Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

"Φτερά" στην Aegean δίνει η νέα γενιά αεροσκαφών



Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τμήμα του στόλου της θα αποτελεί πολύ σύντομα το αεροσκάφος A320neo που παρέλαβε η Aegean λίγο πριν εκπνεύσει το 2019, σηματοδοτώντας έμπρακτα την έναρξη της μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου. Το πρώτο αυτό αεροπλάνο σηματοδοτεί τη "νέα εποχή" για την Aegean, επιτρέποντας στην αεροπορική να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της έναντι των υπόλοιπων αερομεταφορέων, με τη συγκεκριμένη παραγγελία να είναι η τρίτη, κατά σειρά, στη δεκαεννιάχρονη ιστορία της αεροπορικής.Τα νέα Airbus
Συνολικά, η εταιρεία θα παραλάβει κατ’ ελάχιστον 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo, συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, έως το 2024, καθώς η αρχική παραγγελία του Ιουνίου του προηγούμενου έτους για 30 αεροσκάφη του τύπου προς την Airbus έχει επεκταθεί με 16 επιπρόσθετα. Η εταιρεία, έως τον Ιούλιο του 2020, θα παραλάβει συνολικά 6 αεροσκάφη του νέου τύπου για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνολικά 155 προορισμούς, 19,2 εκατ. θέσεις και 65 αεροσκάφη για το 2020. H ανανέωση και η αύξηση του στόλου της Aegean με τα Α320neo εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της, διεθνώς, μειώνοντας σημαντικά το λειτουργικό κόστος της.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Airbus, κατά μέσο όρο η εξοικονόμηση καυσίμου ανέρχεται σε 15%, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται σε 17% για πιο μακρινές διαδρομές. Επιτρέπει ακόμη, διψήφια μείωση των εκπομπών του οξειδίου του αζώτου, μειωμένο θόρυβο μηχανής, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσεων, από 600 έως 1.500 χιλιόμετρα ή δύο επιπρόσθετους τόνους φορτίου.
Τα καινούργια αεροσκάφη εκτιμάται ακόμη ότι θα επιτρέψουν στην εταιρεία να πετά σε πιο μακρινούς προορισμούς, δεδομένου ότι τα αεροπλάνα έχουν δυνατότητα μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσης. Όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, προορισμοί προς Πακιστάν στο μέσο και λίγο κάτω από το μέσο της Αφρικής ή στη δυτική άκρη της Αφρικής θα μπορούσαν να μπουν στο δίκτυο της εταιρείας.
Η παραγγελία-μαμούθ των νέων αεροσκαφών σε συνδυασμό με τις καλές επιδόσεις της Aegean, που εμφάνισε αυξημένα, κατά 10%, έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, τροφοδοτούν την άνοδο της μετοχής της εισηγμένης. Σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2019 η μετοχή της έχει αυξηθεί σε ποσοστό της τάξης του 7%, με την αύξηση να αγγίζει το 26%, συγκριτικά με πριν από τρία χρόνια.

Με ορίζοντα τον Ιούνιο

Εάν δεν δοθεί παράταση, τον Ιούνιο του 2020, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κροατικής κυβέρνησης, αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση της Croatia Airlines. Πιθανή εξαγορά της αεροπορικής εταιρείας από την Aegean θα ενισχύσει τον ρόλο της τελευταίας ως περιφερειακού αερομεταφορέα, με τις κροατικές αερογραμμές να επιχειρούν κυρίως από το Ζάγκρεμπ, προς το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, την Κοπεγχάγη, το Δουβλίνο, τη Φρανκφούρτη, το Λονδίνο, το Μόσταρ, το Μόναχο, το Παρίσι, το Σαράγιεβο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Βιέννη και τη Ζυρίχη. Συνδέουν ακόμη τη Ρώμη και τη Φρανκφούρτη με το Σπλιτ και το Ντουμπρόβνικ με τη Φρανκφούρτη, ενώ εκτελούν σημαντικό αριθμό εσωτερικών πτήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: