Η καγκελάριος της Γερμανίας Αγγελα Μέρκελ, ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι θα είναι παρόντες στην τελετή των εγκαινίων και στη συνέχεια θα επιβιβασθούν σε τρένο που θα τους μεταφέρει από το Ερστφελντ, στο βόρειο άκρο της σήραγγας, στο Τιτσίνο της νότιας Ελβετίας, στο νότιο άκρο της.
Οι εργασίες διήρκεσαν 17 χρόνια και η νέα σήραγγα θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Δεκέμβριο. Εντάσσεται στη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα διασχίζει τις Άλπεις, με στρατηγικό στόχο την αύξηση της χρήσης του σιδηροδρόμου και την αποσυμφόρηση των οδικών αρτηριών στη μεταφορά προϊόντων στον άξονα Ρήνου-Αλπεων που ξεκινά από το Ρότερνταμ και καταλήγει στη Γένοβα.
Η διάνοιξη της σήραγγας κόστισε 12,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,9 δισ. ευρώ). Δίνει τη δυνατότητα ημερήσιας κυκλοφορίας 260 εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, με ωριαία ταχύτητα 100 χλμ., και 65 επιβατηγών τρένων, με ταχύτητα μέχρι και 200 χλμ./ώρα.
Η κατασκευή της σήραγγας είναι θαύμα σχεδιασμού στη συγκέντρωση και στον συνδυασμό του εξοπλισμού. Μεταξύ των τεχνικών προβλημάτων που έπρεπε να επιλυθούν στο εργοτάξιο, η θερμοκρασία που μπορούσε να φθάσει μέχρι τους 45 βαθμούς Κελσίου και απαίτησε την εγκατάσταση ισχυρού συστήματος εξαερισμού για να εξασφαλισθούν αποδεκτές συνθήκες εργασίας.
Η χρήση της σήραγγας θα διευκολύνει τη μεταφορά των προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης του όγκου των μεταφερομένων προϊόντων στον άξονα Ρότερνταμ-Γένοβας κατά 20% μέχρι το 2020.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής εταιρείας σιδηροδρόμων, ο καθημερινός αριθμός επιβατών θα περάσει στους 15.000 μέχρι το 2020, έναντι 9.000 σήμερα, μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού ανάμεσα στη Ζυρίχη και το Λουγκάνο στις 2 ώρες, έναντι 2 ωρών και 41 λεπτών σήμερα.
Όμως, η σήραγγα του Σεν-Γκοτάρ μπορεί να κρατήσει το ρεκόρ της μακρύτερης σήραγγγας μόνο πρόσκαιρα. Η Κίνα έχει ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια: τη διάνοιξη σήραγγας μήκους 123 χιλιομέτρων κάτω από τη Θάλασσα του Μποχάι.!!
1 σχόλιο:
Οι Βορειοευρωπαίοι ενώνουν Βόρειο λιμάνι με Νότιο Λιμάνι (Ρότερνταμ-Γένοβα).
Εμείς γιατί να μη δώσουμε τον σιδηρόδρομο στους Ρώσους , ώστε να ενώσουμε την Σιβηρία με την Μεσόγειο ;
Πάσει θυσία να δοθεί ο σιδηρόδρομος στους Ρώσους καθότι :
α) Οι Ευρωπαίοι δεν έχουν συμφέρον αναβάθμισης του σιδηροδρόμου καθότι ήδη διαθέτουν διεξόδους Βορρά - Νότου διακίνησης των εμπορευμάτων τους ενώ
β)Οι Κινέζοι νοιάζονται μόνο για διακίνηση εμπορευμάτων από Κίνα και Ανατολή γενικότερα προς Βόρεια Ευρώπη. Όχι ανθρώπων και πολιτισμού.
Δημοσίευση σχολίου