Περίμενες την ημέρα που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ήταν το πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη, έναντι όλων των ανταγωνιστών του με συμβατικούς κινητήρες; Λοιπόν αυτή η ημέρα, για την ακρίβεια αυτός ο μήνας, ήρθε.
Με πωλήσεις 24.951 αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη, το Model 3 της Tesla έκανε την έκπληξη για κάποιους, το αναμενόμενο για άλλους: Κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων και έγινε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που άφησε πίσω του όλα τα «αντίπαλα» παραδοσιακά μοντέλα.
Και πώς να μην το πετύχει αυτό, αν σκεφτεί κανείς πως οι πωλήσεις του τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη ήταν αυξημένες κατά 58% σε σχέση με πέρσι και κατά 42% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019!
Tesla Model 3: Πρώτο και με διαφορά
Θέλουμε να αποφύγουμε τα κλισέ τύπου «γκαζώνει η Tesla», «στην pole position το Model 3», αλλά, ας είμαστε ειλικρινείς, αυτό ακριβώς έγινε.
Το πιο προσιτό από τα μοντέλα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη για τον Σεπτέμβριο, πορεία που θα μπορούσε κανείς να περιμένει, καθώς τους προηγούμενους μήνες η αναρρίχησή του στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε δείξει πού πάει το πράγμα.
Την τοπ τριάδα συμπληρώνουν το Renault Clio και το Dacia Sandero, σε αρκετή απόσταση ωστόσο από το Tesla.
Tesla Model 3: Η αμερικανική «εισβολή»
Η επίδοση του Model 3 αντανακλά εν μέρει και τη μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις της Tesla στο τέλος του 3μήνου καθώς ο Σεπτέμβριος θεωρείται ιστορικά «δυνατός» μήνας για τα αποτελέσματα της Tesla στην Ευρώπη.
Είναι επίσης η πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο που κατασκευάζεται εκτός Ευρώπης κατακτά την ευρωπαϊκή πρωτιά στη γενική κατάταξη των πωλήσεων.
Τι σημαίνει ωστόσο αυτή η πρωτιά; Εκτός του ότι είναι ένα ορόσημο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι και ακόμα μία ένδειξη πως η αυτοκινητοβιομηχανία απομακρύνεται ολοένα και πιο γρήγορα από τους συμβατικούς κινητήρες.
Και στο φόντο η κρίση
Η πρωτιά της Tesla καταγράφεται με φόντο μια δύσκολη συγκυρία. Η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς – τσιπ τα λέμε βασικά- προκαλεί τεράστια προβλήματα στην παραγωγή και καθυστερεί τις παραδόσεις σε πελάτες. Η ταξινόμηση νέων οχημάτων αγωνίζεται να σταθεροποιηθεί και οι έμποροι αυτοκινήτων επίσης αγωνίζονται να ανταποκριθούν.
«Φέτος, ο κλάδος ανταποκρίθηκε καλά στην πανδημία, αλλά αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η αυξανόμενη προτίμηση των οδηγών σε ηλεκτροκίνητα είναι ενθαρρυντική, αλλά οι πωλήσεις τους δεν είναι ακόμα αρκετά στιβαρές ώστε να ισοσταθμίσουν τις μεγάλες απώλειες σε άλλους κλάδους» αναφέρει χαρακτηριστικά η Jato Dynamics, εταιρία παροχής πληροφοριών και αναλύσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Πάντως είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι πριν την πανδημία, για κάθε ένα ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο ταξινομούνταν 10,3 ντιζελοκίνητα. Σήμερα, η αναλογία αυτή έχει πέσει σε μόλις 1,3!
Ποιοι συμπληρώνουν τη δεκάδα
Το Model 3 της Tesla πήρε το χρυσό σε πωλήσεις στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο αλλά ακολουθούν άλλοι εννιά στο βάθρο του top 10:
Το Tesla Model 3 και το Hyundai Tucson είναι τα μόνα δύο της δεκάδας που καταγράφουν αύξηση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου