαση της μελέτης, απορρίφθηκε μετά πολλών επαίνων, από την νομαρχία, η οποία στην συνέχεια ανάθεσε και σε δεύτερο παράγοντα την ίδια μελέτη. Συγκεκριμένα σε εξειδικευμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η κατάληξη αυτών των νομαρχιακών αποφάσεων συμπυκνώθηκε σε δύο (2) εντελώς αντιθετικές μεταξύ τους προμελέτες. Συνοπτικά:
Η μεν CNWAY πρότεινε την λύση κάθετων στην ακτή και εξάλων προβόλων για την συγκράτηση του όποιου υλικού πληρώσεως, το δε Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πρότεινε κατασκευή ίσαλων και παράλληλων προς την παραλία προβόλων (εκτός της παραλίας Αγκάλης) ουσιαστικά για τον «εγκιβωτισμό» των αναγκαίων υλικών πληρώσεως.
Η άλλη μεγάλη διαφορά των δύο προμελετών εντοπίζεται στον προϋπολογισμό του έργου. Η πρώτη αναφέρει το ποσό των 1.440.000 ευρώ και η δεύτερη φτάνει στα 7.760.000 ευρώ.
Μετά την παραλαβή των δύο μελετών η αντιπεριφέρεια Φωκίδας τις στέλνει για γνωμοδότηση στον Δήμο Δελφών. Ο τελευταίος τον Ιανουάριο του 2012 δηλ 6 χρόνια μετά το εναρκτήριο λάκτισμα συζητάει το θέμα (αα 9)
Εισηγητής ο κ Ι. Τζαβάρας (Γραμματέας του Δ.Δελφών). Μετά από πολλά και διάφορα το δημοτικό συμβούλιο Δ Δελφών ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ την μελέτη της CNWAY, εγκρίνοντας αυτή του πανεπιστημίου Αιγαίου των 7.7 εκατ ευρώ. (με 2 αρνητικές ψήφους από Γ Δρακάκη με αιτιολογία ελλιπή στοιχεία- και Λ. Αναγνωστόπουλο με αιτιολογία το ανεφάρμοστο λόγω ύψους τελικού τιμήματος).
Έκτοτε αγνοείται η τύχη των μελετών παντελώς.
Το 2018, Μάιο μήνα, η λιμενική επιτροπή στην οποία ήμουν μέλος καλείται , να πάρει απόφαση για την προώθηση της ακτομηχανικής μελέτης η οποία ευρίσκεται πλέον σε τελικό στάδιο ωρίμανσης – σύμφωνα με την γλώσσα των επαϊόντων. Ασχοληθήκαμε όσο μπορούσαμε με την μελέτη και ζητήσαμε πρόσθετες εξηγήσεις σε εξειδικευμένα τεχνικά θέματα.
Προσωπικά, έχοντας παρακολουθήσει την ανάλογη διαδικασία στην συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου το 2012, εξεπλάγην από την τελική μορφή που είχε η μελέτη. Όχι μόνο δεν ήταν αυτή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, (προς τι τότε η γνωμοδότηση του δημ συμβούλιου) αλλά της CNWAY ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ της οποίας είχαν εξαφανιστεί οι κάθετοι και έξαλλοι πρόβολοι!!! Άρα ποια μελέτη; Απλά μπάζωμα χωρίς προοπτική!!! Και μάλιστα με χαλίκι αδιαμόρφωτο. Μα χρειαζόταν 15 χρόνια και τόσα χρήματα για κάτι τέτοιο; Ζητήσαμε ενημέρωση στο λιμ ταμείο. Πρόθυμα ήρθαν 3 μηχανικοί της α-περιφέρειας και η σύμβουλος κ Αραβαντινού. επικεντρώσαμε τις αντιρρήσεις μας στο είδος του υλικού και στην φερεγγυότητα της μελέτης.
Ζήτησα μία υπεύθυνη απάντηση. Ποιος εγγυάται ότι το υλικό θα παραμείνει στην παραλία; Και πόσο χρόνο ώστε να μην ξαναγυρίσουμε στα σημερινά προβλήματα. Η απάντηση: Ούτε για το χαλίκι και πολύ περισσότερο ούτε για την άμμο εγγυάται κανείς!!!
Ισχύει με άλλα λόγια ότι λέει η μελέτη. Και τι λέει η μελέτη; Πρόκειται για μια συνεχή μάχη εμπλουτισμού και διάστρωσης του κάθε φορά υλικού της παραλίας, λόγω απωλειών!
Άρα πεταμένα λεφτά. Τότε τι να αποφασίσουμε παρά την απόρριψη της.
Οι πιέσεις αρκετές… Τα παπαγαλάκια από κλαράκι σε κλαράκι τιτίβιζαν.
Για λόγους πλήρους τεκμηρίωσης, αποφασίσαμε να γίνει από ανεξάρτητο μελετητή βαθμολόγηση της τελικής μελέτης. Το αποτέλεσμα δικαίωνε και επαύξησε τις επιφυλάξεις μας.
Συγχρόνως ανασύραμε παλιά τεχνική περιγραφή του κ Μουτζούρη, του πλέον ειδικού (καθηγητής ΕΜΠ στην έδρα ακτομηχανικής και λιμενικών έργων και Πρύτανης) με την οποία προσδιοριζόταν ανέξοδη, σχετικά εύκολη και προπαντός σύννομη λύση στο πρόβλημα αποκατάστασης και εμπλουτισμού, των νότιων ακτών της παραλίας Ιτέας. (Άρα ενοχλητική σε κάποιους?)
Τεχνικά, υπάρχει και άλλη ήπια, δοκιμασμένη μέθοδος άνευ προβόλων, αρκετά οικονομική. Παρά λοιπόν τις εναλλακτικές τεχνικές δυνατότητες για 15 χρόνια γυρίζουμε την μίζα της μηχανής αποφάσεων., και κάποιοι θέλουν να συνεχίσουν?
Την επόμενη ημέρα των εκλογών παραιτήθηκα. Με ικανοποίηση πληροφορήθηκα ότι η λιμενική επιτροπή τον Ιούλιο 2019 απέρριψε την μελέτη οριστικά.
Τα παπαγαλάκια επί το έργον ξανά… Η νέα κτλ λιμενική επιτροπή θα περάσει την ακτομηχανική θα πουλήσει την Μαρίνα κτλ… Αυτά...
Η τεχνική υπηρεσία της α-περιφέρειας δεν πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της; Ενημέρωσε ξανά την τωρινή λιμ επιτροπή; Η τελευταία δεν μπορεί να αντισταθεί; Αποσιωπητικά… ΤΕΛΙΚΑ
Μετά από 15 χρόνια μελετών μελέτη δεν υπάρχει.
Μετά από 300.000 ευρώ στην εταιρεία (με πρόχειρους υπολογισμούς) το έργο ψάχνει την ταυτότητα του.
Ελπίζω ο διάλογος να δείξει την αλήθεια.
Νομίζω πως είναι καθήκον της δημοτικής αρχής και της αντιπολίτευσης του Δήμου Δελφών που το 2012 καταψήφισαν την μελέτη, επίσης των 3 περιφερειακών συμβούλων και του κ Αντιπεριφερειάρχη να επιληφθούν του θέματος για το καλό της περιοχής. Πόσο ακόμη θα συνεχιστεί η διελκυστίνδα των μελετών; ΕΛΕΟΣ. Ας ερευνηθούν οι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ.
Ο δρόμος των εγωισμών και του ετσιθέλω οδηγεί στην απώλεια.
Η χώρα, οι πολίτες αρκετά πληρώσαμε. Δεν μας φτάνει; Δεν Αξίζει να αποφύγουμε την καταρράκωση κάθε υλικού και ηθικού φραγμού;.…
Τουλάχιστον Όσο μπορούμε. Το αξίζει και ο τόπος και οι πολίτες του.
Υστερόγραφο. Η απόφαση Δ. Δελφών https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9F%CE%96%CE%9B%CE%A99%CE%98-9%CE%A5%CE%A9?inline=true
http://karteria1.blogspot.com/2019/07/blog-post_915.html αποφαση 2019 λιμ επιτροπής
η δεύτερη απόφαση της λιμ επιτροπής.
10 σχόλια:
https://www.youtube.com/watch?v=Nu2aXoPuZtw
Τελικά αποδεικνύεται πως η "ακτομηχανική" είναι ένα διαχρονικό όχημα λαδώματος "ημετέρων" για τις ενέργειες ή κυρίως την ΗΘΕΛΗΜΕΝΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ τους , στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής των Δελφών που περνάει μέσα από την αξιοποίηση των παραλιών της Φωκίδας.
Ακτομηχανική=λάδια ημετέρων ...και με πολλά οξέα ..
Ο κοσμάκης που κουνάει το κεφάλι του συνέχεια καταφατικά γνωρίζει !!! τους υπαίτιους και την "αδυναμία" της εξουσίας να βάλει τάξη..
Κουράστηκε πιά να περιμένει την Πολιτεία να κάνει το αυτονόητο ..
Κουράστηκε να περιμένει την δικαστική εξουσία να αποδώσει δικαιοσύνη...
... έχουμε βεβαίως βεβαίως και τις σωρηδόν απαλλαγές ή αθωώσεις τοπικών αρχόντων στα "Τουμπανάρια" στα αεροδρόμια με κάτι γίδες στην πλάτη νάα...κλπ
Ζήτω η Ελλάς
Δεν θα θελα να ήμουν στην θέση των απογόνων μσς, όταν ανέβει κάνα μέτρο η θάλασσα. Μέχρι να πάρουν απόφαση θαχουν πνιγεί.
Δεν κινδυνεύουμε απ' τα στοιχεία της φύσης αλλά απ τα στχειά της τοπ αυτοδιοίκησης και της πολιτικής εν γένει
καλημέρα. Επειδή με ρωτούν διάφοροι πολίτες σχετικά με το θέμα, ένα εχω να προσθέσω.
...Ενός κακού μύρια έπονται... και δυστυχώς στο νομό αυτή την ώρα υπάρχουν τουλάχιστον άλλα 3-4 έργα τα οποία ειναι στην ίδια και χειρότερη θέση. Η άρδευση του ελαιώνα, η ακτομηχανική μετα την Ερατεινή, τα έργα στις εκβολές του Μόρνου. Ποιες μελέτες? Πολιτική με τον ιδρώτα των άλλων
Μήπως να φτιάξουμε κι ένα κοσμοδρόμιο μαζί με το αεροδρόμιο στο νομό μας?
Περνωντας τα ένα ένα, πες μας για την άρδευση, πέντε χρόνια τι κάνατε;
ΜΗΝ ΤΣΙΜΠΑΤΕ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΕΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΚΡΟΥΣ !!
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΝ ΝΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ !!ΛΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΔΟΘΕΙ ΑΛΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ !!!
κ 3.18 Το εργο το έχει η περιφέρεια και καθυστερεί. Η πρόσθετη χρηματοδότηση 6 εκατ ευρώ από το υπουργείο δόθηκε κανονικά επί ΣΥΡΙΖΑ επί υπουργού Β. Αποστόλου το 2016. Το ίδιο και στον Μόρνο.Το έργο παραλήφθηκε παλια χωρίς να λειτουργεί, και χρηματοδοτηθηκε επιπλέον από το 2018 αλλά ο Μπακογιάννης και η περιφ. δεν έχει ακόμη τις μελέτες. Αλλά που να το μάθεις όταν τα ΜΜΕ δεν λένε κουβέντα. Όσο για τον κ 3.51 κατι τέτοιες εξυπνάδες και συμπεριφορές μας φερανε στα 300 δις χρέος και την μαρίνα εδω και 20 χρόνια στο μηδέν!!! Καταλαβαίνω ότι κάποιοι αυτό θέλεται.
Σημαντικό πρόβλημα υπάρχει σήμερα μόνο στην περιοχή της Αγκάλης βόρεια από το αλιευτικό καταφύγιο και κυρίως μετά το μωλίσκο στο όριο της πλαζ.
Στην περιοχή του Μαϊάμι το πρόβλημα, που δημιουργήθηκε με την καταστροφή των κάθετων μωλίσκων (προβόλων), που είχαν κατασκευασθεί με το έργο της πλαζ και με την κατασκευή του μεγαλύτερου μωλίσκου στην "Απόλαυση" έχει αρχίσει, να εξαλείφεται. Αυτό χάρη στη φυσική μεταφορά φερτών υλικών από τη Σκίτσα και τη βοήθεια των κάθετων μωλίσκων από ογκολίθους, κυρίως με τον τρόπο που έχουν τοποθετηθεί σήμερα. Αν μάλιστα δεν είχε γίνει απομάκρυνση μεγάλου όγκου υλικών πριν λίγα χρόνια δυτικά του μωλίσκου στην "Απόλαυση" η κατάσταση θα ήταν ακόμα καλύτερη.
Η πιο φθηνή και πιο αποτελεσματική λύση είναι αυτή κάθετων μωλίσκων από ογκολίθους γιατί με πολύ μικρές παρεμβάσεις μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες και με τρόπο φιλικό στο περιβάλλον και έχει ήδη δείξει αποτελέσματα. Ουσιαστικά αυτή η λύση είχε εφαρμοσθεί και πριν τη δημιουργία της πλαζ και παρά το μικρότερο όγκο των λίθων είχε πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Μεγάλες και απότομες παρεμβάσεις μπορεί να δημιουργήσου αντίθετα αποτελέσματα. όπως έγινε στο παρελθόν με την κατασκευή μωλίσκου στην "Απόλαυση". Λύσεις σαν αυτή των παράλληλων προβόλων είναι πολύ ακριβές και ενδείκνυνται για ανοικτές θάλασσες. Επίσης η μεταφορά και τοποθέτηση σε μικρό χρονικό διάστημα μεγάλου όγκου υλικού θα έχει σαν αποτέλεσμα την ταχεία φυσική μεταφορά του στην ανατολική πλευρά του κεντρικού μώλου της Ιτέας.
Θα μπορούσε να γίνει για αισθητικούς λόγους μεταφορά άμμου, είτε από την περιοχή του μώλου σε συνδυασμό με την εκβάθυνσή του, είτε από την περιοχή μπροστά στο ναό του Αγίου Ιωάννου στην Κίρρα, στην οποία υπάρχει πλεόνασμα αλλά και αυτό πρέπει να γίνει με ήπιο τρόπο, γιατί και πάλι φυσική κατάληξη θα είναι η ανατολική πλευρά του κεντρικού μώλου.
Δημοσίευση σχολίου