Tι μπορεί να προσδοκά
ένα λιμάνι σαν των Δελφών από την κρουαζιέρα;
Στην κατάσταση, ή καλύτερα στην κατάντια που βρίσκεται παραγωγικά η περιοχή των Δελφών, η απάντηση είναι
«την επιβίωση» και ταυτόχρονα «τα πάντα». Όχι μόνο του τουριστικού
κλάδου αλλά όλης της τοπικής οικονομίας. Για να γίνει κατανοητός αυτός ο ισχυρισμός θα πρέπει να γίνει μία σύντομη αναφορά στην σημερινή
κατάσταση όλων των παραγωγικών
δραστηριοτήτων της περιοχής μας.
Η κυριότερες δραστηριότητες που έφερναν τα περισσότερα χρήματα
στον Νομό Φωκίδας ήταν το Δημόσιο, ο
ευρύτερος Δημόσιος τομέας, οι συντάξεις και τα Δημόσια Έργα. Οι πηγές
αυτές «πέθαναν» για όλη την Ελλάδα και θα παραμείνουν νεκρές για πολλά χρόνια. Αυτά ήταν πάνω από
τα μισά χρήματα που κινούσαν την τοπική αγορά και την τοπική οικονομία. Με τις
άλλες δραστηριότητες να μην έχουν παρουσιάσει ακόμα έντονα τις δικές τους
παθογένειες, τα χρήματα του Δημοσίου ήδη λείπουν και τα εμπορικά καταστήματα (και όχι μόνο) κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Και η κατάσταση
θα επιδεινωθεί. Επιπλέον σύμφωνα με κάθε σενάριο εξέλιξης των πραγμάτων, η Πολιτεία θα μας παρέχει μελλοντικά τις
υπηρεσίες που θα αντιστοιχούν στην
τοπική παραγωγή πλούτου. Εάν δεν παράγουμε πλούτο από αλλού, η κρατική μέριμνα θα αφορά παροχές που όλοι γνωρίζουμε ήδη ότι θα αντιστοιχούν σε εξαθλίωση. Δηλαδή από
εκεί που από αυτούς τους τομείς παίρναμε και Υπηρεσίες και λεφτά στην τοπική
οικονομία, τώρα πρέπει να ξεχάσουμε τα λεφτά και να παράγουμε από αλλού πολλά
παραπάνω για να έχουμε και τις Υπηρεσίες.
Αυτή η τοπική ιδιαιτερότητα και μόνο μας εξασφαλίζει ότι το μέλλον της οικονομίας των Δελφών
είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα από την
μέση Ελληνική πραγματικότητα. Η παραμονή στο
παραγωγικό μοντέλο των τελευταίων
δεκαετιών που μας εξασφάλισε φτώχεια της εποχή που η υπόλοιπη Ελλάδα
ευημερούσε, εξασφαλίζει την χειρότερη των προοπτικών.
Η δραστηριότητα που ονομάζουμε «τουρισμό» στην περιοχή των
Δελφών δεν έχει καμία σχέση με τον τουρισμό στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ο εγχώριος
τουρισμός (που αποτελούσε μεγάλο μέρος του λίγου διαμένοντος τουρισμού της
περιοχής των Δελφών) «πέθανε» για όλη την Ελλάδα και θα παραμείνει νεκρός για πολλά χρόνια. Οι
εγκαταστάσεις διαμένοντος τουρισμού σε Ιτέα και Δελφούς είναι λιγότερες από το 1980 και ανάλογης
ηλικίας χωρίς ριζικές ανακαινίσεις παρουσιάζοντας (πλην κάποιων
συγκεκριμένων μονάδων)
χαμηλή ανταγωνιστικότητα για την διεθνή
αγορά. Σε κάθε περίπτωση κρατικές
ενισχύσεις για επενδύσεις πάση φύσεως
για τα επόμενα πολλά χρόνια θα είναι ελάχιστες.
Είναι γνωστό ότι ο Δήμος και η Περιφέρεια οδηγούν τα Χωροταξικά Σχέδια
που εκπονούνται αυτή την εποχή στο να μας
χαρακτηρίσουν Μεταλλευτική περιοχή.
Σε αυτή την περίπτωση οι κρατικές ενισχύσεις, επιδοτήσεις κ.λ.π. για
τουρισμό στο Δήμο Δελφών θα ήταν μηδενικές.
Αυτό όμως δεν θα γίνει, ότι και αν χρειαστεί να συμβεί (πάντα στα
πλαίσια τον νομίμων). Τα περιθώρια ανάπτυξης τουρισμού στην περιοχή είναι
μοναδικά σε πανελλαδικό αλλά και διεθνές επίπεδο και θα μας απασχολήσουν πολύ
το επόμενο χρονικό διάστημα μαζί με την
κρουαζιέρα και τον ρόλο που της
αντιστοιχεί.
Η βωξιτική δραστηριότητα ξέρουμε εκ του αποτελέσματος τι
μπορεί να προσφέρει από την πολυετή παρουσία της στην περιοχή. Σε κάθε
περίπτωση αυτό που μπορεί να προσφέρει επιπλέον στην καλύτερη των περιπτώσεων
είναι κάποιες πεπερασμένες θέσεις
εργασίας ακόμα. Ελάχιστες για τις συνολικές ανάγκες της περιοχής. Εάν
παραμείνει στα ίδια, από ότι έδινε τις τελευταίες δεκαετίες θα πρέπει να
διαγράψουμε αρχικά τουλάχιστον το μισό. Οι μισθοί θα πάνε από τα 1100 στα 580
ευρώ και στην καλύτερη περίπτωση κάτι παραπάνω στην χειρότερη πολύ παρακάτω. Θα
πρέπει να υπολογίσουμε και την σταδιακή
εξαφάνιση των ελεύθερων φορτηγών μεταφοράς βωξίτη (αν δεν αλλάξει κάτι) που έχει ήδη δρομολογηθεί. Το έργο
ανατίθεται σε εργολάβους που σύμφωνα με
τα διεθνή στάνταρ της ελεύθερης οικονομίας
θα καταλήξουν να είναι οι φθηνότεροι με μισθωτούς οδηγούς των ελάχιστων δυνατών απολαβών. Οι ντόπιοι οδηγοί με καλούς μισθούς στην παρούσα
φάση αποτελούν ένα βολικό προβλεπόμενο ενδιάμεσο στάδιο για την αντιμετώπιση
της κοινωνικής αντίδρασης στους επιπλέον άνεργους. Οι οριακές απολαβές σε
εργαζόμενους και συνεργαζόμενους θα αρκούν μόνο για τα βασικά αγαθά της
οικογένειας και θα τους εξαφανίσουν και αυτούς
από πελάτες της τοπικής αγοράς. Και αυτή η εξέλιξη (πέρα από τους ιδιοκτήτες φορτηγών) δεν
είναι μακριά. Τέλος 2013 απ’ ότι έχει
ακουστεί λήγει και η συλλογική Σύμβαση εργασίας των μόνιμων εργαζόμενων στις Μεταλλευτικές επιχειρήσεις.
Εάν η δραστηριότητα του βωξίτη δεν υποχρεωθεί να εφαρμόσει τους Νόμους και να
πληρώνει το τρέχον περιβαλλοντικό κόστος (επιπλέον τρέχουσες θέσεις εργασίας
και μεταφορές), εάν οι Εταιρίες δεν υποχρεωθούν να εκτελέσουν τις
αποκαταστάσεις που χρωστάνε (τεράστια χρωστούμενα από το παρελθόν επιπλέον
πολλές θέσεις εργασίας και μεταφορικό έργο για πολλά χρόνια) και δεν
υποχρεωθούν να απασχολήσουν
εργαζόμενους και φορτηγά από την περιοχή με αξιοπρεπής αμοιβές, η
προσφορά στην τοπική οικονομία εκτιμάται ότι θα φτάσει πολύ κάτω από το μισό του μέχρι σήμερα. Και όπως προαναφέρθηκε το μέχρι σήμερα
αφορά φτώχεια ακόμα και την εποχή της
ευημερίας για όλη την Ελλάδα. Ο μόνος τρόπος να συμβούν τα πιο πάνω
είναι η δραστηριότητα να μην αποτελεί «μονοκαλλιέργεια» και οι κάτοικοι
και επαγγελματίες της περιοχής να έχουν επιλογή στην εργασία και όχι εξάρτηση.
Μόνο τότε η τοπική κοινωνία θα μπορεί να επιβάλει την Νομιμότητα και να
διαπραγματευτεί πραγματικά δια των αντιπροσώπων της θέσεις εργασίας και
μισθούς. Η «καλή θέληση» των τοπικών εταιριών είναι καταγεγραμμένη και μη αμφισβητήσιμη.
Η σημερινή Ελληνική Πολιτεία έχει χάσει προ καιρού κάθε στοιχείο κύρους και
αξιοπρέπειας στην υπόθεση των Δελφών με πολλές προσφυγές και μηνύσεις σε
εκκρεμότητα. Το να αγωνιζόμαστε για να αλλάξει είναι υποχρεωτικό. Το να
δεσμεύουμε τον τοπικό σχεδιασμό με αυτή
την προσδοκία, όταν ο πλούτος του τόπου
μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε το καλύτερο αγνοώντας τους, είναι λάθος.
Οι δραστηριότητα της ιχθυοκαλλιέργειας μπορεί στην καλύτερη
των περιπτώσεων να προσφέρει κάποιες δεκάδες θέσεις εργασίας ακόμα. Όπως και η
βωξιτική δραστηριότητα δεν έχει περιθώρια να αποτελέσει τομέα ευρείας ανάπτυξης που θα σύρει το συνολικό «άρμα».
Ο ελαιώνας χωρίς τις επιδοτήσεις (που σε πολύ λίγα
χρόνια θα σταματήσουν) δεν είναι
συμφέρον να καλλιεργηθεί εάν δεν υπάρξει ανάδειξη των προϊόντων ως «ποιοτικά»
με ανάλογη υπεραξία. Για να συμβεί αυτό πρώτα απ’ όλα, δεν μπορεί η περιοχή να
είναι βιομηχανική – μεταλλευτική διότι
παγκοσμίως σε αυτές τις περιοχές τα παραγόμενα προϊόντα κρύβουν την καταγωγή
τους. Όπως σχεδόν κάνουμε και εμείς μέχρι σήμερα. Παντού όπου συμβαίνει αυτό
που συμβαίνει εδώ, ακόμα και όταν είναι υψηλής ποιότητας τα προϊόντα, όπως του
ελαιώνα της Άμφισσας - Δελφών, την υπεραξία την
καρπώνονται άλλες περιοχές που τα αγοράζουν ως ανώνυμα και βελτιώνουν
την ποιότητα των δικών τους επωνύμων. Η
ανάπτυξη του ελαιώνα στην βάση παραγωγής ποιοτικών προϊόντων μπορεί να δώσει άμεσα σε επίπεδο καλλιέργειας
εργασία σε επιπλέον πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους και
η ανάπτυξη τυποποίησης και εμπορίας πολύ περισσότερες. Ο κλάδος αυτός όταν
αναπτυχθεί και ανοιχτεί στην διεθνή αγορά, όπως προκύπτει από την διεθνή
εμπειρία, θα προσφέρει την δυνατότητα
και θα προωθηθούν μαζί με τα προϊόντα ελιάς και όποια άλλα
τοπικά αγροκτηνοτροφικά προϊόντα θελήσουν να ακολουθήσουν πολλαπλασιάζοντας
έτσι τα οφέλη για την Τοπική και Εθνική Οικονομία.
Για να προωθηθεί οποιοδήποτε σχέδιο ανάπτυξης των δύο κλάδων
«ποιοτικού τουρισμού» και «ποιοτικών αγροτικών προϊόντων» στην σύγχρονη διεθνή
οικονομία χρειάζεται προβολή και διαφήμιση. Μία φτωχή οικονομία όπως αυτή του
Δήμου Δελφών δεν μπορεί να στηρίξει κάτι τέτοιο με κλασική πληρωμένη
διαφημιστική καμπάνια και δεν θα μπορέσει ποτέ να κάνει τέτοια εκκίνηση. Τα
τοπικά ποιοτικά προϊόντα , σε καμία περίπτωση στον κόσμο δεν αφορούν τεράστιες
παραγόμενες ποσότητες ώστε να μπορεί η τελική
τυποποιημένη συσκευασία να αντέξει επιπλέον κόστος διεθνούς διαφήμισης.
Αυτός είναι και ο λόγος που η προβολή αυτών των προϊόντων γίνεται με την ανάδειξη της
περιοχής παραγωγής σε τουριστικό προορισμό. Αυτός είναι ένας πάμφθηνος
τρόπος διαφήμισης που μπορεί και να αποβεί και αυτούσια κερδοφόρος. Στην
περιοχή των Δελφών δεν χρειάζεται να γίνει
κανένα έξοδο για εκ του μηδενός οργάνωση τουριστικής ανάπτυξης.
(συνεχίζεται)
11 σχόλια:
Καλημέρα,
Σε αυτό που θα ψιλοδιαφωνήσω είναι εδώ "Η ανάπτυξη του ελαιώνα στην βάση παραγωγής ποιοτικών προϊόντων μπορεί να δώσει άμεσα σε επίπεδο καλλιέργειας εργασία σε επιπλέον πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους και η ανάπτυξη τυποποίησης και εμπορίας πολύ περισσότερες."
Πως θα δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας στην καλλιέργεια; Θα αναζωογωνηθεί το ενδιαφέρον για καλλιέργεια και όλο και περισσότεροι θα ζητούν να καλλιεργήσουν. Εδώ μπαίνει ο κερματισμός του ελαιώνα και ο μικρός κλήρος.
Και η σύγχρονη τυποποίηση δεν χρησιμοποιεί εργάτες αλλά μηχανήματα.
Δε νομίζω ότι προκύπτουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε αυτή την ανάγκη για ποιοτική αναβάθμιση της ελιάς παρά μόνο βελτίωση των υφιστάμενων και δεκάδες άμεσες θέσεις εργασίας. Όχι ότι είναι μικρό πράμα.
τι εγινε ρε παιδια, δεν διαφωνει κανείς;
10:48 μπορεί να ξέρεις περισσότερα που αγνοώ αλλα αν τα δέντρα του ελαιώνα μείνουν τα ίδια δηλαδη μεγαλα σε μεγεθος και ηλικια, μνημεια κ.λ.π. και δεν μπουν νεα απο αυτα που επιτρεπουν την καλλιεργεια με μηχανηματα νομίζω οτι θα χρειαστούν χερια. έχεις μεγαλο δικιο για τον μικρο κληρο που ειναι μεγαλο προβλημα. αλλα αν υπαρχει κερδος δεν θα υπαρχει και κινητρο να δινουν και οι μικροι τα κτηματα σε επαγγελματιες αγροτες και να κερδιζουν και οι δυο απο κατι ενδιαφερον. οπως ειμαστε σημερα αυτοι οι πολλοι που εχουν τον μικρο κληρο ειναι που τα εχουν παρατημενα.
Ποιος είναι αυτός που κάνει την εμβριθή ανάλυση για το μέλλον του τόπου; Αντλεί στοιχεία από κάποιες έρευνες; Είναι προσωπικές απόψεις;
Ποια τα συμφεροντά του;
Τα ρωτώ για να αποκτήσουμε άποψη και να ξέρουμε σε ποια βάση θα μπορούσε να "ανοίξει" μια συζήτηση.
12:22
Τα δέντρα μένουν ως έχουν, πλατάνια. Δε νομίζω ότι αντικαθιστά κανείς τα δέντρα του στην περιοχή. Νομίζω ότι η καλλιέργεια γίνεται στο μέγιστο χειρωνακτικό βαθμό. Και τα χέρια υπάρχουν. Ίσα ίσα υπάρχει εργασία για καινούργια συνεργεία.
1:16
Στην ίδια βάση που και εγώ και εσύ διαβάσαμε το κείμενο και γράψαμε ανώνυμο σχόλιο.
Επίσης: ...πια είναι η προετοιμασία της περιοχής για ανάπτυξη...δεν έχει γίνει σχεδόν κανένα ουσιαστικό έργο ανάπτυξης και όσα λίγα έγιναν αχρηστεύτηκαν «μυστηριωδώς» στην πορεία.
Ποιά είναι τα έργα ανάπτυξης; Γενικώς και αορίστως; Τουριστικής ανάπτυξης;
Εδώ άνετα μπορεί να σου απαντήσει ο Φουσέκης για Δασικά Χωριά, Μαρίνα Ιτέας, Πίστα Παραπέντε, Δρόμους και Πλατείες σε όλα τα χωριά των βουνών κτλ κτλ.
Αγροτικής ανάπτυξης; Άρδευση ελαιώνα, επιδοτήσεις παραδοσιακού, βιολογικού κτλ κτλ
Εμπορικής ανάπτυξης; Βιομηχανικής; Οικοδομικής;
1:16 ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΡΑΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΩΣΤΗ.
ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΠΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΣΚΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΡΩΤΑ, ΕΧΕΙΣ ΜΕΙΝΕΙ ΛΙΓΟ ΠΙΣΩ. ΣΕ ΑΦΟΡΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ.
ΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
ΤΟ ΝΑ ΡΩΤΑΣ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ. ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΦΟΥΣΕΚΗ, ΤΗΣ ΓΑΖΗ, ΤΗΣ ΛΑΙΝΗ, ΤΟΥ ΤΑΓΚΑΛΗ ΤΗΣ ΜΑΝΔΡΕΚΑ, ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΨΑΞΕΙ; ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΛΑ ΕΓΡΑΨΕ ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΗ ΔΙΑΒΑΖΕΙ. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙΣ ΨΑΞΕΙ; ΙΣΩΣ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΖΗΜΙΑ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ. ΤΟΤΕ ΘΑ ΝΟΙΑΣΤΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΑ.
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ. ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΣΟΥ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ.
ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΕΙΝΑΙ ΕΠΩΝΥΜΟ; ΖΗΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΑ ΣΟΥ ΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΣ ΑΠΟ ΠΗΓΕΣ. ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΕΣΥ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ;
Α, ΜΗ ΤΟ ΞΕΧΑΣΩ. ΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΠΟΙΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΣΥΖΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΛΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΠΡΑΓΜΑ. ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ. ΣΤΑΜΑΤΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΨΑΞΤΟ. ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΓΡΙΕΣ ΕΠΟΧΕΣ. ΜΗΝ ΣΟΥΡΘΕΙ ΑΠΟΤΟΜΟ. ΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΙ ΛΕΩ.
ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.
ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ, ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΠΛΑΤΕΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΨΩΜΙ. ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΝΑ ΨΟΦΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΤΙ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ.
Αγαπητέ 6:21,
Σε απάντηση πολύ απλών ερωτήσεων που έκανα, βάλεις προσωπικά εναντίον μου. Αναφέρεσαι στο πρόσωπό μου με χαρακτηρισμούς όπως "απέχεις απο το να καταλάβεις", "έχεις μείνει λίγο πίσω", κλπ.
Επίσης η ανάλυση είναι ανυπόγραφη.
Το τι καταλαβαίνω άσε να το ξέρω εγώ. Το κοινό συμφέρον εκφράζει ο συντάκτης του άρθρου; Με ποια ιδιότητα και ποια στοιχεία;
Με εκτιμήσεις επιπέδου καφενείου για ιχθυοκαλλιέργεια, μεταλλευτική βιομηχανιά, βιομηχανία, τουριστική βιομηχανία (και βάλε τα με όποια σειρά θες, για να μην έχεις πρόβλημα). Και στην τελική ας βάλει την υπογραφή του να τον δούμε, γιατί το "αναρτήθηκε από Καρτερία" δεν είναι υπογραφή.
Τέλος αν θεωρείς οτι αυτές είναι οι συζητήσεις που προάγουν το κοινό συμφέρον, πλανάσαι πλάνη μεγάλη. Είναι ξεκάθαρο πως εκφράζεται μια πολύ συγκεκριμένη άποψη για την ανάπτυξη. Και μάλιστα για να της δώσει και κύρος ο συντάκτης βάζει και επιστημονική φαντασία ("ιχθυοκαλλιέργεια" που δεν μπορεί να φέρει θέσεις, "Μεταλλευτική" που οι μισθοί θα πάνε στα 580€, κλπ.)
Και για να τα λέμε και τα πράγματα όπως είναι, στον τουρισμό θα πρέπει να πουλήσεις το κατάληλο προϊόν (αυτό που θέλει ο πελάτης). Κάποτε το πουλάγαμε δεκαετία '80) και γι' αυτό κυκλοφορούσε ξένος κόσμος. Οι εποχές όμως άλλαξαν και εμείς μείναμε εκεί. Κάνε μια βόλτα από το τελευταίο camping προς τη Δεσφίνα για να καταλάβεις τι εννοώ.
Τέλος ο τουρισμός δεν έρχεται με "σχεδια ανάπτυξης" και άλλες φανφάρες. Αυτό θα το ήξερες αν είχες παρακολουθήσει ένα - δυο συνέδρια για τον τουρισμό. Αν θες υπάρχουν και έτοιμες μελέτες για να καταλάβεις τι γίνεται στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Δεν έχεις παρά να τις αναζητήσεις.
...Εφόσον νοιάζεσαι για το κοινό καλό...
Η αναλυση της αναλυσης ω αναλυση,η επιτροπη της επιτροπης ω επιτροπη,ο αρμοδιος του αρμοδιου ω αρμοδιε,ο φορεας του φορεα ω φορεα,η υπηρεσια της υπηρεσιας ω υπηρεσια,ο ειδικος του ειδικου ω ειδικε,η αναπτυξη της αναπτυξεως(σικ)ω αναπτυξη κ το μ'νι μαλλια δεν ειχε κ ο πουτσος μ' ηταν ξενυχτ'ς κ το διφραγγο ηταν τ'ς γιαγιας μ'
τρέξτε απαξιωτες, συναγερμος, ωρα για μεροκαματο
τρεξτε απαξιωτες του τόπου, της ιδεας, της ελπιδας, συναγερμος, ωρα για μεροκαμματο. σξμξ σαφως δεν εννοω εσενα πιστευω οτι οι παρεμβασεις σου μπορουν να προσφερουν
Δημοσίευση σχολίου