Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Την Δευτέρα παρουσία Σπίρτζη η πρώτη επίσημη της νέας γραμμής Τιθορέα - Λιανοκλάδι μέσω Καλλιδρόμου


Πρώτη επίσημη την Δευτέρα για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο τμήμα της Φθιώτιδας.



Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του STAR Κεντρικής Ελλάδας παρουσία του υπουργού υποδομών Χρήστου Σπίρτζη θα ξεκινήσει από την Τιθορέα το πρώτο δρομολόγιο μέσω της νέας γραμμής της σήραγγας Καλλιδρόμου και του σταθμού Μώλου έως τον σταθμό του Λιανοκλαδίου.
Στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας 8 Ιανουαρίου στον σταθμό της Τιθορέας αναμένεται ο υπουργός και κλιμάκιο της ΕΡΓΟΣΕ και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα ξεκινήσει την δοκιμαστική χρήση για έναν περίπου μήνα και στην συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί μόνιμα.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΣΟΣΕ
To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.
    Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Σε εξέλιξη βρίσκεται σήμερα σύμβαση κατασκευής με την οποία ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής, κατασκευάζεται η επιδομή (σκυρογραμμή στα ανοιχτά τμήματα και σταθερή επιδομή στις σήραγγες), σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS level 1 και ηλεκτροκίνηση.
Το έργο αποσκοπεί:
  • στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες μετά την ολοκλήρωση των έργων.
  • στην αποκατάσταση των ασυνεχειών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, μέρος των οποίων αποτελεί και ο σιδηροδρομικός άξονα ΠΑΘΕ/Π, τμήμα του οποίου αποτελεί το παρόν Έργο.
Φάση έργου:
Υπό κατασκευή
Xρηματοδότηση:
Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι 1994-99»
Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια & Αστικές Συγκοινωνίες» (Ε.Π. ΣΑΑΣ  2000-2006)
Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (Ε.Π.Ε.Π.  2007-2013)
«Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 (Connecting Europe Facility– CEF 2014-2020)
Kόστος έργου:
1,8 δις € περίπου
Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη κατασκευής:  1997
Ολοκλήρωση έργου: 2017 για το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι
                               2018 για το τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός
Tεχνικά χαρακτηριστικά:
Mήκος τμήματος: 106 χλμ
Tαχύτητα μελέτης: 160-200 χλμ /ώρα,
• 4 Σήραγγες μονής γραμμής (ανά κλάδο)  συνολικού μήκους 30.837,00 μ. (Σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος)
• 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.499,61 μ.
• 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 μ.
• 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.708,00 μ.
• 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 6.086,88 μ.
• 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.764,50 μ.
• 2 Νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
http://www.ergose.gr/view_32

Δεν υπάρχουν σχόλια: