Η Mercedes αναπτύσσει φωτοβολταϊκή βαφή για μεγαλύτερη αυτονομία
'Αγχος αυτονομίας; Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ειδική τεχνολογία που μπορεί να προσφέρει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσει ένα αυτοκίνητο έως 20.000 χιλιόμετρα ετησίως. Εντάξει, δεν λέμε για Αγγλία που βρέχει μέρα-νύχτα
Η ιδέα των αυτοκινήτων που φορτίζονται και παίρνουν κίνηση από τον ήλιο δεν είναι καινούργια. Οπως επίσης είναι άλλο πράγμα ένα εργαστηριακό πρωτότυπο (έχουν υπάρξει σχετικά παραδείγματα) από φοιτητές πανεπιστημίων και τελείως άλλη υπόθεση ένα εμπορικό προϊόν. Για παράδειγμα, η Ολλανδική Lightyear είχε τέτοιες βλέψεις. Πήγε άπατη και πτώχευσε τον Ιανουάριο του ’23.
Επίσης, για παράδειγμα, η Hyundai ήδη έχει ηλιακό πάνελ στην οροφή του υβριδικού Sonata που μπορεί να προσθέσει μέχρι 1.300 χιλιόμετρα ετησίως. Ή και το Ioniq 5 διαθέτει αντίστοιχη «φόρτιση» για να τροφοδοτεί το σύστημα θέρμανσης και τον κλιματισμό.
Εν προκειμένω ωστόσο, η Mercedes-Benz το προχωρά αρκετά βήματα παραπέρα. Συγκεκριμένα, ισχυρίζεται ότι η επίστρωση του αμαξώματος με μικροσωματίδια χρώματος που μπορούν να αποθηκεύσουν ηλιακή ενέργεια είναι ικανά να αυξήσουν την αυτονομία ενός EV μέχρι και 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Φυσικά σε περιοχές με μεγάλη ηλιοφάνεια. Ας πούμε, όπως έχουν υπολογίσει, στο Λος Αντζελες. Ή, αν είσαι Στουτγάρδη, τη φυσική έδρα της Mercedes, περίπου 12.000 χιλιόμετρα. Και κάποια 14.000 χιλιόμετρα στο Πεκίνο. Αθήνα; Με τόσο ήλιο, μάλλον προσθέστε κάτι παραπάνω.
Το γράφημα αποτυπώνει τη διαδικασία εφαρμογής της φωτοβολταϊκής βαφής
Η τεχνολογία Solar Coating και ο χιλιομετρικός υπολογισμός της επιπλέον αυτονομίας ανά περιοχή ηλιοφάνειας
Σε κάθε περίπτωση, η νέα τεχνολογία (Solar Coating) είναι με τη μορφή μιας ειδικής πάστας, λεπτότερης από μία τρίχα, που τοποθετείται σε όλα τα μέρη του αμαξώματος και αποθηκεύει την ηλιακή ακτινοβολία. Το σύστημα λειτουργεί ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, δηλαδή κατά τον μεγαλύτερο χρόνο ζωής του. Επίσης, όπως σημειώνει ο Ρόμπερτ Χόι, καθηγητής Ανόργανης Χημείας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, «η τεχνολογία ευνοείται πλέον από νέους ημιαγωγούς που μπορούν να απορροφούν περισσότερη ενέργεια απ’ ό,τι η κλασική σιλικόνη που χρησιμοποιείται στα περισσότερα ηλιακά πάνελ. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως απαιτούνται λιγότερα υλικά».
Πότε θα το δούμε όλο αυτό; Χμμμ… η Μercedes εκτιμά ότι μέχρι τα μέσα, το πολύ μέχρι τα τέλη της επόμενης δεκαετίας, θα μπορεί να είναι διαθέσιμη η τεχνολογία προς ευρεία εμπορική χρήση. Ταυτόχρονα σημειώνει ότι υπάρχουν διάφορα θέματα προς επίλυση: για παράδειγμα, τι επίδραση στην αντοχή των ημιαγωγών θα έχει η βροχή ή τα σωματίδια που φέρνει ο αέρας και «κάθονται» επάνω στο αυτοκίνητο; Και μάλλον θα πρέπει να προσθέσουμε και τι θα κάνει ο μάστορας με γδαρσίματα, γρατσουνιές ή φθορές από μικροσυγκρούσεις. Μέχρι τότε ιδού πεδίον τεχνολογίας λαμπρόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου