Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΔΟΦΩΤΙΣΜΟ




Στο φύλλο της 18ης Μαρτίου είχαμε δημοσιεύσει την απάντηση του Δημάρχου Δελφών σχετικά με την επικείμενη υπογραφή σύμβασης για την αντικατάσταση του δημοτικού οδοφωτισμού με λαμπτήρες τύπου led. Στην ανακοίνωση που είχε αποστείλει ο Θανάσης Παναγιωτόπουλος προς την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΩΚΙΔΑ επισυναπτόταν και παράθεμα στο οποίο ο Δήμαρχος Δελφών ανέφερε τα εξής:
“Προκειμένου να ενημερώσουμε αναλυτικά και υπεύθυνα τους συνδημότες μας, με γνήσια και όχι δήθεν τεχνοκρατική προσέγγιση, παραθέτουμε παρακάτω σε Ενημερωτικό Σημείωμα τα πραγματικά στοιχεία των δεδομένων που είχαμε, καθώς και του έργου στο οποίο καταλήξαμε (για όποιον έχει τη διάθεση να μελετήσει…).”
Λόγω πληθώρας ύλης στο χθεσινό φύλλο δημοσιεύουμε σήμερα τα κυριότερα σημεία του ενημερωτικού αυτού σημειώματος
Ενεργειακή Αναβάθμιση Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού Δήμου Δελφών
Η Ενεργειακή Αναβάθμιση του Συστήματος Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου, αποτελεί βασική Προγραμματική Θέση της παρούσας Δημοτικής Αρχής. Η προετοιμασία της ξεκίνησε με την έναρξη της παρούσας Δημοτικής Περιόδου και ολοκληρώθηκε στο 2019 με τα εξής αποτελέσματα: α. Ενεργειακή Αναβάθμιση του συνόλου της υποδομής με υλικά σύγχρονης τεχνολογίας και υψηλής απόδοσης απόλυτα προσαρμοσμένα στα ισχύοντα Πρότυπα – Προδιαγραφές, β. Σύστημα Τηλεδιαχείρισης – Ελέγχου Ενέργειας και Προληπτικής Συντήρησης, εγκατεστημένο στο Δήμο για την 24ωρη παρακολούθηση της λειτουργίας, γ.Μετατροπή του συνόλου της Υποδομής σε μια Έξυπνη Πόλη (εφαρμογές Smart Cities μέσω Πλατφόρμας και δυνατότητα άμεσης επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες του Δήμου) και δ. Κάλυψη της συνολικής δαπάνης από την εξοικονόμηση ενέργειας, χωρίς ο Δήμος να προβεί σε καμία πρόσθετη δαπάνη η επιβάρυνση της ρευστότητας του.
Οι επιλογές που είχε ο Δήμος Δελφών για την υλοποίηση του σχεδιασμού του, είχαν ως εξής:
  • Επιλογή 1η: Χρηματοδότηση της επένδυσης με μόχλευση πόρων από τον Ιδιωτικό Τομέα, σαν Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) με βάση τις διατάξεις του ν. 3855/2010 και ειδικότερα την Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού πολυετούς διάρκειας σύμφωνα με τα ισχύοντα Πρότυπα – Προδιαγραφές, με αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης μέσω των Ανταποδοτικών Τελών αποκλειστικά και μόνο με βάση το αποτέλεσμα (Εξοικονόμηση Ενέργειας) στη διάρκεια της 12ετούς Συμβατικής Περιόδου. Η ΣΕΑ προβλέπει Εγγυημένη Απόδοση (έκπτωση επί της εξοικονόμησης, ανεξάρτητα του αποτελέσματος το οποίο αφορά τον Ανάδοχο) για τον Δήμο. Το σύνολο του ρίσκου, της ευθύνης λειτουργίας του Συστήματος και της εγγύησης του εξοπλισμού, βαραίνει τον Ανάδοχο για το σύνολο της Συμβατικής Περιόδου (12 έτη), υποχρεούμενος να τον παραδώσει πλήρη και λειτουργικό στο τέλος αυτής.
  • Επιλογή 2η (ΟΠΩΣ Λ.Χ. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΑΓΚΑΛΗ…). Χρηματοδότηση της επένδυσης με 100% δανεισμό (σαν Προμήθεια Εξοπλισμού και όχι σαν Παροχή Υπηρεσιών Φωτισμού) και αποπληρωμή μέσω παρακράτησης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (δηλαδή άμεση και αυτόματη αφαίρεση από το Ταμείο του Δήμου!), ανεξάρτητα του αποτελέσματος της εξοικονόμησης. Προβλέπεται επιτόκιο αποπληρωμής της τάξης του 3,7% (μεσοσταθμικά), επιλογή περιόδου αποπληρωμής του δανεισμού μεταξύ 10 έως και 20 ετών και επιλογή σταθερού ή κυμαινόμενου επιτοκίου (επιλογή του Δήμου). H συνολική εγγύηση του εξοπλισμού θα είναι όπως προβλέπεται στις διαδικασίες προμήθειας του δημόσιου τομέα και ο Δήμος αναλαμβάνει το σύνολο της δαπάνης απόκτησης του εξοπλισμού και το σύνολο ρίσκου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών αποφάσισε την υλοποίηση της Ενεργειακής Αναβάθμισης με Σ.Ε.Α. και όχι με Προμήθεια Εξοπλισμού, επιλέγοντας να μην αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης, αλλά να το μετακυλήσει στον Ιδιωτικό Τομέα και να αποπληρώνει την παροχή υπηρεσιών αποκλειστικά και μόνο με την επίτευξη του μετρήσιμου τελικού αποτελέσματος αξιοποιώντας το συνολικό όφελος για τις ανάγκες του Δήμου.
Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος, ακολουθώντας την επιλεγόμενη μεθοδολογία υλοποίησης και σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες προέβη σε: Ηλεκτρονικό Ανοιχτό Διεθνή Διαγωνισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες 2014/24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης  σχέσης Ποιότητας – Τιμής. Σημειώνεται ότι τα έργα αυτά, έως και σήμερα, δεν έχουν παρουσιάσει κανένα πρόβλημα στην νομιμότητα των διαδικασιών και το σύνολο αυτών έχουν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα.
Ανάδοχος της Ενεργειακής Αναβάθμισης ήταν η Ένωση Εταιρειών: «ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – NEON GREEN BUILDINGS CONSTRUCTION MATERIALS TRADING LLC – ΜΕΝΤΙΤΕΡΡΑΝΙΑΝ ΕΣΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Στη διαδικασία αξιολόγησης μετείχαν: «GREENESCO EΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ΔΕΗ) AΕ – ΑΚΤΩΡ FACILITY MANAGEMENT ΑΕ» «INTRACOM TELECOM – GLOBILED ΜΕΠΕ – GLOBITEL AE», «ΖΙΤΑΚΑΤ AΤΕΒΕ», ΤΕΧΝΟΜΑΤ ΗΛΕΚΤΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΕ.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα (ενστάσεις – προσφυγές) στις αρχές του 2019 με την ανακήρυξη του Προσωρινού Αναδόχου της ανωτέρω αναφερόμενης Ένωσης Εταιρειών και με την 85/2019 Πράξη (ελέγχου της σύμβασης) του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Κλιμάκιο Ζ’) ολοκληρώθηκε επιτυχώς η όλη διαδικασία.
Επιπροσθέτως σημειώνονται τα εξής:
  • Η πληρωμή του Αναδόχου στο σύνολο της 12ετούς περιόδου ισχύος της Σύμβασης εξαρτάται από το μετρήσιμο και μόνο αποτέλεσμα αυτών που έχει δεσμευτεί στην προσφορά του αντικαθιστώντας το σύνολο του εξοπλισμού με δικά του μέσα και έχοντας 12ετή υποχρέωση να αντικαθιστά κάθε βλάβη για τον οποιοδήποτε λόγο αυτή προκύπτει.
Επίσης έχουν προβλεφθεί στα Συμβατικά Τεύχη τα εξής:
  • Ο Ανάδοχος προβαίνει σε Κατηγοριοποίηση των Οδών και εφαρμόζει τα ισχύοντα πρότυπα και προδιαγραφές (ΕΝ 13201/2015) με την Μελέτη Εφαρμογής που θα εκπονήσει και θα εγκρίνει ο Δήμος, για την παροχή υπηρεσιών φωτισμού, όπως ακριβώς απαιτείται σε κάθε κατηγορία. Αυτό το δεδομένα είναι βασικό για την παροχή των απαιτούμενων υπηρεσιών φωτισμού με βάση τα Πρότυπα και είναι υποχρεωμένος να τα ακολουθεί πιστά με ότι αυτό συνεπάγεται, άρα να διαθέτει κάθε φορά τον απαιτούμενο και σύγχρονο εξοπλισμό. Συνεπώς ξεφεύγουμε από την έννοια προμήθεια και οδηγούμαστε στην ορθή πρακτική που λέγεται: παροχή υπηρεσίας φωτισμού, όπως προβλέπεται στα σύγχρονα πρότυπα.
  • Το φωτιστικό αποτέλεσμα που θα καθοριστεί στην Μελέτη Εφαρμογής θα ελέγχεται κάθε χρόνο καλύπτοντας κάθε απόκλιση από την εφαρμογή του ΕΝ 13201/2015, δηλαδή θα υπάρχει αντικατάσταση του εξοπλισμού και έλεγχος της κάλυψης της απαίτησης από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλό και από τη Τεχνική Υπηρεσία η οποία έχει τον πλήρη έλεγχο του αποτελέσματος.
  • Κάθε διετία θα διενεργούνται Μελέτες Έντασης Φωτισμού & Λαμπρότητας και για το σύνολο της Κατηγοριοποίησης Οδών και θα καλύπτεται κάθε ατέλεια που τυχόν θα προκύψει. Στο τέλος της 12ετίας ο Δήμος θα παραλάβει Σύστημα πλήρες και λειτουργικό, αφού εφόσον τηρηθούν τα ανωτέρω, ο εξοπλισμός πρέπει να είναι καινούργιος ή να εναρμονίζεται πλήρως με τα προαναφερόμενα. Συνεπώς ο έλεγχος του αποτελέσματος είναι θέμα του Δήμου και σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο θα ελέγξουν την τήρηση των όρων της Σύμβασης. Άρα μετά την 12ετία θα έχουμε ένα καινούργιο σύστημα για πολλά ακόμα χρόνια ακόμα που είναι και το ζητούμενο.
  • Εγκαθίσταται Σύστημα Τηλεδιαχείρισης – Έλεγχος Ενέργειας – Προληπτικής Συντήρησης και εφαρμόζεται στο σύνολο της υποδομής, με ένα δυναμικό σύστημα που εγκαθίσταται στον Δήμο και του ανήκει χωρίς κόστος, ενώ θα έχει και τον πλήρη τηλεματικό έλεγχο των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού ανά πάσα στιγμή και ώρα. Το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με το GIS του Δήμου θα μετεξελιχτεί σε ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Πολιτικής Προστασίας (σύντομα θα ενταχθούν σε αυτό και οι λοιπές υποδομές και τα κτίρια ευθύνης του Δήμου), όπως προβλέπει ο σχεδιασμός και όλοι γνωρίζουμε πόσο απαραίτητο είναι αυτό για τους πολίτες και τον Δήμο.
  • Δημιουργείται Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης (Smart Cities) και σε πιλοτικό επίπεδο εφαρμόζονται λύσεις έξυπνης πόλης, σε σκοπό την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των υπηρεσιών προς τους δημότες. Το σύνολο των φωτιστικών έχει την υποδομή να αναπτύξει οποιαδήποτε smart επιλογή και θα δώσει ένα δυναμικό εργαλείο πολιτικής προστασίας στο Δήμο για φαινόμενα φυσικών καταστροφών και διαχείρισης υποδομών (Ενέργεια, Διαχείριση Απορριμμάτων, Κτιριακές Υποδομές), αλλά και να γίνει ένα χρήσιμο μέσο επικοινωνίας και προβολής των επιχειρήσεων του Δήμου. Πόσο χρήσιμος μπορεί να αποδειχθεί ένας αισθητήρας ανίχνευσης σε περιπτώσεις πυρκαγιάς ή πλημυρών (το σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού, εκτός του πιλοτικού, έχει την δυνατότητα και την υποδομή άμεσης ενεργοποίησης).

Δεν υπάρχουν σχόλια: