Έχει γίνει συνοπτική
αναφορά τόσο στην κρουαζιέρα γενικά όσο και στην σημερινή γενική κατάσταση των
παραγωγικών δραστηριοτήτων του Δήμου Δελφών.
Ποια μπορεί να είναι τα αναμενόμενα οφέλη από την ανάπτυξη κρουαζιέρας
στο λιμάνι των Δελφών;
Ανάλογα το μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων ο κάθε επιβάτης
αφήνει στην τοπική οικονομία από 60 €
(μεσαία πλοία στοιχεία καλοκαιριού 2013 ) μέχρι 80 € (μέσο όρο από όλα
τα πλοία στοιχεία 2010). Όσο μεγαλύτερα είναι τα πλοία τόσο χαμηλότερου
εισοδήματος είναι οι επιβάτες και το αντίστροφο. Μία μέση κίνηση σε ένα λιμάνι
όπως των Δελφών θα φέρει στην τοπική οικονομία (στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις)
κάποια δεκάδες εκατομμύρια €. Κάτι που αντιστοιχεί για την περιοχή των Δελφών
στα έσοδα των εμπορικών μαγαζιών, καταστημάτων, περιπτέρων, ταξί κ.λ.π.
την δεκαετία του 70’ (δεν ωφελούνται
άμεσα μόνο τα ξενοδοχεία) και όχι σε έσοδα στα ταμεία μιας εταιρίας Αναφορά από
πού προέκυψαν αυτά τα νούμερα θα γίνει
σε επόμενες αναρτήσεις.
Σε αυτά τα μεγέθη μπορεί να προστεθεί και η δυνατότητα
προμήθειας των κρουαζιερόπλοιων απ’ ευθείας από τους τοπικούς παραγωγούς
αγροκτηνοτροφικών προϊόντων σε τιμές
καλύτερες από αυτές τις χοντρικής ως αγνώστου προέλευσης.
Επιπλέον έσοδα για την Τοπική και Εθνική Οικονομία είναι τα
έσοδα από την μεταφορά και επίσκεψη τοπικών Μουσείων, δράσεων και τέλη ελλιμενισμού κ.λ.π. που στην περίπτωση
τακτικών αναχωρήσεων – αφίξεων θα είναι πάρα πολύ μεγαλύτερα από όσα
εισπράττονται από το μόνιμο δέσιμο σκουριασμένων φορτηγών όλο το χρόνο.
Όπως έχει κατ’ επανάληψη αναφερθεί από Έλληνες και ξένους
αρμόδιους εκπροσώπους της πολιτείας και του επιχειρηματικού κόσμου «η
κρουαζιέρα είναι ο καλύτερος τρόπος προβολής ενός τόπου και των προϊόντων του».
Η κρουαζιέρα αναγνωρίζεται διεθνώς ως ο καλύτερος τρόπος για την ανάπτυξη όποιων άλλων χερσαίων μορφών τουρισμού επιθυμεί η
τοπική οικονομία. Δωρεάν παγκόσμια διαφήμιση και προβολή για το τόπο και τα
προϊόντα του. Όσοι έχουν ασχοληθεί γνωρίζουν ότι μία μικρή αλλά υπαρκτή κατηγορία
επιβατών κρουαζιερόπλοιων είναι αυτοί που κάνουν κρουαζιέρα ως επί τόπου έρευνα
αγοράς για το πού θα αγοράσουν εξοχική κατοικία. Πολλοί από τους επιβάτες κατά
την κρουαζιέρα επιλέγουν τον τόπο τον πολυήμερων διακοπών της επόμενης χρονιάς.
Οι εντυπώσεις από κάθε λιμάνι αποτελούν σε μεγάλο βαθμό το θέμα των κοινωνικών
συζητήσεων των επιβατών τον επόμενο χειμώνα στην πατρίδα τους όπως συμβαίνει σε
όλους μας σχετικά με τις εμπειρίες των διακοπών μας. Ένα από τα εντοπισμένα
ενδιαφέροντα των επιβατών σε κάθε λιμάνι είναι η αναζήτηση τοπικών γεύσεων και
προϊόντων. Για τους ντόπιους παραγωγούς δηλαδή που μπορούν να τυποποιήσουν έστω
και χειροποίητα τα προϊόντα τους αλλά δεν μπορούν να τα προωθήσουν οι ίδιοι στο
ράφι μιας ξένης αγοράς και να τα διαφημίσουν, έχουν ένα ικανό μέρος της ξένης
αγοράς να έρχεται στους ίδιους με
εστιασμένο το ενδιαφέρον στην δοκιμή των προϊόντων τους. Έτσι για όποιον
ενδιαφέρεται δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα να πουλήσει επί τόπου τα προϊόντα
του σε πολύ καλές τιμές πολλαπλασιάζοντας το κέρδος του αλλά και να καταφέρει
αν είναι ικανός να αναζητήσουν οι επισκέπτες αυτοί τα προϊόντα του στο Σούπερ Μάρκετ της χώρας
τους. Μαζί με την δυνατότητα προμήθειας των ίδιων των πλοίων, η δραστηριότητα
μπορεί να στηρίξει- χρηματοδοτήσει σε
καθοριστικό βαθμό την ανάπτυξη
σύγχρονων μονάδων τυποποίησης, την
ανάπτυξή τους και την έξοδό τους στην διεθνή αγορά. Αυτή η προέκταση έχει την δική της ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτούμε
ότι την Κρατική ή και Τραπεζική χρηματοδότηση δεν μπορούμε να την υπολογίζουμε
στην σημερινές καταστάσεις.
Σημειωτέων ότι για την ανάπτυξη της βασικής δραστηριότητας
της κρουαζιέρας δεν μας έχει απασχολήσει
καθόλου η επιβάρυνση του περιβάλλοντος
από την κατασκευή χερσαίων εγκαταστάσεων διότι δεν απαιτούνται. Οποιαδήποτε
ανάπτυξη και επέκταση των
συμπαρασυρόμενων δραστηριοτήτων (τυποποίηση, μεταποίηση, οικοδομική κατασκευή
κ.α.) μπορεί να σχεδιαστεί ψύχραιμα εκ του μηδενός και ανεξάρτητα από την
βασική δραστηριότητα και τα βασικά οφέλη
Όταν κάποιου του επιβάλουν οι συνθήκες να δραστηριοποιηθεί
ξαφνικά, αν δεν ξέρει τι να κάνει ο ίδιος αρκεί να κοιτάξει τι κάνουν οι άλλοι.
Βασική αρχή του ανθρώπινου νου και ας την στερούνται κάποιοι. Τα προαναφερόμενα
και πολλά άλλα έχουν καταστήσει
πανελλαδικά την κρουαζιέρα πολύ
ελκυστική και όπως θα δούμε σε
επόμενες αναρτήσεις όλα τα Ελληνικά
λιμάνια προσπαθούν να μπουν στον τομέα αυτό. Λιμάνια με λιγότερα στοιχεία
τουριστικού ενδιαφέροντος, μικρότερης εμβέλειας και σε μεγαλύτερες οδικές
αποστάσεις απ’ ότι στο λιμάνι των Δελφών. Λιμάνια με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό
και αγορά (άρα πολύ μικρότερα
προσδοκώμενα μερίδια ανά κατάστημα και επιχείρηση) και με ήδη βιώσιμη τοπική
οικονομία παρά την κρίση, δηλαδή που ήδη διαθέτουν και άλλες παραγωγικές
δραστηριότητες σε ικανοποιητικό βαθμό. Λιμάνια που δεν μιλάνε για ανάγκη
επιβίωσης αλλά αναπτύσσουν κρουαζιέρα προσπαθώντας να αποκαταστήσουν τις
απώλειες των εισοδημάτων από την κρίση και να διατηρήσουν του βιοτικό επίπεδο
του πληθυσμού τους. Στη περίπτωση του
Δήμου Δελφών, παρά την οικονομική μας κατάντια κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει μορφοποιήσει
πρόταση πώς θα βγούμε από την φτώχια που ζούμε και την άβυσσο που έρχεται.
Πρόταση και επιδίωξη των σημερινών αρχόντων είναι η άβυσσος. Υποδομές δεν
φτιάξαμε τόσα χρόνια, χρήματα για οργάνωση εκ του μηδενός και διαφήμισης δεν
έχουμε και δεν πρόκειται να βρούμε αν δεν παράγουμε. Μέχρι λοιπόν νεοτέρας, η
αξιολόγηση της επιλογής της κρουαζιέρας των Δελφών δεν έχει καμία σχέση με αυτή
των άλλων λιμανιών. Αυτά που μας προσφέρει δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπο να
τα αποκτήσουμε για την ώρα γι’ αυτό στην
δική μας περίπτωση η επιλογή αυτή αφορά από «επιβίωση» μέχρι «τα πάντα».
Το γιατί δεν έχει αναπτυχθεί ήδη κρουαζιέρα στους Δελφούς
αποτελούσε μέχρι πρόσφατα μυστήριο για όσους τους αρέσουν τα μυστήρια. Για τους επαγγελματίες απαξιωτές του
καφενείου φταίει το ότι όσοι κατοικούμε στον Δήμο Δελφών είμαστε άχρηστοι και
υπάνθρωποι, άρα και καταδικασμένοι. Με τα τελευταία γεγονότα όλοι κατάλαβαν τι γίνεται. Οι Δημοτικοί και Περιφερειακοί
άρχοντες που πολεμάνε φανερά σήμερα με
την υποστήριξη της Κυβέρνησης την
ανάπτυξη κρουαζιέρας στους Δελφούς, την πολεμάγανε (μαζί με κάθε πιθανότητα
ανάπτυξης άλλης μορφής) τόσα χρόνια υπόγεια και ύπουλα. Έχουν δημοσιευτεί ήδη
στοιχεία από τη δράση τους στο παρελθόν μόνο που τότε φαινόταν απίστευτο το
πόσο βρώμικο μπορεί να είναι το παιχνίδι τους. Πρόσωπα που εξαιρούνται υπάρχουν
και είναι και γνωστή η αντιμετώπιση που είχαν από τα ίδια τα κόμματά τους όταν
προσπάθησαν να κάνουν κάτι ουσιαστικό. Πρόσωπα για να εξαιρεθούν σε αυτά που
καταγράφει η τρέχουσα τοπική ιστορία δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα παρ’ ότι η
κατάσταση είναι ακραία. Το σίγουρο είναι
πως οι συνθήκες έχουν ξεκαθαρίσει ότι «Όποιοι δεν είναι υπέρ, είναι κατά».
Αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς που είμαστε δεμένοι με το μέλλον αυτού του τόπου,
είναι πολύ λίγα και πολύ συγκεκριμένα. Να εντοπίσουμε ποιοι από όλους αυτούς
που απολαμβάνουν τίτλους και μισθούς είναι αρμόδιοι με σειρά προτεραιότητας και
να απαιτήσουμε αυτό που πρέπει. Όλοι αυτοί
υποχρεούνται να υπηρετούν από εκεί που βρίσκονται εμάς και το κοινό μας συμφέρον.
(συνεχίζεται την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου)
7 σχόλια:
ΔΥΣΤΥΧΩΣ , ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΕΥΧΟΜΑΙ , ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΜΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ , ΚΟΤΕΡΑ κ.λ.π. ! ΒΑΣΕΙ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ, ΠΕΙΘΑΡΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ, ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ !!!!! ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΞΕΣΚΟΥΡΙΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΣΚΟΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ! ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΜΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ! ΠΗΡΑΝ ΕΝΑ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΛΟ ΚΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΛΙΔΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΣΚΟΥΠΙΔΑΡΙΟ . ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ {οπως εμαθα οτι κατεθεσε προταση δημ.συμβουλος} ΞΑΝΑ ΤΑ ΠΑΤΟΠΛΗΣΜΕΝΑ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΑ ΝΑ ΡΙΠΑΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ! ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΣΕ ΤΙ ΣΗΜΕΙΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ !!! ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ! ΕΧΟΥΝ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ κ.λ.π. ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ??? ΤΟΤΕ ΘΑ ΓΕΛΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΣ !!!!!!!!!!!!!
προχθες με τα τρια καραβια οταν εβρεχε,βγηκαν μονο απο το μικρο στην πολη επισκεπτες απο τη Νορβηγια.
σε μαγαζι(εμπορικο) οπου η καθημερινη εισπραξη ηταν 50-60 ευρω
πηγε στα 250 το πρωι μονο απο τα ψωνια που εκαναν οι τουριστες.
αυξηση περιπου 400% και την αλλη μερα γυρισε στα προηγουμενα επιπεδα.
το ιδιο σε αλλα 2 μαγαζια που ρωτησα ειχαν αυξηση πανω απο 150%.
σε δημους της χωρας γινονται συνεχη δημ.συμβουλια με κυριο θεμα πως θα τραβηξουν περισσοτερη κρουαζιερα
η περιοχη ειναι παγκοσμιος προορισμος απο αρχαιοτατων χρονων η οποια ενω αλλες πληρωνουν απιστευτα ποσα για να διαφημιστουν
το ονομα δελφοι ειναι ''περασμενο΄΄ στο dna του κοσμου ως μερος που πρεπει να επισκεφτεις
ρε εδω οι καταστηματαρχεσ τησ ιτιασ χαρηκαν που ετρωγαν εδω οι εργατεσ που εκαναν επισκευεσ στον Παρνασσο και δεν λενε τιποτα για το οτι μασ κανουν βιομηχανικη χωματερη ξερεισ ποσο απεχουν απο το να καταλαβουν τι γινεται
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΥΡΙΟΙ. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ. ΟΛΟΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΤΙ ΝΑΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ. ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΣΟΥΝ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΑΡΓΥΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΤΟΝΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΕΚΕΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ. ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΑΡΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ ΤΟΥ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΦΟΒΟΤΑΝ ΤΟ ΜΥΡΜΗΓΚΑΚΙ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΚΛΑΒΟΙ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ. ΛΙΓΟ ΙΣΑ ΙΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
"δυνατότητα προμήθειας των ίδιων των πλοίων"
Μόνο σαν αστείο θα το παίρνανε οι καπετάνιοι. Φορτώνουν προμήθειες σε τεράστιες ποσότητες, που δε νομίζω ότι μπορούμε να συναγωνιστούν.
"(δεν ωφελούνται άμεσα μόνο τα ξενοδοχεία)"
Και τα εστιατόρια. Το φαγητό είναι συνήθως στην τιμή της κρουαζιέρας.
Ποιά είναι μερικά αρνητικά της κρουαζιέρας; Δώσε μερικά παραδείγματα, κάτι θα υπάρχει.
δηλαδη σαν ποσο λαδι και ελιες, μελι και παξιμαδια μπορει να θελουν τα μικρα κρουαζιεροπλοια; και για λαδι και ελιες λες να μην φτανει η παραγωγη μας ουτε για ενα μεγαλο. και αν ειναι να ξεπουλησουμε στο ενα, αυτο θελουμε και εμεις, οι αλλοι ας δωσουν του χρονυ καλυτερη τιμη.
το τι μπορει να κανει τον τουριστα να κατσει σε ενα εστιατοριο πρεπει να προβληματισει τους εστιατορες. η ιδεα τσιπουρο ουζομεζε μπορει να αφησει πολλα και το φαγητο μεσα στο πλοιο εχει μια συγκεκριμενη τυπικη ποιοτητα. ας κανουν και κατι οι εστιατορες απο το περιμενουν να γεμισει ο τοπος λεφουσια ξελιγομενων απο την πεινα που θα κατσουν οπου νανε και θα φανε οτι νανε χωρις να κοιταξουν ουτε ποσο θα πληρωσουν.
τελος μπορεις να βοηθησεις λιγο, βρες εσυ κατι αρνητικο εκτος απο το οτι θα ζοριστει ο νταβαντζης
http://www.protothema.gr/economy/article/320971/varvitsiotis-stratigiki-i-anaptuxi-ton-limanion-patras-katakolou
Δημοσίευση σχολίου