Του Γιώργου Λαμπίρη – Αποστολή στην 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Στη τρίτη και τελική φάση θα εισέλθει το προσεχές χρονικό διάστημα η διαδικασία συντήρησης και αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου από τις αρχές Οκτωβρίου, όταν και θα κλείσει η υποδομή γι’ αυτόν το σκοπό, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας στο Capital.gr. Στις αρχές Φεβρουαρίου θα ολοκληρωθεί το έργο και θα γίνει η παράδοση της Διώρυγας, προκειμένου να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία. Τα έργα είχαν διακοπεί λόγω της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ήδη είχαν προηγηθεί το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του φθινοπώρου του 2022 ανάλογες εργασίες αποκατάστασης, η οποία πραγματοποιείται σταδιακά. Η Διώρυγα της Κορίνθου, ως θυγατρική εταιρεία του Υπερταμείου συμμετείχε στην 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, την οποία το Capital.gr είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει. Στην τελευταία φάση αναμένεται η εκπόνηση των αρδευτικών έργων που προβλέπονται στο πλαίσιο της αποκατάστασης σε συνδυασμό με τις τελικές λεπτομέρειες ανακατασκευής που θα οδηγήσουν στην απρόσκοπτη λειτουργία της Διώρυγας τα επόμενα χρόνια. Όπως επισημαίνεται από τις ίδιες πηγές έχουν ήδη διασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις ασφαλούς διέλευσης των πλοίων.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2020 παρατηρήθηκαν καταπτώσεις από τα πρανή της Διώρυγας με αποκορύφωμα την κατάπτωση που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021 στο πρανές που βρίσκεται στην πλευρά της Πελοποννήσου στην περιοχή του βιολογικού καθαρισμού με αποτέλεσμα να διακοπούν οι διελεύσεις. Ακολούθησε τεχνογεωλογική μελέτη και ελήφθη η απόφαση αποκατάστασης των πρανών, η οποία παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2021 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει την ευθύνη εποπτείας του έργου.
12.500 διελεύσεις ετησίως
Οι διελεύσεις κατά τη διάρκεια του 2023 κινήθηκαν στα επίπεδα του 2022, ενώ όπως αναφέρεται από τα στελέχη της οι ετήσεις διελεύσεις πλοίων ανέρχονται σε περίπου 12.500 διελεύσεις ετησίως. Από αυτές το 40% των διερχόμενων πλοίων είναι εμπορικού χαρακτήρα και το υπόλοιπο 60% είναι τουριστικού καθώς από τα στενά της Κορίνθου περνάει μεγάλος αριθμός θαλαμηγών και σκαφών αναψυχής.
Οι φάσεις ανακατασκευής που προηγήθηκαν
Η πρώτη φάση που αφορούσε στην άρση επικινδυνότητας ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2022. Από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους ξεκίνησε η δεύτερη φάση του έργου που αφορούσε στην κατασκευή πασσαλότοιχου για την προστασία των πρανών στη θάλασσα. Όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες διακόπτονται στο διάστημα από 1 Ιουνίου έως και 30 Σεπτεμβρίου λόγω της τουριστικής περιόδου και ξεκινούν και πάλι από 1η Οκτωβρίου κάτι που θα συμβεί και κατά τη φετινή χρονιά κατ’ αντιστοιχία με ό,τι είχε συμβεί και το 2022.
H Άκτωρ ανέλαβε την εκπόνηση του έργου "Μελέτη και κατασκευή του έργου αποκατάστασης ζημιών στα πρανή της Διώρυγας Κορίνθου” τον Δεκέμβριο του 2021. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 34 εκατομμύρια ευρώ. Είχε προηγηθεί σειρά κατολισθήσεων, γεγονός που έκανε επιτακτική την ανάγκη κατασκευαστικών παρεμβάσεων και έργων στήριξης στο σημείο. Το έργο είχαν επίσης διεκδικήσει οι Μυτιληναίος και Άβαξ. Μάλιστα το έργο εξαιρέθηκε από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, κατ’ εφαρμογή σχετικής διάταξης νόμου, λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας που καλύπτει, η οποία αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας. Λόγω της σημασίας που έχει το έργο έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Μεταφορών ως "Σύνθετο και Ειδικό Έργο Εθνικού Επιπέδου”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου