Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Η θέση της γυναίκας στο Ισλάμ

Πρωτοπρεσβύτερου Δημητρίου Θεοφίλου, M.D, Student Ph.D E.K.Π.Α



Επειδή πάντα μου αρέσει να στηρίζω σε πηγές τα γραφόμενα και λεγόμενά μου, ξεκινώ αυτό το άρθρο με πηγές, και συγκεκριμένα με τις θέσεις του κορανίου, και όχι μόνο, σχετικά με τη γυναίκα.
 Σταχυολογώντας λοιπόν κάποιες σούρες (εδάφια) τόσο από το κοράνι,  όσο και από άλλες «ιερές» ισλαμικές πηγές διαβάζουμε:
Κοράνι 2:282 [Περί κατάθεσης στο δικαστήριο:] «[...] πάρτε δύο μάρτυρες, ανάμεσα από τους δικούς-σας άνδρες, και αν δεν υπάρχουν δυο άνδρες, τότε έναν άνδρα και δυο γυναίκες της επιλογής-σας, για μάρτυρες, έτσι ώστε αν μια-τους κάνει λάθος, να τη διορθώνει η άλλη.»
Κοράνι 2:228 «και αυτές [οι γυναίκες] έχουν δικαιώματα παρόμοια με εκείνα που είναι εναντίον-τους, όπως είναι δίκαιο, και οι άνδρες είναι ένα βαθμό ανώτεροι απ’ αυτές· και ο Αλλάχ είναι Ισχυρός, Σοφός.»
Κοράνι 2:223 «Οι γυναίκες-σας είναι σαν ένα κομμάτι καλλιεργημένης γης για σας· έτσι, πλησιάστε τη γη-σας όποτε και όπως θέλετε·»
Κοράνι 4:3 «Αν φοβάστε ότι δεν θα μπορέσετε να τα καταφέρετε δίκαια με τα ορφανά, παντρευτείτε γυναίκες της επιλογής-σας, δύο, ή τρεις, ή τέσσερις· αλλά αν φοβάστε ότι δεν θα μπορέσετε να είστε δίκαιος (μ’ εκείνες), τότε μόνο μία, ή (μια αιχμάλωτη) που είναι του δεξιού χεριού-σας, που θα είναι πιο κατάλληλη, ώστε να εμποδιστείτε από το να κάνετε αδικία.»
Κοράνι 4:24 [Ο άνδρας επιτρέπεται να πάρει γυναίκες σκλάβες εκτός γάμου] «Και όλες οι παντρεμένες γυναίκες (σας απαγορεύονται) εκτός από εκείνες (τις αιχμάλωτες) που είναι του δεξιού χεριού-σας. Αυτό είναι εντολή του Αλλάχ προς εσάς.»
Κοράνι 4:34 «Οι άντρες είναι οι συντηρητές των γυναικών γιατί ο Αλλάχ έκανε μερικούς ανώτερους από άλλους, και γιατί εκείνες ξοδεύουν από την περιουσία-τους· οι καλές γυναίκες είναι συνεπώς υπάκουες, που φυλάνε όσα δεν φαίνονται όπως ο Αλλάχ τα έχει φυλάξει· και (όσο για) εκείνες για τις οποίες φοβάστε μη σας εγκαταλείψουν, φοβερίστε-τις, και αφήστε-τις μόνες στους κοιτώνες και δείρετέ τις· τότε αν σας υπακούσουν, μη ζητήσετε κάποιον τρόπο εναντίον-τους· ασφαλώς ο Αλλάχ είναι Ύψιστος, Μεγάλος.»
Μπουχαρί:Τ1Β6Α301 «[Ο Μωάμεθ] είπε, “Ω γυναίκες! Να δίνετε ελεημοσύνη, γιατί έχω δει ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της Φωτιάς της Κολάσεως ήσασταν εσείς (οι γυναίκες).” Εκείνες ρώτησαν: “Πώς έτσι, ω Απόστολε του Αλλάχ;” Και τους απάντησε: “Βρίζετε συχνά και είστε αγνώμονες στους συζύγους-σας. Δεν έχω δει κανέναν που να υπολείπεται σε νοημοσύνη και θρησκεία περισσότερο από σας. Ένας προσεκτικός, λογικός άντρας μπορεί να παρασυρθεί από κάποιες από σας.” Οι γυναίκες ρώτησαν: “Ω Απόστολε του Αλλάχ! Γιατί υπολειπόμαστε σε νοημοσύνη και θρησκεία;” Εκείνος είπε: “Δεν είναι η μαρτυρία δύο γυναικών ίση με τη μαρτυρία ενός άντρα;”  Απάντησαν καταφατικά.  Είπε: “Αυτό είναι το ελάττωμα στη νοημοσύνη-σας. Δεν είναι αλήθεια ότι μια γυναίκα δεν μπορεί ούτε να προσευχηθεί ούτε να νηστέψει κατά τις ημέρες της εμμήνου ρύσης-της;” Οι γυναίκες απάντησαν καταφατικά. Εκείνος είπε: “Αυτό είναι το ελάττωμα στη θρησκεία-σας.”»
Μουσλίμ 4:2127 [Η 9 ετών σύζυγος του Μωάμεθ, Αϊσά, περιγράφει πώς ο Μωάμεθ την χτύπησε στο στήθος-της — που όπως λέει «με έκανε να πονέσω» — επειδή τον ακολούθησε έξω από το σπίτι χωρίς την άδειά του.]
Τέλος η η γνώμη ενός σημαντικού σοφού του Ισλάμ, του αλ-Γκαζάλι, για τις γυναίκες:
Αλ-Γκαζάλι [απόσπασμα από τον Ίμπν Ουαρράκ]: [ο ρόλος της Μουσουλμάνας γυναίκας είναι να] «μένει στο σπίτι και να ασχολείται με το ράψιμό της.  Δεν πρέπει να βγαίνει έξω συχνά, δεν πρέπει να είναι καλά πληροφορημένη, ούτε πρέπει να συνεννοείται με τους γείτονές της και μόνο να τους επισκέπτεται όταν είναι απολύτως απαραίτητο· πρέπει να περιποιείται τον άντρα-της... και να ζητεί να τον ικανοποιεί σε όλα... Η μόνη-της ανησυχία πρέπει να είναι η αρετή-της... Πρέπει να είναι καθαρή, και έτοιμη να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές ανάγκες του άντρα-της ανά πάσα στιγμή».
 Μετά από όλα αυτά πως μπορεί μια γυναίκα να αποδέχεται να είναι ή να παραμένει μουσουλμάνα, μάλλον το όλο ζήτημα πρέπει να ανάγεται στη σφαίρα της ψυχιατρικής.
 Όλα τα ανωτέρω αναφέρονται σε πιστές μουσουλμάνες δηλαδή είναι το «καλό σενάριο», ενώ οι άπιστες(μη μουσουλμάνες) αντιμετωπίζονται ως πόρνες και στη καλύτερη περίπτωση ως σκλάβες, μόνο για σεξουαλική χρήση και υπηρετικό προσωπικό.
 Η    الإسلامي زي الإناث   (ισλαμική γυναικεία ενδυμασία) αποτελεί την πανοπλία αρετής της μουσουλμάνας στη συνάντησή της με τον κόσμο, με προστατευτική περικεφαλαία τη μαντίλα (منديل  Χιτζάμπ), το ανδροκρατούμενο κοράνι θεωρεί πως η μουσουλμάνα έτσι προφυλάσσει την ατομικότητά της και ταυτόχρονα την ενάρετη ευσέβειά της. Αυτό θα ήταν αποδεκτό αν υπήρχε δυνατότητα επιλογής ώστε να μην ντύνεται υποχρεωτικά έτσι, από τη στιγμή όμως που αυτό επιβάλλεται από ένα ανδροκρατούμενο κατεστημένο, αυτομάτως καθιστά το όλο ζήτημα αναχρονιστικό, με στοιχεία ανελευθερίας, βαρβαρότητας  και καταπίεσης του ανθρωπίνου προσώπου.
 Η αναφορά μου στις πηγές της ισλαμικής θεολογικής διδασκαλίας, δεν είναι για να παραθέσω απλά και μόνο κάποιες θέσεις ισλαμικών κειμένων, που σε άλλες εποχές και συνθήκες ουδόλως θα μας ενδιέφεραν, αλλά για να υποψιαστούμε σιγά-σιγά όλοι μαζί, το ιδεολογικό, θρησκευτικό και ευρύτερα κοινωνιολογικό υπόβαθρο, των ανθρώπων που κατά χιλιάδες καθημερινά, πλημμυρίζουν τόσο τη πατρίδα μας, όσο και την Ευρώπη, οι οποίοι μόλις στοιχειωδώς εγκλιματιστούν χωρο-χρονικά, ανοίγουν «τις πύλες της κολάσεως», οι οποίες βρίσκονται σε πλήρη αντιδιαστολή με τα πολιτισμικά, θρησκευτικά και κοινωνιολογικά ευρωπαϊκά κεκτημένα.
Οι επιθέσεις μουσουλμάνων κατά γυναικών αποκτούν ήδη ανεξέλεγκτες διαστάσεις χιονοστιβάδας, σε Φιλανδία, Γερμανία και Γαλλία
https://www.youtube.com/watch?v=3qByy13LOso Φιλανδία),  και έπεται συνέχεια.
 Το πρόβλημα ως απειλή και ισοπέδωση κάθε μορφής κεκτημένου δεν είναι απλά εγγύς αλλά είναι εντός των πυλών. Στο πλαίσιο αυτό καλούνται όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι χριστιανικές εκκλησίες, οι ανθρωπιστικές και φεμινιστικές οργανώσεις να ξεσηκωθούν, με εκθέσεις κακοποιημένων γυναικών του ισλαμικού  κόσμου, να αντιδράσουν για την έλλειψη ελευθερίας, μόρφωσης, αυτοδιάθεσης και αξιοπρέπειας των γυναικών στον μουσουλμανικό χώρο, πρακτικές που μεταφέρονται αυτούσιες, ως επιβολή και καθιέρωση επί ευρωπαϊκού εδάφους.
 Η αξία του ανθρώπινου προσώπου, στις δύο φυλετικές εκδοχές του ως άνδρα και γυναίκας είναι ανεπανάληπτη, το κεκτημένο αυτό δεν χαρίστηκε αλλά κατακτήθηκε με αγώνες, και εξελικτικά βήματα, αν αφήσουμε τα πράγματα στη τύχη τους θα έχουμε ένα σύντομο και δραματικό πισωγύρισμα, στο φονταμενταλιστικό πρωτογονισμό  και την αντικοινωνική βαρβαρότητα, καταστάσεις γνώριμες και ιδιαίτερα οικίες στις κοινωνίες καταγωγής όλων αυτών των «κατευθυνόμενων μεταναστών», που πλημμυρίζουν καθημερινά κάθε γωνιά της Ευρώπης με πύλη εισόδου τη πατρίδα μας.
 Αν σύντομα δεν μπουν όροι και όρια σε όλους αυτούς τους «αυτόκλητους φιλοξενούμενους», να σεβαστούν τη πίστη, τα ήθη και τα έθιμα των λαών που τους φιλοξενούν, σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα η αλλοτρίωση θα είναι τέτοια που θα οδηγηθούμε δίχως να το καταλάβουμε, σε μια πλήρη ανταλλαγή ρόλων, που θα σημαίνει από την μια, εκείνοι να υποδύονται την πλειοψηφία και από την άλλη εμείς να έχουμε καταντήσει μια συρρικνωμένη μειοψηφία, που θα καλούμαστε να επιβιώσουμε με όρους υποτέλειας και υποταγής με κοινωνικά και θρησκευτικά δεδομένα πρωτόγνωρα επί ευρωπαϊκού εδάφους που θα μας γυρίσουν πίσω αιώνες σε προνεωτερικές συνθήκες, ενός απίθανα ιδιότυπου φονταμεταλιστικού σκοταδισμού και κοινωνικής οπισθοδρόμησης.
 Οι αρχές της αμοιβαιότητας και της ανεκτικότητας στο διαφορετικό, είναι δεδομένο πως δεν μπορεί να αναζητηθούν στις χώρες καταγωγής των «φιλοξενουμένων», με βάση λοιπόν αυτή την βασική αντικειμενική παραδοχή, καλούνται και αυτοί να προσαρμοστούν, στα όσα βρίσκουν ως κεκτημένα και δεδομένα στις χώρες μας, και όχι να επιχειρούν αποδόμηση επιβάλλοντας νέα δεδομένα, παντελώς ξένα και ανοίκεια, προς τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και τη Χριστιανική Παράδοση. 





Δεν υπάρχουν σχόλια: