Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017

Διαθέτουν κάρτες συναλλαγών και κωδικούς για e-banking αλλά προτιμούν το... γκισέ



Λίγο μετά τις 8 το πρωί και παρά τον χιονιά, η αναμονή σε κεντρικό κατάστημα συστημικής τράπεζας χθες είχε ήδη ξεπεράσει τους 40 πελάτες. «Οι περισσότεροι από τους πελάτες που είναι σήμερα στην αναμονή θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τη συναλλαγή τους ηλεκτρονικά, καθώς διαθέτουν κωδικούς για e-banking αλλά εξακολουθούν να έρχονται στο κατάστημα», επισημαίνει στην «Κ», ο διευθυντής κεντρικού καταστήματος συστημικής τράπεζας της Αθήνας.

«Από τους 40 μάλιστα πελάτες, οι 8 περιμένουν για ανάληψη μετρητών και ενημέρωση βιβλιαρίου, παρά το γεγονός ότι έχουν στο πορτοφόλι τους τη χρεωστική τους κάρτα που τους επιτρέπει να κάνουν ανάληψη και να δουν τις τελευταίες κινήσεις από το ΑΤΜ, εκτός καταστήματος χωρίς καθόλου αναμονή», προσθέτει ο διευθυντής που ρώτησε κάθε πελάτη για τον λόγο αναμονής στο κατάστημα ώστε να εξυπηρετηθούν ταχύτερα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των ενεργών καρτών πληρωμών (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) που έχουν εκδοθεί στη χώρα μας, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις ξεπερνά τα 16 εκατ. και ο μέσος όρος καρτών ανά κάτοικο προσεγγίζει πλέον τα επίπεδα των χωρών της Ε.Ε., όταν μόλις δύο χρόνια πριν υπολειπόταν κατά πολύ.

«Τα ταμεία των τραπεζών, πάντως, μιλώντας γενικότερα, έχουν μετατραπεί πλέον σε ταμεία του κράτους, φόροι περίπου 4 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η δόση του ΕΝΦΙΑ, η πληρωμή της μηνιαίας δόσης ρύθμισης τμηματικής εξόφλησης οφειλών, τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ., εξοφλήθηκαν στα ταμεία των τραπεζών την τελευταία εβδομάδα και όχι στις εφορίες. Σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων και την επιμονή μεγάλου μέρους πελατών να έρχονται στα καταστήματα, δημιουργούνται οι ουρές τις μέρες αυτές», μας επισημαίνει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εγχώριο τραπεζικό σύστημα υποδέχεται το νέο έτος με 22.000 εργαζομένους και 2.300 τραπεζικά καταστήματα λιγότερα σε σχέση με το 2008, που ξεκινούσε η κρίση. Ταυτόχρονα, όμως, λόγω κυρίως της επιβολής των capital controls 1,5 χρόνο πριν, οι ηλεκτρονικές πληρωμές γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη, με αποτέλεσμα σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», οι ενεργοί χρήστες του internet banking να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια και οι χρήστες του mobile banking τις 550.000. Ο αριθμός των εγχρήματων συναλλαγών μέσω του internet banking έφθασε τον Σεπτέμβριο του 2016 στα 31,6 εκατ. ευρώ και στο mobile banking το 1,6 εκατ. ευρώ, όταν πριν από τα capital controls ήταν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Ο αριθμός, πάντως, του συνόλου των τραπεζικών καταστημάτων στην εγχώρια τραπεζική αγορά το 2017 αναμένεται να σταθεροποιηθεί περίπου στα 2.250 προς το τέλος του νέου έτους, αφού σημειώσει μια μικρή περαιτέρω μείωση τους πρώτους μήνες του.

Η ασφάλεια που νιώθουν οι μεγάλοι σε ηλικία τραπεζικοί πελάτες, καθώς δεν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες, αλλά και οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουν καλλιεργηθεί μεταξύ τραπεζικών υπαλλήλων και πελατών οδηγεί πολλούς από αυτούς στα ταμεία.

Οπως πάντως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη,οι ουρές αποφέρουν και οφέλη, καθώς δίνουν την ευκαιρία για πραγματοποίηση σταυροειδών πωλήσεων αλλά και για ενημέρωση για νέες υπηρεσίες και προϊόντα απευθείας στον πελάτη από τον τραπεζικό υπάλληλο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι νέες τεχνολογίες θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο τραπεζικό σύστημα. «Το μέλλον έφθασε και οι νέες τεχνολογίες θα πρέπει να ενσωματωθούν στην καθημερινή τραπεζική πρακτική, διαφορετικά θα χάσουμε πελατειακή βάση από τις καλούμενες “τεχνοτράπεζες” (Fintech) που κερδίζουν διεθνώς σημαντικά μερίδια αγοράς από τις τραπεζικές υπηρεσίες και προϊόντα με τις καινοτόμες εφαρμογές που διεισδύουν στις νέες γενιές. Για τον λόγο αυτό προσεγγίζουμε την κοινότητα των Fintech, τους ανοίγουμε τις πόρτες μας προς αμοιβαίο όφελος και των δύο αλλά και της πελατείας μας» αναφέρει χαρακτηριστικά επιτελικό τραπεζικό στέλεχος. Γενική τραπεζική επιστράτευση λοιπόν: το έμψυχο και το ψηφιακό! Αρα, η τεράστια οργανωτική αναβάθμιση είναι η πρόκληση για τον επόμενο χρόνο.


Πηγή: Η Καθημερινή

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το 90% των πελατών μεγαλύτερης κυρίως ηλικίας περνάνε από τις τράπεζες για κοινωνικές επαφές αλλά και για εκτόνωση συναισθημάτων...
"Σκοτώνουν" την ώρα τους στις ουρές και στα γκισέ τραπεζών και οργανισμών κοινής ωφελείας , αντί να απολαμβάνουν ένα περίπατο και μια ψυχωφελή συζήτηση με συνανθρώπους τους με τα ίδια ενδιαφέροντα.
Το φαινόμενο καταδεικνύει το πρόβλημα μιας κοινωνίας , τα μέλη της οποίας , δεν έχουν μάθει να θεωρούν τον χρόνο που δεν αφιερώνουν για την καλλιέργεια του εαυτού τους , άχρηστο και ανωφελή.
Αντιθέτως , μέσω της έκφρασης των συναισθημάτων τους στα γκισέ και κυρίως συναισθημάτων βίαιης αντίδρασης , θεωρούν πως συμβάλλουν στην "καλυτέρευση¨του συστήματος με το "να βάζουν" στην θέση τους , τόσο τους υπαλλήλους όσον και τους λοιπούς συναλασσόμενους .
Εν κατακλείδι ,στην χώρα μας οι υπηρεσίες που είναι ανοιχτές στο κοινό πολλές ώρες της ημέρας και ειδικότερα οι τράπεζες , παίζουν τον ρόλο μαζικής ψυχοθεραπείας .