Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Πρόγραμμα Erasmus+ : «ΥΠΟΔΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ και ΕΚΠ/ΚΏΝ από τη ΓΑΛΛΙΑ στο 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΤΕΑΣ »

ERASMUS+, «Let’s bring the Οlympic values to Life from GREECE to FRANCE»






Περισσότερα στην ιστοσελίδα μας: https://1dim-iteas.fok.sch.gr/
Στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ120 με θέμα: «Let’s bring the Οlympic values to Life from Itea – GREECE to Dammarie- les-Lys FRANCE» «Ας φέρουμε τις Ολυμπιακές αξίες από την Ιτέα – ΕΛΛΑΔΑ στο Dammarie-les-Lys –ΓΑΛΛΙΑ», που συμμετέχει το σχολείο μας, υποδεχτήκαμε στη σχολική μας μονάδα, την Δευτέρα 13 Μαΐου 2024, είκοσι τρεις μαθητές/τριες και τέσσερις εκπαιδευτικούς από το σχολείο Ecole Sainte Marie , που βρίσκεται στην πόλη Dammarie-les-Lys της Γαλλίας.
Με μια πολύ όμορφη τελετή υποδοχής στο προαύλιο του σχολείου μας, παρουσία της Δ/ντριας Α/θμιας Εκπ/σης Φωκίδας κ. Αμαλίας Παπαϊωάννου, της Συμβούλου Εκπ/σης κ. Μαρίας Σουβλίδη, του Αντιδημάρχου του Δ. Δελφών κ. Νίκου Γιογάκη, του Προέδρου της Δ.Ε. Ιτέας κ. Γιώργου Παπαποστόλου και του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Αναστάσιου Λεοντόπουλου οι μαθητές/τριες των Δ΄ , Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων υποδέχτηκαν τους εταίρους μας τραγουδώντας την Ωδή ΣΤΗ ΧΑΡΑ του Μπετόβεν (Ύμνος Ευρωπαϊκής Ένωσης) αλλά και το τραγούδι των Γιάννη Ρίτσου και Μίκη Θεοδωράκη «ΚΥΚΛΑΜΙΝΟ» αλλά και με ένα γαλλικό τραγούδι.
Ακολούθησαν χαιρετισμοί και ευχές για επιτυχία των σκοπών του προγράμματος από τους επίσημους προσκεκλημένους μας και στη συνέχεια οι μαθητές/τριες τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια.
Αλλά και οι μαθητές/τριες του φιλοξενούμενου σχολείου θέλοντας να μας δείξουν κομμάτι του πολιτισμού τους, τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο της χώρας τους και παραδοσιακά τραγούδια του τόπου τους.
Στο τέλος τα παιδιά όλου του σχολείου αλλά και οι φιλοξενούμενοι μαθητές/τριες με τους εκπαιδευτικούς χόρεψαν χασαποσέρβικο σχηματίζοντας ένα κύκλο που συνεχώς μεγάλωνε… και μεγάλωνε… και μεγάλωνε… θυμίζοντάς μας το εξαιρετικό ποίημα του Γιάννη Ρίτσου: «Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάναν γερά τα χέρια, κορίτσια, αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό, ο κύκλος θα γινότανε πολύ-πολύ μεγάλος κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.»
Αξίες πανανθρώπινες, αδελφοσύνης, ειρήνης, αλληλεγγύης, συνεργασίας μεταξύ των λαών, που με τόσο μοναδικό τρόπο προωθούν στην πράξη τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus.
Στη συνέχεια οι φιλοξενούμενοι και οι δικοί μας μαθητές/τριες (από όλες τις τάξεις), ενεπλάκησαν κυκλικά σε δραστηριότητες σχετικές με τους σκοπούς τους προγράμματος.
Μίλησαν για την Ολυμπιακή φλόγα που έχει φτάσει ήδη στη Γαλλία για τους Ολυμπιακούς αγώνες που θα γίνουν στο Παρίσι το καλοκαίρι και έφτιαξαν τις δικές τους ολυμπιακές δάδες.
Έμαθαν για τους ολυμπιακούς κύκλους το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων στο μάθημα των Γαλλικών.
Έφτιαξαν με την εκπαιδευτικό των εικαστικών τον Δισκοβόλο, (το φημισμένο χάλκινο έργο του αρχαίου Έλληνα καλλιτέχνη Μύρωνα) με πηλό και έμαθαν για αυτόν.
Στη συνέχεια με την εκπαιδευτικό της Θεατρικής Αγωγής και με δραστηριότητες με τίτλο «Θέατρο χωρίς σύνορα», τα παιδιά μέσα από αυτοσχεδιασμούς, μιμητική, συγχρονισμούς παιχνίδια γνωριμίας , κίνηση, ρυθμό και τραγούδι, απέδειξαν πως η τέχνη ενώνει τους ανθρώπους, χτίζει φιλίες και ανθρώπινες σχέσεις.... χωρίς λόγια με το συναίσθημα και με τη γλώσσα του σώματος.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, που πάντα στηρίζει τις δράσεις μας, για το γεύμα με παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα, που πρόσφερε στους φιλοξενούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τους ευχαριστούμε επίσης για τα δώρα με παραδοσιακά προϊόντα που πρόσφερε στις φιλοξενούμενες εκπαιδευτικούς.
Πρωταρχικός μας στόχος της κινητικότητας και της υποδοχής των εταίρων μας στο σχολείο, είναι υλοποιήσουμε το κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχουμε σχεδιάσει για τα ιδεώδη και τις αξίες του ολυμπισμού και συγχρόνως να δώσουμε Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση των μαθητών μας και να διαμορφώσουμε μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα που θα συμβάλει στην εξωστρέφεια της σχολικής μας μονάδας.
Ένα υπέροχο ταξίδι αυτό των Ευρωπαϊκών συνεργασιών μόλις άρχισε!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: