Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

Πως μέσα σε 15΄έκανα επιχείρηση στην Ολλανδία



Πριν μερικά χρόνια είχα πάει για σπουδές στην Ολλανδία. Εκεί εμφανίστηκε μία επιχειρηματική ευκαιρία και μαζί με μερικούς φίλους αποφασίσαμε να την εκμεταλλευτούμε. Για να προχωρήσουμε έπρεπε να ιδρύσουμε εταιρεία. Πηγαίνουμε λοιπόν στο Chamber of Commerce για να ζητήσουμε πληροφορίες. Εκεί εξηγούμε στη γραμματέα το λόγο της επίσκεψης μας και επί τόπου μας κανονίζει συνάντηση με επιχειρηματικό σύμβουλο για να μας βοηθήσει ο οποίος μας ενημέρωσε για τα νομικά και φορολογικά πλαίσια που ίσχυαν, καθώς και για το τι χρειάζεται για να ιδρύσεις εταιρεία στην Ολλανδία. Απλά πηγαίνεις με την ταυτότητα σου στο Chamber of Commerce, τους ενημερώνεις για το όνομα της εταιρείας καθώς και τη μορφή της, και σε 15 λεπτά έχεις τελειώσει.

Ο καιρός πέρασε και εγώ έπρεπε για προσωπικούς λόγους να επιστρέψω στην Ελλάδα. Αποχώρησα από την επιχείρηση και έκλεισα όλες μου τις εκκρεμότητες στην Ολλανδία. Η ολλανδική εφορία όμως συνέχισε να μου στέλνει δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, τις οποίες όμως αγνοούσα, μέχρι που το καλοκαίρι του 2017 ήρθε ένα πρόστιμο κοντά στις 10.000€ που αφορούσε μη καταβληθέντες φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και πρόστιμα για έτη κατά τα οποία εγώ δεν έμενα στην Ολλανδία αλλά, στην Ελλάδα. 

Κάλλιστα θα μπορούσα να το αγνοήσω το θέμα, αλλά επειδή δεν μου αρέσει να έχω εκκρεμότητες, αποφάσισα να το κλείσω μια και καλή. Μπήκα λοιπόν στο site της εφορίας και κατέβασα έντυπο για complaint. Το συμπλήρωσα, έγραψα το πρόβλημα μου όσο πιο αναλυτικά μπορούσα και το έστειλα. Βάσει νόμου είναι υποχρεωμένοι εντός 3 εβδομάδων να σου απαντήσουν πως έχουν λάβει το αίτημα σου. 

Και όντως εντός 3 εβδομάδων ήρθε επιστολή που έγραφε πως έχουν λάβει την επιστολή μου και την υπόθεση μου την έχει αναλάβει ο “Χ” υπάλληλος με τα στοιχεία του mail του, αριθμό τηλεφώνου εργασίας και κινητού τηλεφώνου! Μπορείτε να φανταστείτε την έκπληξη μου. Μετά από λίγες ημέρες τον κάλεσα, απάντησε αμέσως και για να μην μακρηγορώ περαιτέρω το πρόβλημα μου οφειλόταν σε δικό τους λάθος και είχε λυθεί εντός 4 εβδομάδων.

Δεν θα ήθελα ούτε να σκεφτώ πόσο χρόνο, κόπο και πιθανότατα χρήμα θα χρειαζόταν να διαθέσω αν μου συνέβαινε το παραπάνω περιστατικό στην Ελλάδα. Θέλω όμως να προσθέσω πως παρά την απαισιοδοξία προσωπικά έχω παρατηρήσει θετικές αλλαγές στο δημόσιο τομέα αλλά και στη νοοτροπία των Ελλήνων. Φυσικά και δεν έχουν γίνει άλματα προόδου, αλλά μικρά βηματάκια προς τη σωστή κατεύθυνση. Σε αυτή την αλλαγή πιστεύω συμβάλλουμε όλοι εμείς με την κριτική και την συνεχή αναζήτηση βελτίωσης της καθημερινότητας μας.

Ως εκ τούτου θεωρώ απαραίτητο, όλοι οι πολίτες να συνεχίσουμε να ενημερωνόμαστε, να ταξιδεύουμε, να γράφουμε και να είμαστε ενεργοί στην καθημερινότητα μας ώστε να βοηθήσουμε ο καθένας με το δικό του τρόπο στην ταχύτερη μεταμόρφωση της κοινωνίας και του κράτους μας.
Σε περίπτωση δημοσίευσης, παρακαλώ μόνο τα αρχικά.
Με εκτίμηση,
Θ. Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια: