Στην Γερμανία η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει μια μεγάλη πτώση ενώ και σημαντική πτώση στις πωλήσεις παρατηρείται σε Σουηδία και Ελβετία. Ας δούμε τα στοιχεία.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία υποχώρησαν τον Ιούλιο, επεκτείνοντας μια μεγάλη πτώση που συμβαίνει τους τελευταίους μήνες.
Οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 37% στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης σε 30.762 οχήματα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, δήλωσε η ομοσπονδιακή αρχή μηχανοκίνητων μεταφορών της Γερμανίας KBA στις 5 Αυγούστου.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο, όταν η γερμανική κυβέρνηση κατήργησε ξαφνικά τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις οχημάτων χωρίς που δεν μπαίνουν στην πρίζα αυξήθηκαν κατά 7%.
Σύμφωνα με το Automotive News Europe, oι ευκατάστατοι, οικολογικά ευαισθητοποιημένοι αγοραστές είναι λίγο-πολύ απογοητευμένοι, και η έλλειψη προσιτών μοντέλων που μπαίνουν στην πρίζα αποκόπτει τους καταναλωτές μαζικής αγοράς στο να αποκτήσουν ηλεκτρικό. Φυσικά υπάρχει και ένας ακόμα πιο σημαντικός παράγοντας για την πτώση των πωλήσεων.
Ίσως ο βασικός λόγος που μειώνονται οι πωλήσεις είναι το γεγονός ότι έληξαν οι επιδοτήσεις στα τέλη του περασμένου έτους.
"Η έξαρση της ηλεκτρονικής κινητικότητας αποδεικνύεται μέχρι στιγμής μη βιώσιμη", δήλωσε ο Constantin Gall, σύμβουλος της EY, σχετικά με τα γερμανικά αποτελέσματα. "Η αγορά έχει χάσει κάθε δυναμική και πολλοί πελάτες αμφιβάλλουν για τις προοπτικές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων".
Το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Ιούλιο υποχώρησε λίγο κάτω από το 13% από 20% ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την EY, σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ταχεία απορρόφηση των οχημάτων με μπαταρίες.
Οι ταξινομήσεις στη Σουηδία, ηγέτιδα χώρα στα EV, μειώθηκαν επίσης τον Ιούλιο, επιτείνοντας την πτώση από την αρχή του έτους. Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 15% τον μήνα σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την Mobility Sweden. Οι πωλήσεις EV στην Ελβετία μειώθηκαν κατά 19%.
Ο Gall της EY δήλωσε ότι οι πωλήσεις EVs στη Γερμανία θα παραμείνουν υποτονικές για τους επόμενους μήνες, αμφισβητώντας τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών να αυξήσουν τις πωλήσεις και να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων του στόλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το επόμενο έτος.
Η VW κινδυνεύει ιδιαίτερα και μπορεί να αντιμετωπίσει αρνητικό αντίκτυπο 2 δισ. ευρώ στα κέρδη το επόμενο έτος ως αποτέλεσμα, ανέφερε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel σε σημείωμά του.
Η επιβάρυνση από την επιδεινούμενη επιβράδυνση στην περιοχή εξαπλώνεται με την αναστολή των έργων κατασκευής κυψελών μπαταριών. Ο προμηθευτής Valeo αναζητά αγοραστές για δύο εργοστάσια που δεν κάνουν επαρκείς δουλειές. Το ένα από αυτά είχε ήδη αναβαθμιστεί για να παράγει εξαρτήματα αυτοκινήτων EV.
Η OPmobility, ένας άλλος Γάλλος κατασκευαστής εξαρτημάτων, δήλωσε ότι η παραγωγή EV ήταν περίπου η μισή από αυτή που ανέμεναν οι κατασκευαστές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου