Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνει πως αυτό το είχε ονομάσει ο υπουργός Παιδείας «εξορθολογισμό».
«Ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ είπε ότι είναι μόνο 1.000 τμήματα στα 60.000, “πώς κάνετε έτσι;”. Η υφυπουργός Παιδείας είπε δύο μέρες μετά ότι είναι 1.600 στα 60.000, “πώς κάνετε έτσι”; Πώς κάνουμε έτσι για 30.000 παιδιά που τα πετάνε στον εκπαιδευτικό Καιάδα; Ούτε οι παιδαγωγικές συνέπειες τους νοιάζουν ούτε καν οι κανόνες πυρασφάλειας, σεισμικής προστασίας κλπ. Αν γίνει το κακό, θα φταίει πάλι η κακιά η ώρα!».
Ωστόσο η κυβέρνηση διαφημίζει τις 10.000 νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Κατά πόσο θα επουλώσουν τις πληγές της σχολικής κοινότητας;
«Πέρυσι πήραν 50.000 αναπληρωτές γιατί τόσοι ήταν οι συνάδελφοι που βγήκαν σε σύνταξη. Φέτος προσλαμβάνουν 10.000 με 15.000. Άρα χονδρικά έχουμε 30.000 κενά, μας λείπουν 30.000 εκπαιδευτικοί. Γι’ αυτό συγχωνεύουν τμήματα, για να εξαφανίσουν τα κενά. 30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί σημαίνει ότι 600.000 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε βδομάδα!».
Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί το επιχείρημα της ερήμωσης απομακρυσμένων περιοχών και την απουσία μαθητών ωστόσο η αντιπρόεδρος επισημαίνει πως αυτό δεν ισχύει:
«Κλείνουν τμήματα στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Στο απομακρυσμένο χωριό δεν κλείνουν εύκολα όπως για παράδειγμα στον Αη Στράτη, γιατί δεν πρέπει έστω και για δύο μαθητές να υπάρχει παρουσία εκπαιδευτικού».
Δραματικά μικρός στην Ελλάδα ο προϋπολογισμός για την Παιδεία
Οι δαπάνες για την Παιδεία στην Ελλάδα είναι μόλις 2,8% του ΑΕΠ για φέτος, καταγράφοντας μάλιστα και μια μικρή πτώση (-0,1) από το περσινό ποσοστό (2,9%) ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης στις δαπάνες αυτές κυμαίνεται στο 5%-5,5% σύμφωνα με την έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΑΣΑ) που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.
«Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του πρωθυπουργού, οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση έπιασαν πάτο (2022) σε σύγκριση με τις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ» λέει η κ. Μανουσογιωργάκη,
«12% των κρατικών δαπανών ο μέσος όρος δαπανών για την Παιδεία στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόλις 7% στην Ελλάδα. Αν συγκρίνουμε τις δημόσιες δαπάνες παιδείας με το ΑΕΠ, που είναι και ο διεθνής δείκτης σύγκρισης, θα διαπιστώσουμε ότι αυτές (το 2024) παραμένουν στο 2,8% του ΑΕΠ, καταγράφοντας μάλιστα και μια μικρή πτώση (-0,1) από το περσινό ποσοστό (2,9%) ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης στις δαπάνες αυτές κυμαίνεται στο 5%-5,5%, τα τελευταία χρόνια. Στην Ελλάδα μειώθηκαν οι πραγματικοί μισθοί (δηλαδή προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό) των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια με τη χώρα μας να καταγράφει μάλιστα τη μεγαλύτερη μείωση, ήτοι 9%, όταν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ, καταγράφηκε αύξηση 4%. Με ψηφιακές πλατφόρμες και “αξιολόγηση” δεν φτιάχνεις Παιδεία!»
Αυξάνονται οι μαθητές που εγκαταλείπουν το σχολείο
«Η Ελλάδα είχε καταφέρει να πετύχει στόχους της ΕΕ πριν καν τεθούν σε σχέση με την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής. Είχε καταφέρει από τη μία να έχει πολύ μικρό αριθμό παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο και από την άλλη αυξημένη εισροή αποφοίτων στα πανεπιστήμια» λέει η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Η συνθήκη αυτή δεν υπάρχει πλέον, αντιθέτως τα τελευταία χρόνια αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο μόλις ολοκληρώσουν το γυμνάσιο και εισάγονται λιγότεροι στα πανεπιστήμια. Γιατί;
«Η τράπεζα θυμάτων, η Ελάχιστη Βάση εισαγωγής και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έχουν σαν αποτέλεσμα να μειώνεται ο αριθμός εισακτέων και να αποθαρρύνονται τα παιδιά να συνεχίσουν το σχολείο. Σε αυτό συμβάλουν και άλλες πολιτικές, όπως η αύξηση της ύλης των εξετάσεων ακόμα και για την προαγωγή παρά το γεγονός ότι προηγήθηκε μια πανδημία και τα παιδιά έχουν κενά. Οπότε ο στόχος της ΕΕ θα χαθεί».Υπάρχουν στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των παιδιών που εγκαταλείπουν;
«Δεν έχουμε ακριβή στοιχεία γιατί το υπουργείο δεν τα δίνει στην ΟΛΜΕ. Είναι η μόνη κυβέρνηση που δεν μας δίνει τα στοιχεία που ζητάμε, όλες οι κυβερνήσεις στο παρελθόν συμπεριλαμβανομένων κι εκείνες της ΝΔ. Όχι απλά δεν μας δίνουν στοιχεία, αλλά μας υποδέχονται με δακρυγόνα όπως στην πρόσφατη κινητοποίηση μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου