...ΔΕΛΦΟΙ ΓΙΟΚ !
Ν.Χαραλάμπους(Hellenic Seaplanes), Αν. Καροτσιέρης (Airwaves), Ρικάρντο Φαρία Νικολόπουλος (EagleSeaplanes), TransMalvidian, HarbourAir |
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για την είσοδο επενδυτών στην αγορά υδροπλάνων, καθώς από το 2020 θα είναι έτοιμα προς λειτουργία τα πρώτα 30 υδατοδρόμια σε διάφορες περιοχές της χώρας.
H καναδική HarbourAir, η TransMalvidian της Blackrock και 3 Έλληνες επιχειρηματίες, ο Ελληνομεξικανός Ρικάρντο Φαρία Νικολόπουλος, ο Αντρέας Καροτσιέρης της Airwaves και ο μαχητικός Νικόλας Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes που εδώ και χρόνια έχει βάλει στόχο να ανοίξει την αγορά, είναι οι πρώτοι που ετοιμάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κάνουν το ταξίδι με υδροπλάνο στην Ελλάδα πραγματικότητα .
Κι αυτό γιατί από το 2020 το όνειρο της διασύνδεσης δεκάδων προορισμών της χώρας με υδροπλάνα μετά από συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις γίνεται γεγονός, καθώς θα έχουν αδειοδοτηθεί και ως προς τη λειτουργία τους υδατοδρόμια σε Αιγαίο, Ιόνιο, Σποράδες και Εύβοια.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν να πετάνε από την Κέρκυρα, καθώς αν ολοκληρωθεί το δίκτυο των 8 υδατοδρομίων, που ετοιμάζεται στο Ιόνιο, αναμένεται να αποτελέσει ένα ιδανικό σημείο εκκίνησης, λόγω της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.
Το καλοκαίρι του 2020 αναμένεται να λειτουργούν τα εξής υδατοδρόμια, τα οποία θα ανήκουν στα λιμενικά ταμεία:
Αιγαίο: 8 υδατοδρόμια στα νησιά Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό,
Ιόνιο: 5+3 Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι και Κέρκυρα Παξοί και Πάτρα
Εύβοια: Κύμη, Κάρυστος, Αιδηψός, Χαλκίδα
Σποράδες: Σκόπελος, Αλόννησος, Σκύρος, Βόλος
Λουτράκι, Πάτμος, Τήνος, Ελευσίνα, Αμφιλοχία, Σητεία, Καλαμάτα, Καμμένα Βούρλα, Βόλος
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, δηλαδή. μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να είναι έτοιμα περίπου 30 υδατοδρόμια που θα έχουν κατασκευαστεί και θα είναι έτοιμα προς λειτουργία φέτος, και την εποχή αυτή οι εταιρείες υδροπλάνων διαμορφώνουν τα business plan και τις μελέτες βιωσιμότητας ώστε να επιλέξουν σε ποιες περιοχές θα ξεκινήσουν δρομολόγια. Από τη στιγμή που τα υδατοδρόμια θα είναι έτοιμα, οι εταιρείες υδροπλάνων θα επιλέγουν τα δρομολόγια και τις πτήσεις τους με βάσει κριτήρια αποδοτικότητας και βιωσιμότητας.
Ποιες είναι οι πρώτες εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν στο χώρο των υδροπλάνων
Ήδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον επενδυτές για να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο των υδροπλάνων. Πρόκειται για 3 ελληνικές και 2 διεθνείς εταιρείες που ήδη ετοιμάζονται ενώ εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες και άλλα σχήματα θα δημιουργηθούν.
Οι ελληνικές εταιρείες είναι η Hellenic Seaplanes, υπό τον Νίκο Χαραλάμπους που έχει πρωτοστατήσει τα τελευταία χρόνια για το άνοιγμα της αγοράς που θα ξεκινήσει με 2 υδροπλάνα, η Αirwaves του Αντρέα Καροτσιέρη, που προέρχεται από το χώρο των VIP πτήσεων επίσης με 2 υδροπλάνα και η Eagle Sepalanes του Ricardo Φαρία Νικολόπουλος, του ελληνομεξικανού επιχειρηματία που ενδιαφέρεται θερμά για την ελληνική τουριστική αγορά και σχεδιάζει επίσης να βάλει στην αγορά το 2020 2 υδροπλάνα παράλληλα με τα σχέδια για τη δημιουργία ξενοδοχείων σε ακίνητα που έχει αποκτήσει στην Πάτμο.
Στις διεθνείς εταιρείες που κοιτούν στενά την ελληνική αγορά είναι η TransMalvidian του fund Blackrockπου διαθέτει ένα στόλο με 60 υδροπλάνα στις Μαλβίδες, η καναδική HarbourAir με στόλο 50 υδροπλάνων στον Καναδά ενώ και μια γερμανική εταιρεία, είναι υπό σύσταση από γερμανούς επενδυτές, οι οποίοι είχαν κάνει μια επένδυση στην Κροατία μελετούν και παρακολουθούν στενά την ελληνική αγορά, με στόχο να πραγματοποιήσουν σημαντική επένδυση για να φέρουν 5-10 υδροπλάνα στην ελληνική αγορά το 2020.
Νίκος Χαραλάμπους (Hellenic Seaplanes): «Οι υπουργοί εννοούν αυτά που λένε, περιμένουμε αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο»
Ο Νίκος Χαραλάμπους έχει πρωτοστατήσει τα τελευταία χρόνια στην προσπάθεια να αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια και να πετάξουν τα υδροπλάνα. Σήμερα, εκφράζει την ικανοποίησή του βλέποντας το όνειρο να γίνεται πραγματικότητα και τη σημερινή κυβέρνηση να δείχνει συνέπεια λόγων και έργων και να είναι έτοιμη να νομοθετήσει για να ανοίξει και ο κλάδος των υδατοδρομίων στους επενδυτές.
Όπως αναφέρει στο mononews.gr, «στα τέλη Αυγούστου μας εστάλη το νέο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση είναι συνεπής και μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε ότι όντως, όπως μας έχουν υποσχεθεί, θα ψηφιστεί ο νέος νόμος, και ότι οι υπουργοί εννοούν αυτά που λένε. Το νέο θεσμικό πλαίσιο απεγκλωβίζεται από τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, που μέχρι σήμερα δυσχεραίνουν τη διαδικασία αδειοδότησης, διευκολύνει την εκπαίδευση και επανέρχεται η δυνατότητα στους ιδιώτες επενδυτές να επενδύσουν σε υδατοδρόμια, ενώ δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσουν υδατοδρόμια τα ξενοδοχεία που έχουν δικές τους μαρίνες, όπως και τα ιδιωτικά λιμάνια και οι ιδιωτικές μαρίνες. Οι αλλαγές αυτές είναι σημαντικές γιατί δημιουργούν ευκαιρίες για μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις και σε υδατοδρόμια και όχι μόνο σε υδροπλάνα ενώ απλουστεύει και επομένως επισπεύδει τη διαδικασία των αδειοδοτήσεων, με σημαντικές αλλαγές όπως στον αριθμό των ατόμων της Επιτροπής αξιολόγησης από 9 σε 3 ώστε να γίνονται γρηγορότερα».
Αναστάσιος Γκόβας (Ελληνικά Υδατοδρόμια): «Θα πετάξουν τα υδροπλάνα το 2020 – Μεγάλο ενδιαφέρον για την Κέρκυρα»
Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ανήκει κατά 55% στην AktorFacilities της Ελλάκτωρ και ήδη έχει την άδεια λειτουργίας για υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα μαζί με την Hellenic Seaplanes. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις και οι κατασκευές και σε ακόμη 5 σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι τα οποία πρόκειται να μπορούν να λειτουργήσουν το 2020.
» Όλα δείχνουν ότι το 2020 επιτέλους θα πετάξουν τα υδροπλάνα. Αν δεν γίνουν τα υδατοδρόμια, δεν πρόκειται να έρθουν ποτέ τα υδροπλάνα» σημειώνει στο mononews.gr ο κ. Αν. Γκόβας, ο άνθρωπος που επίσης έχει αφιερώσει τη δράση του στα υδροπλάνα τα τελευταία χρόνια. «Γι αυτό και ενώσαμε τις δυνάμεις μας της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» με την Hellenic Seaplanes και αναλάβαμε ως τεχνικοί σύμβουλοι να βοηθήσουμε την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις σε 20 υδατοδρόμια στους επόμενους 17 μήνες, τα οποία θα ανήκουν στα λιμενικά ταμεία των νησιών. Εμείς θα βοηθήσουμε ώστε να γίνουν σωστά οι χωροθετήσεις των θαλασσοδιαδρόμων, ώστε μετά και η λειτουργία των υδατοδρομίων να είναι αποδοτική. Ενδιαφέρον για να υπογράψουν συμβάσεις με εμάς έχουν και οι περιφέρειες Αττικής, Β.Αιγαίου και Πελοποννήσου, που εφόσον προετοιμαστούν θα μπορέσουν να μας αναθέσουν και επόμενα έργα.
Προχωρημένες είναι οι διαδικασίες για 8 ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό, των οποίων οι μελέτες είναι προχωρημένες και αναμένεται να υποβληθούν προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους και εκτιμάται ότι θα μπορούν να λειτουργούν μέσα στο καλοκαίρι του 2020. Ακόμη 4 υδατοδρόμια έχουν προηγηθεί αυτοτελώς σε Ίο, Τήνο, Σίφνο και Πάτμο, ενώ στο δίκτυο θα προστεθεί προσεχώς και το υδατοδρόμιο της Κω». Αυτό που θα καθορίσει που θα πετάξουν τα υδροπλάνα είναι οι μελέτες βιωσιμότητας των εταιρειών. Για αρχή όλοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το Ιόνιο, καθώς η Κέρκυρα είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τουριστικά, δέχεται 650.000 επιβάτες κρουαζιέρας και είναι στα σχέδια όλων των εταιρειών να μπουν σε αυτή την αγορά».
ΠΗΓΗ
ΠΗΓΗ
1 σχόλιο:
Εδώ γιατί κύριοι, του σύριζα πριν και τωρα της ΝΔ, δεν έγινε κάτι; μήπως δεν μπορούν να προσθαλασσωθούν τα υδροπλάνα γιατί δεν λογίζεται ο κορινθιακός ως θάλασσα και η Ιτέα ως λιμάνι των Δελφών αλλά ως Λίμνη για βιομηχανική χωροθέτηση και δεν πρέπει να υπάρξει καμία τουριστική ανάπτυξη; εκτός κι αν οι ανεμογεννήτριες δημιουργούν πολύ αέρα και δεν θα μπορούν να προσγειωθούν τα υδροπλάνα..
Δημοσίευση σχολίου