Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

Αξιοποιείται η παλαιά Γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Τιθορέα – Μπράλος- Λειανοκλάδι με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη





ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Αθήνα, 22 Ιουνίου 2018


Αξιοποιείται η Παλαιά Γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Τιθορέα – Μπράλος- Λειανοκλάδι με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη


Σε σημερινή σύσκεψη υπό το Γενικό Γραμματέα κ. Θάνο Βούρδα  με Βουλευτές της Φθιώτιδας και Φωκίδας,  φορείς της Αυτοδιοίκησης και τις Διοικήσεις των Σιδηροδρόμων ανακοινώθηκε η καθημερινή διέλευση 2 δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέσω της παλαιάς Γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή


Με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη στο Υπουργείο υπό το Γενικό Γραμματέα, κ. Θάνο Βούρδα, στην οποία συμμετείχαν οι Βουλευτές των Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας και οι φορείς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης που σχετίζονται με την παλαιά Γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Τιθορέα – Μπράλος- Λειανοκλάδι και η οποία έμεινε προσωρινά ανενεργή μετά την ενεργοποίηση της Νέας Σύγχρονης Ηλεκτροκινούμενης και Τηλεδιοικούμενης Γραμμής από την Τιθορέα έως το Λειανοκλάδι.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.Η σύσκεψη ήταν η τέταρτη σε σειρά συσκέψεων το τελευταίο δίμηνο όπου συζητείτε ο τρόπος της αξιοποίησης της παλαιάς Γραμμής, πάντοτε σύμφωνα με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μη εγκατάλειψη της Γραμμής και της τουριστικής της αξιοποίησης .
Όπως είναι γνωστό το μεσοδιάστημα της προσωρινής απενεργοποίησης της Γραμμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 4 μήνες κάλυψε οικονομικά τη λεωφορειακή σύνδεση Τιθορέας-Αμφίκλειας-Μπράλου και τον μήνα Ιούνιο η σύνδεση αυτή καλύφθηκε από το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.
        Στη σύσκεψη ανακοινώθηκαν τα εξής:
·       Η ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκληρώνει εντός του Ιουλίου τη μελέτη σκοπιμότητας που έχει ζητήσει του Υπουργείο για τη συγκεκριμένη Γραμμή και τα αποτελέσματά της θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια του επανακαθορισμού των ενισχύσεων των άγονων γραμμών για το 2019 αλλά και για αξιοποίηση από πλευράς της Αυτοδιοίκησης σε θέματα Τουριστικών και περιηγητικών δρομολογίων σε συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης δρομολογίων. Στόχος η εκτέλεση τακτικών δρομολογίων στη διαδρομή Τιθορέα–Μπράλος – Λειανοκλάδι -Στυλίδα.
·       Σε συνεννόηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη , με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίστηκε η διέλευση 2 δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη την ημέρα (Δρομολόγια 1510 και 1511) μέσω της παλαιάς Γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή (Δρομολόγια 3520/3521). Η ενεργοποίηση των δρομολογίων θα γίνει, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την 1η Ιουλίου.
·       Ο ΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει στη συντήρηση και τον καθαρισμό της Γραμμής το μήνα Μάιο.
·       Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει από εξάμηνου στείλει στους Δήμους της περιοχής προγραμματική σύμβαση για την αξιοποίηση των κτιρίων στην παλαιά Γραμμή και αναμένει τις παρατηρήσεις τους προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από τους ΟΤΑ.
Όπως τονίστηκε από τον Γ.Γ. του Υπουργείου, όλες αυτές οι ενέργειες και οι πράξεις υπερβαίνουν ακόμη και τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί για τουριστική αξιοποίηση της Γραμμής και την καθιστούν βασικό δίκτυο του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Μετά από τις πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, αποδεικνύεται έμπρακτα η τήρηση των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί και είναι πια στο πεδίο δράσης της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής η περεταίρω αξιοποίηση προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες εμπιστοσύνης και ενίσχυσης σε δρομολόγια

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

"Τουριστικά δρομολόγια"; Τι είναι αυτά; Οι τουρίστες στην περιοχή έρχονται με ΙΧ ή λεωφορεία. Με τρένο κανένας. Μόνο για τους ταξιτζήδες είναι αυτά αφού κανένας σταθμός από Τιθορέα και πάνω δεν είναι μέσα στα χωριά χιλιόμετρα εκτός. Το βασικό ερώτημα είναι "ποιος θα πληρώνει το κόστος αυτής της γραμμής";