Κανένα Ταξί δεν βρέθηκε με επικίνδυνες ελλείψεις σε πάνω από 25.700 ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν το 2020.
Εξαιρετικός δείχνει να είναι ο παλαιός και γηρασμένος στόλος οχημάτων της Ελλάδας καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr σε πάνω από 1,6 εκατ. ελέγχους αυτοκινήτων μόλις 21 ΙΧ κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις, κανένα Ταξί δεν βρέθηκε με επικίνδυνη έλλειψη σε πάνω από 25.000 ελέγχους, ενώ αντίθετα κόπηκαν 6 λεωφορεία σε πάνω από 19.000 ελέγχους, 8 van έως 3,5 τόνους σε πάνω από 271.000 ελέγχους και μόλις 7 φορτηγά σε πάνω από 97.000 ελέγχους!
Τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν εν μέρει ότι κάτι δεν πηγαίνει σωστά με τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ καθώς δεν είναι δυνατόν να κινούνται καθημερινά χιλιάδες φορτηγά και Ταξί τα οποία βγάζουν από τις εξατμίσεις τους πυκνό μαύρο καπνό ή χιλιάδες ασυντήρητα αυτοκίνητα που φαίνεται η κατάστασή τους με μια ματιά…
Ωστόσο οι αριθμοί άλλο πράγμα υποδηλώνουν και φαίνεται ότι η χώρα μας διαθέτει τον καλύτερο στόλο αυτοκινήτων, Ταξί, λεωφορείων, van και φορτηγών.
Δηλαδή το 2020 αποδεικνύεται ότι οι έλεγχοι εξακολουθούν να παραμένουν «χαλαροί» καθώς το ποσοστό των ΙΧ με επικίνδυνες ελλείψεις ανήλθε σε μόλις 0,01% των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ενώ αν παρατηρήσει κανείς τα στοιχεία της τελευταίας 6ετίας θα αντιληφθεί επίσης ότι συνεχώς μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων με… επικίνδυνες ελλείψεις με μοναδική εξαίρεση το 2020. Ειδικότερα το 2020 κόπηκαν μόλις 21 αυτοκίνητα, το 2019 κόπηκαν 15 ΙΧ, το 2018 κόπηκαν 158 οχήματα, το 2017 δεν πέρασαν 45 ΙΧ, το 2016 κόπηκαν 46 οχήματα και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 68 αυτοκίνητα.
Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις 1,6 εκατ. οχήματα το 2020.
Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 21 αυτοκίνητα το 2020 καταγράφηκαν 72.788 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις και 617.348 οχήματα με δευτερεύουσες ελλείψεις.
Δηλαδή το 2020 μόλις το 4,37% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.
Δεν «κόβονται» οχήματα
Το άκρως ανησυχητικό για τον κλάδο, την ελληνική οικονομία, την οδική ασφάλεια αλλά και το περιβάλλον είναι το γεγονός πως μειώνονται δραματικά τα ποσοστά των οχημάτων που «κόβονται» από τα ΚΤΕΟ.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2015 πάρα πολλά ΚΤΕΟ «έκοβαν» με σοβαρές ελλείψεις εξαψήφιο αριθμό οχημάτων (105.025 οχήματα).
Ως διά μαγείας το 2016 το εν λόγω ποσοστό μειώθηκε ραγδαία και κυμάνθηκε στο 4,71% (75.265 οχήματα)!
Το 2017 εξαιτίας της αύξησης των ελέγχων, από 1,5 εκατ. ανεβήκαμε στο 1,9 εκατ., το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις ανήλθε σε 4,77% (95.154 οχήματα).
Το 2018 σε 1,7 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (77.975 οχήματα).
Το 2019 σε 1,9 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (96.646 οχήματα) παρά την αύξηση των ελέγχων κατά 200.000 οχήματα!
Το 2020 έχουμε το εξής παράδοξο καθώς οι έλεγχοι μειώθηκαν κατά περίπου 300.000 μονάδες καθώς ανήλθαν σε 1,6 εκατ. οχήματα και το ποσοστό των απορρίψεων μειώθηκε σε 4,37%. Μάλιστα το ποσοστό απορρίψεων του 2020 ήταν και το χαμηλότερο της 6ετίας!
Στελέχη από την αγορά των ΚΤΕΟ εκτιμούν πως τα ποσοστά των απορρίψεων κυριολεκτικά θα εκτοξευθούν σε περίπτωση που περάσουν από Τεχνικό Έλεγχο τα οχήματα που δεν περνούν ούτε έξω από τα ΚΤΕΟ!
Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη τόσο από τον κλάδο του αυτοκινήτου όσο και από τον κλάδο των ΚΤΕΟ εστιάζεται στο γεγονός πως από τη στιγμή που υπάρχουν ΚΤΕΟ που περνούν όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες «ασφυξίας» στους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΟ που θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους.
Μάλιστα η φήμη και μόνο πως κάποιο ΚΤΕΟ «κόβει» οχήματα αποτελεί ένα βασικό λόγο κατάρρευσης των διελεύσεων από ιδιοκτήτες καθώς προτιμούν κάποιο ανταγωνιστικό ΚΤΕΟ που θα «περάσουν» το όχημά τους χωρίς να έχει ελεγχθεί…
Τα ΚΤΕΟ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr εκτιμούν ότι ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από Τεχνικό Έλεγχο υπολογίζεται σε πάνω από 1,3 εκατ. οχήματα τα οποία αν επισκέπτονταν κάποιο ΚΤΕΟ θα κόβονταν!
Πέραν των επικίνδυνων και σοβαρών ελλείψεων υπάρχουν και οι Δευτερεύουσες Ελλείψεις ο αριθμός των οποίων επίσης μειώνεται στην τελευταία 6ετία!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2020 σε 1.667.824 ελέγχους το το 34,47% (617.348) των οχημάτων έφυγαν με καταγεγραμμένη Δευτερεύουσα έλλειψη.
Το 2019 σε 1,9 εκατ. ελέγχους το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 37,47% (728.260), το 2018 σε 49,31% (859.368), το 2017 σε 64,05% (1.277.412) το 2016 σε 64,33% (1.028.154) και το 2015 σε 64,46% (1.264.160).
Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που πέρασαν από ΚΤΕΟ την τελευταία 6ετία χωρίς να καταγραφεί κανένα πρόβλημα ανεβαίνει…
Ειδικότερα το 2020 το ποσοστό των ελέγχων χωρίς καμία παρατήρηση ανήλθε σε 58,62% (977.667), το 2019 το ποσοστό ελέγχων χωρίς παρατηρήσεις ανήλθε σε 57,56% (1.118.878), το 2018 σε 46,21% (805.387), το 2017 σε 31,18% (621.880), το 2016 σε 30,96% (494.781) και το 2015 σε 30,18% (519.890).
Κανένα Ταξί με Επικίνδυνες Ελλείψεις!
Η Ελλάδα σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων από ΚΤΕΟ φαίνεται ότι διαθέτει τον… καλύτερο στόλο Ταξί στην ΕΕ καθώς ούτε το 2020 αλλά ούτε και το 2019 ούτε ένα επαγγελματικό όχημα δεν κόπηκε με επικίνδυνες ελλείψεις! Τώρα κάποια Ταξί που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους τα οποία κυριολεκτικά είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση κάποια ΚΤΕΟ που τα έλεγξαν διαπίστωσαν ότι είναι σε… εξαιρετική κατάσταση!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το 2020 ελέγχθηκαν 25.754 Ταξί και δεν κόπηκε ούτε ένα ενώ το ίδιο ακριβώς συνέβη και το 2019 όπου ελέγχθηκαν 27.621 οχήματα και δεν βρέθηκε ούτε ένα με επικίνδυνες ελλείψεις! Να σημειώσουμε ότι το 2018 τα ΚΤΕΟ είχαν κόψει μόλις 1 Ταξί με επικίνδυνες ελλείψεις, το 2017 κόπηκαν 2 οχήματα, το 2016 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ με 4 ταξί να κόβονται και το 2015 κόπηκαν μόλις 2 οχήματα!
Με σοβαρές ελλείψεις το 2020 κόπηκαν 922 Ταξί (3,28%), το 2019 κόπηκαν 1.304 Ταξί (4,72%), το 2018 δεν πέρασαν 1.047 οχήματα (3,84%), το 2017 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.147 Ταξί (4,09%), το 2016 κόπηκαν 1.248 οχήματα (4,64%) και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.343 Ταξί (5,01%).
Και στις δευτερεύουσες ελλείψεις καταγράφεται μεγάλη πτώση του αριθμού των οχημάτων καθώς το 2020 καταγράφηκαν 9.059 περιπτώσεις (35,18%), το 2019 το ποσοστό τους ανήλθε σε 36,67% (10.128 οχήματα), το 2018 σε 50,72% (13.839), το 2017 σε 65,35% (18.348), το 2016 σε 67,22% (18.089) και το 2015 σε 68,52% (18.353).
Αντίθετα στην τελευταία 6ετία αυξάνεται ο αριθμός των Ταξί που περνούν από ΚΤΕΟ χωρίς να διαπιστώνεται κάποια παρατήρηση! Ειδικότερα το 2020 15.773 Ταξί πέρασαν χωρίς καμία παρατήρηση (61,24%), το 2019 το αντίστοιχο ποσοστό επιτυχία ανήλθε σε 58,61% (16.189 οχήματα), το 2018 σε 45,44% (12.399), το 2017 σε 30,55% (8.587), το 2016 σε 21,12% (7.568) και το 2015 μόλις το 26,46% των Ταξί (7.088) πέρασε χωρίς παρατήρηση!
Η ίδια εικόνα καταγράφεται και στα λεωφορεία καθώς το 2020 σε 19.701 ελέγχους κόπηκαν μόλις 6 λεωφορεία (0,03%) ενώ το 2019 σε 20.032 ελέγχους βρέθηκε μόλις ένα λεωφορείο με επικίνδυνες ελλείψεις! Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που ελέγχθηκαν και δεν καταγράφηκε καμία παρατήρηση ανέβηκε το 2020 στο 73,3% από 70,29% το 2019 ενώ τα προηγούμενα χρόνια κυμαίνονταν μεταξύ 42,62% το 2015 έως 59,53% το 2018!
Στα φορτηγά έως 3,5 τόνους το 2020 κόπηκαν μόλις 8 φορτηγάκια με επικίνδυνες ελλείψεις σε 271.104 ελέγχους όπως επίσης συνέβη και το 2019 που κόπηκαν 8 οχήματα σε 310.779 ελέγχους ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε το 2018 σε 60, το 2017 σε 55, το 2016 σε 52 και το 2015 σε 66 οχήματα.
Αντίθετα το ποσοστό επιτυχία χωρίς παρατηρήσεις το 2020 ανήλθε σε 46,03% ενώ το 2019 ανήλθε σε 45,31% με τα προηγούμενα έτη κυμαίνονταν μεταξύ 12,20% (2015) έως 31,02% το (2018).
Η τελευταία κατηγορία που ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ αφορά στα βαρέα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων όπου το 2020 ελέγχθηκαν 97.648 οχήματα και κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις μόλις 7 φορτηγά. Το 2019 με επικίνδυνες ελλείψεις βρέθηκε μόλις 1 φορτηγό σε 97.794 ελέγχους!
Τα προηγούμενα χρόνια κόβονταν περισσότερα φορτηγά σε ίδιο αριθμό ελέγχων και ειδικότερα το 2018 κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις 62 φορτηγά, το 2017 κόπηκαν 72, το 2016 κόπηκαν 77 και το 2015 κόπηκαν 135 φορτηγά.
Αντίθετα το ποσοστό επιτυχίας στους ελέγχους φορτηγών κατά τους οποίους δεν καταγράφηκε ούτε μία παρατήρηση ανήλθε το 2020 ανήλθε σε 58,33%, το 2019 σε 55,82% ενώ τα προηγούμενα χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνονταν από 26,70 (2016) έως και 43,69% (2018).
Απώλειες εκατομμυρίων για το κράτος
Η ουσιαστική «κατάργηση» του θεσμού των ΚΤΕΟ έχει προκαλέσει απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ για το Δημόσιο καθώς εκτός από το γεγονός πως δεν «κόβονται» οχήματα το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την αγορά.
Ειδικότερα αν κάποιος δεν επισκευάζει το όχημά του, το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ από την φορολόγηση αλλά και τον ΦΠΑ των καταστημάτων της αγοράς αυτοκινήτου που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών των συνεργείων, την πώληση ανταλλακτικών, ελαστικών, φανοποιείων, κ.ά.
Στη συνέχεια το κράτος επιβαρύνεται από τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται λόγω της κακής συντήρησης των οχημάτων καθώς οι τραυματίες «κοστίζουν» τόσα σε φάρμακα όσο και νοσήλια.
Επίσης το περιβάλλον έχει υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας βρισκόμενοι πίσω από κάποιο αυτοκίνητο ή φορτηγό βλέπουμε πως από την εξάτμιση βγαίνει άσπρος ή κατάμαυρος καπνός!
Αλλά στα περισσότερα οχήματα που προκαλούν ατυχήματα λόγω κακής συντήρησης, καίνε λάδια ή φέρουν άλλες σοβαρές ελλείψεις φαίνεται πως έχουν περάσει από ΚΤΕΟ!
Φωτογραφία: Eurokinisi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου