Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο: Οριστικά στην ΑΒΑΞ το Μπράλος-Άμφισσα

Οριστικά στην ΑΒΑΞ περνά το μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το πρακτικό των δικαιολογητικών και όρισε την ΑΒΑΞ ως ως προσωρινός ανάδοχος του έργου.



Να θυμίσουμε πως αρχικά στον διαγωνισμό είχε μειοδοτήσει το σχήμα «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» (που έδωσε έκπτωση με 14%) αλλά τελικά η προσφορά απερρίφθη. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης η ΤΕΡΝΑ, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και η ΑΚΤΩΡ. Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 10,10%.

Επόμενο βήμα  είναι να συνταχθεί η σύμβαση και να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να περάσει από τη Βουλή με τελικό στόχο να υπογραφεί η σύμβαση μέσα στο Φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.

Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022 όπου έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για οδικό έργο που αποτελεί μέρος πακέτου που δημοπράτησε εκείνη την περίοδο του υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Τα άλλα έργα ήταν το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, η παράκαμψη Χαλκίδας και η επέκταση Λ.Κύμης.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Ποια τμήματα θα κατασκευαστούν

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.

Ταυτότητα του έργου

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

-Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)

-Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)

-Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης

-Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης

-Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)

-Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.

πηγή

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντε να δουμε μηπως σωθει ο τοπος. Να μπει αμεσα μπροστα και το Ιτεα Γαλαξειδι που υπαρχει μελετη

Ανώνυμος είπε...

Θα σωθεί ο τόπος από τον δρόμο βαριάς κυκλοφορίας που θα περνά από κατοικημένες και παραλιακές περιοχές όπως το Γαλαξείδι? Ο συγκεκριμένος δρόμος σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει την εμπορική κίνηση φορτηγών από κεντρική Ελλάδα προς Πάτρα και αντίστροφα. Οι παραλιακές περιοχές όπου θα περνά περιμένουν την ανάπτυξη από τα διερχόμενα φορτηγά και τους οδηγούς τους? Ο δρόμος αυτός που είναι χρήσιμος για τη χώρα γενικά, θα έπρεπε να μην καταστρέψει παραλίες της περιοχής και να χωροθετηθεί μακρυά από τα αξιόλογα τουριστικά μέρη.