Δεν είναι μόνο θέμα τι χρηματοδοτείς.
Αλλά και πως.
1. Ειναι σαφές οτι με ρα χρήματα του #ΤΕΠΙΧ η Κυβέρνηση χρηματοδότησε, σε ποσοστό άνω του 50%, #πολύ_μεγάλες επιχειρήσεις. Οι όμιλοι αυτοί χρησιμοποίησαν τα χρήματα του ΤΕΠΙΧ- υποτίθεται για την αντιμετώπιση των συνεπειών του covid σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις- ως εγγυήσεις για μεγαλύτερα δανεια.
Που είναι επιτέλους αυτή η επίσημη λίστα των επιχειρήσεων που πήραν δανεια μέσω ΤΕΠΙΧ κ Αναπτυξιακής Τράπεζας;;
Υπήρξαν ή όχι κεντρικές παρεμβάσεις για τη χρηματοδότηση;;
2. Οι #τράπεζες λειτούργησαν ως συνεπές #καρτέλ. Έθεσαν για πρόγραμμα δανεισμού, για τα δύο τελευταία χρόνια από τα τέσσερα, επιτόκια 8% , όλες ίδιο, ισοδύναμα έξοδα. Κανείς δεν ρώτησε την ΕΚΤ και την ΕΕ γιατί επετράπη στις Τράπεζες να λειτουργήσουν ως καρτέλ, τη στιγμή που δανείζονται με μηδενικό σχεδόν επιτόκιο από ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.
3. Η επιστρεπτεα προκαταβολή Ι, ΙΙ, ΙΙΙ δεν έλαβε υπόψη τις δυνατότητες χρηματοδότησης κάθε επιχείρησης. Δηλαδή δεν υπήρξε στον αλγόριθμο χρηματοδότησης παράμετρος:
α. Για εσοδα απο #τόκους καταθέσεων των μετοχών ή των αυτοαπασχολούμενων. Δηλαδή, στο ακραίο παράδειγμα, μια επιχείρηση με συνεχείς φορολογικές ζημιές και πλούσιους μετόχους μπορεί κ χρηματοδοτήθηκε το ίδιο με μια συνεπή επιχειρήση.
Β. Δεν υπήρξε παράμετρος για την δυνατότητα ή μη #πρόσβασης μιας επιχείρησης σε #τραπεζικό_δανεισμό. Δηλαδή, ακραίο παράδειγμα, μια επιχείρηση που μπορεί να πήρε μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ απο ΤΕΠΙΧ, μπήκε στην ίδια ζυγαριά με μια επιχείρηση που της αρνήθηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης λογω covid.
4. Ήταν λάθος που εξαιρέθηκαν, έστω μιας συμβολικής στήριξης απο την επιστρεπτεα προκαταβολή, οι νέες, μετά της 01.01.2019 επιχειρήσεις, διαδικασία που διαβάζουμε πως θα βελτιωθεί.
5. Ποιος ελέγχει πως κ γιατί #διαγράφονται υψηλά ποσοστά #δανείων απο τράπεζες;; Γιατί η θηριώδης διαγραφή ποσοστού δανεισμού απο επιχειρήση καζίνο δεν μεταφέρεται κ στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;;
Σημείωση: η ίδια τράπεζα πάει για νεα ανακεφαλαίοποιηση...
6. Απευθείας αναθέσεις κ αύξηση ορίου απευθείας αναθέσεων από Αυτοδιοίκηση για πρόληψη κ αντιμετώπιση covid 19. Στο #διαυγεια πρέπει κάθε εξάμηνο να βγαίνει συγκεντρωτικός πίνακας ποιοί πήραν τι και γιατί. Να δούμε τελικά αν υπάρχει #πάρτυ...
7. Επειδή υπουργοί κ παράγοντες αυτοσυγχαιρονται για τα χρήματα που διέθεσαν στον Α ή Β νόμο, ταυτόχρονα να πουν, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της ΑΔΑΕ:
Α. πόσα χρήματα έχασε σε σχέση με το 2019 κάθε νόμος, οχι μόνο πόσα πήρε μέσω επιστρεπτεας κλπ.
Β. Πόσος κόσμος είναι μετεωρος.
Τα ένσημα για επίδομα δεν βγαίνουν.
Ή συνεχείς αναστολές εργασίας αν στηρίζουν οικογένειες.
8. Ο covid 19 απαιτεί #μέτρα_στήριξης.
Όχι μέτρα με "διαγωνιστική" διαδικασία.
Πρέπει οι ΜΜΕ να μείνουν όρθιες, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τουλάχιστον. Οι επιχειρήσεις πέρασαν μνημόνια, κλειστές τράπεζες. Μπορει, υπάρχουν χρέη προς το Δημόσιο. Αν τις κλείσει, λόγω μη καλου πλαισίου χρηματοδότησης, τι θα γίνει;; και τα χρέη θα μείνουν κ πως θα διαχειριστεί τον πλέον κόσμο χωρίς δουλειά;;
Άρα, καλές οι βαθμολογίες εσπα, όταν έχουμε κανονικές συνθήκες.
Τώρα όμως έχουμε πολεμικές.
Αρα και οι προϋπολογισμοί ενίσχυσης πρέπει να διευρυνθούν και ελάχιστη δυνατή χρηματοδότηση προς ολους - εκτός ακραίων εξαιρέσεων - πρέπει να εξασφαλιστεί .
Ας χτίσουν βαθμολογίες απο ενα ελάχιστο όριο ενίσχυσης ολων και πάνω.
9. Στην επιστρεπτεα 4 κ 5 πρέπει:
Α. να ενταχθούν και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μετά την 01.01.2019.
Β. να υπάρξει πρόβλεψη για χωρικές ενισχύσεις , έστω για λιγους μήνες, οταν η μείωση του τζίρου το 2020 σε σχέση με το 2019 ειναι πολύ μεγάλη. Να δώσουμε δηλ την ευκαιρία σε περιοχές, πέρα απο περιοχές που έζησαν φυσικές καταστροφές και lockdown, να αντέξουν, για Φωκίδα το παράδειγμα είναι οι Δελφοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου