Στον αέρα οι προσπάθειες της χώρας για τις επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης και την προσαρμογή των τιμών στα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Η πρόσφατη απόφαση της ΕΕΤΤ για τιμολόγηση στις υπηρεσίες μισθωμένων γραμμών μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια, προκάλεσε την παρέμβαση της ΕΕ που με επιστολή της προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων της ΕΕ αν και έδωσε το «πράσινο φως» στην νέα τιμολογιακή πολιτική έθεσε θέμα σημαντικών καθυστερήσεων, αλλά και στρέβλωσης του ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι οι μισθωμένες γραμμές είναι οι εθνικές συνδέσεις μετάδοσης με επίγεια και υποβρύχια καλώδια οπτικών ινών. Επιτελούν το ρόλο των «αυτοκινητοδρόμων» του Διαδικτύου και είναι υψίστης σημασίας για την παροχή υπηρεσιών υπερυψηλών ταχυτήτων σε μια χώρα με τα μοναδικά γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας. Οι υπηρεσίες μισθωμένων γραμμών ρυθμίζονται από την ΕΕΤΤ, καθώς η ίδια έχει διαπιστώσει την έλλειψη ανταγωνισμού σε αυτές τις υποδομές.
Σημαντική καθυστέρηση
Η πρόσφατη επιστολή της Κομισιόν σχετικά με την «κοινοποίηση του σχεδίου μέτρου της ΕΕΤΤ σχετικά με το μοντέλο BU LRIC + για τη χονδρική αγορά τερματικών και ζευκτικών τμημάτων μισθωμένων γραμμών» κάνει λόγο για σημαντική καθυστέρηση.
Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ ολοκλήρωσε την προηγούμενη επισκόπηση των σχετικών αγορών μισθωμένων γραμμών το 2012 και σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Πλαίσιο, θα έπρεπε να είχε υποβάλει την επόμενη επισκόπηση μέχρι το τέλος του 2015. Από την προηγούμενη επισκόπηση μέχρι την υποβολή της πρότασης της ΕΕΤΤ για τις χονδρικές τιμές αυτών των υπηρεσιών έχουν περάσει περισσότερα από 11 χρόνια.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι προκλήθηκε σημαντική ζημία λόγω αυτής της καθυστέρησης, επειδή οι τιμές χονδρικής που πληρώνει η αγορά μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι τελικές ρυθμισμένες τιμές είναι πολύ υψηλότερες από τις τελικές τιμές που πρότεινε η ΕΕΤΤ, κάτι που κατά την Επιτροπή, έδωσε «αδικαιολόγητα οικονομικά πλεονεκτήματα» στον κατεστημένο πάροχο (ΟΤΕΟΤΕ -2,35%) και υποδηλώνει «στρεβλή ανάπτυξη τη αγοράς».
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΕΤΤ απέρριψε αίτημα ενός εκ των παρόχων (NOVA) για αναδρομική ισχύ των νέων τιμών, τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2023.
Εκτός από την NOVA και ο ΟTΕ αντιδρά σε αυτό το μοντέλο που υιοθέτησε η ΕΕΤΤ. Ειδικότερα ο ΟΤE αναφέρει: «Οι νέες τιμές μισθωμένων γραμμών υποεκτιμούν σημαντικά το πραγματικό κόστος του επενδυτή και κατά συνέπεια δεν ενθαρρύνονται νέες επενδύσεις σε υποδομές και δίκτυα κορμού. Πιστεύουμε στην ανάγκη νέας Ανάλυσης Αγοράς που θα αποτυπώνει ορθά τις σημερινές ανταγωνιστικές συνθήκες της αγοράς μισθωμένων γραμμών η οποία θα αφήνει εκτός ρύθμισης τις περιοχές υψηλού εμπορικού ενδιαφέροντος όπου και άλλοι πάροχοι έχουν ήδη αναπτύξει ιδιόκτητες υποδομές. Σε αυτές τις περιοχές ο ΟTΕ εσφαλμένα αντιμετωπίζεται ως μονοπώλιο, στερώντας του τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί με όρους αγοράς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου