Μια ιπτάμενη ανεμογεννήτρια με έξτρα απόδοση χάρη στο μεγάλο υψόμετρό της, στην τοποθέτηση της οποίας ουδείς θα εναντιωθεί… Αυτή είναι η πρόταση που κατέθεσε η ελληνική μαθητική ομάδα στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021.
Μια ιπτάμενη ανεμογεννήτρια με έξτρα απόδοση χάρη στο μεγάλο υψόμετρό της, στην τοποθέτηση της οποίας ουδείς θα εναντιωθεί… Αυτή είναι η πρόταση που κατέθεσε η ελληνική μαθητική ομάδα στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021, η οποία λόγω πανδημίας διεξήχθη διαδικτυακά. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού, την ευθύνη του οποίου είχε η Γερμανία, ήταν το μέλλον της ενέργειας.
Η καινοτόμος ιδέα των «Minders», που φαντάζει ιδανική δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης, αναδείχθηκε πέμπτη ανάμεσα σε 65 συνολικά προτάσεις μαθητών.
Η επιτυχία τους προσείλκυσε το ενδιαφέρον του Ελληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που προσκάλεσε τη μαθητική ομάδα από την «Εκπαιδευτική Αναγέννηση» στο Μέγαρο Μαξίμου για να γνωρίσει και να συγχαρεί τους μαθητές της Β΄ Λυκείου Γιάννη Γκαμαλέτσο, Διονύση Κανέλλη, Γιώργο Κλωνή και Θάνο Κοτσόκολο.
«Προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε μια ήδη υπάρχουσα τεχνολογία –αυτή που χρησιμοποιούμε και στα μπαλόνια με το ήλιον– την οποία συνδυάσαμε με την αιολική ενέργεια», εξηγεί στην «Κ» ο 16χρονος μαθητής Γιάννης Γκαμαλέτσος, ένας εκ των τεσσάρων μελών της ομάδας, που υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή Δημήτρη Μωραΐτη σχεδίασαν το project «Airfield». «Καθώς η δική μας ανεμογεννήτρια ίπταται, βρίσκεται πολύ πιο ψηλά από τις συμβατικές, με αποτέλεσμα να συναντά πιο ισχυρούς ανέμους και να έχει μεγαλύτερη απόδοση στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας». Στο σχέδιο, που παρουσίασαν οι Ελληνες μαθητές σε συνομηλίκους τους από όλο τον κόσμο, εντάσσεται και ένα θερμοκήπιο, το οποίο θα ηλεκτροδοτείται απευθείας από την ανεμογεννήτρια.
Μεταφέρεται εύκολα
«Επιπρόσθετο πλεονέκτημα είναι το χαμηλό κόστος κατασκευής της δικής μας ανεμογεννήτριας, η οποία μεταφέρεται εξίσου εύκολα από τοποθεσία σε τοποθεσία», προσθέτει ο 16χρονος, που εντάχθηκε τελευταίος στην ομάδα. «Ηθελα ανέκαθεν να σπουδάσω οικονομικά και νόμιζα ότι η ρομποτική δεν με αφορούσε», απαντά στην «Κ». Ομως, τελικά, ρομποτική δεν σημαίνει… ρομπότ, αλλά σύγχρονες τεχνολογίες. Ετσι, ο Γιάννης ανέλαβε το σκέλος του R&D. «Ημουν υπεύθυνος για την εξέλιξη της ιδέας, στην οποία προσπάθησα να προσδώσω ρεαλιστικό χαρακτήρα έτσι ώστε να μπορεί να “σταθεί” στην αγορά με επιτυχία». Η συνεισφορά του ήταν ιδιαίτερα σημαντική, «ακόμα και αν δεν είμαι της θετικής κατεύθυνσης». Η ομάδα καταπιάστηκε με την επεξεργασία του θέματος στις αρχές του 2021 και παρουσίασαν ολοκληρωμένη την ιδέα τον Νοέμβριο του 2021 στο World Robot Olympiad.
«Εργαστήκαμε πολύ»
«Εργαστήκαμε πολύ σε ώρες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, λίγο πριν το τέλος φτάσαμε να δουλεύουμε κανονικά… δεκάωρα», σχολιάζει ο κ. Μωραΐτης, που ίδρυσε τον Ομιλο Ρομποτικής στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση τη σχολική χρονιά 2009-2010. Ομάδες λειτουργούν σε όλες τις βαθμίδες και μια ομάδα εκπαιδευτικών αναλαμβάνει την «προπόνηση» των παιδιών. «Στο δημοτικό έχουν επιλέξει τον όμιλο ρομποτικής 65 παιδιά, στο γυμνάσιο 33 και στο λύκειο 17», καταλήγει ο κ. Μωραΐτης, που είναι καθηγητής Πληροφορικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου