Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

«Αγώνας» δρόμου για τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ-Το χρονοδιάγραμμα-Τι ορίζει ο νόμος


«Αγώνας» δρόμου για τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ-Το χρονοδιάγραμμα-Τι ορίζει ο νόμος

Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας για την αποστολή του θέματος.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Το «πράσινο φως» στην ΑΔΙΠ να ξεκινήσει το διάλογο για τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος και ήδη άρχισαν να στέλνονται οι σχετικές προσκλήσεις στους εμπλεκόμενους φορείς.

Τον ουσιαστικό διάλογο από την πλευρά του υπουργείου, θα τον κάνουν οι Επιτροπές της ΑΔΙΠ που συγκροτήθηκαν γι αυτό το λόγο.


Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν και τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνει ο εξορθολογισμός των ΑΕΙ

- Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου εκτιμάται ότι ο διάλογος θα ολοκληρωθεί και η ΑΔΙΠ θα κάνει τις σχετικές προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία.
-Πριν ή αμέσως μετά τα Χριστούγεννα θα επικυρωθούν οι τελικές αποφάσεις, έτσι ώστε οι μαθητές της Γ Λυκείου να συμπληρώσουν τα τμήματα που επιθυμούν να εισαχθούν με βάση το νέο «χάρτη» των Πανεπιστημίων και ΤΕI


Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στην προ ημερών συνάντηση με τα προεδρεία των Πανεπιστημιακών και καθηγτών των ΤΕΙ είχε δηλώσει σχετικά πως «το υπουργείο θα προβεί σε κατάλληλες δράσεις, ώστε το θέμα να έλθει στο επίκεντρο των ενδιαφερομένων και θα προχωρήσει στην πρόσκληση έγκυρων ακαδημαϊκών από το διεθνή χώρο, οι οποίοι έχουν εμπλακεί με επιτυχία σε ανάλογα εγχειρήματα στις χώρες τους. Στόχος του Υπουργείου είναι η διαμόρφωση συγκεκριμένης πρότασης μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Επίσης πρόσθεσε ότι σε πρώτη φάση θα ζητήσει από τις διοικήσεις των ΑΕΙ και μάλιστα σε αποκλειστική προθεσμία ενός μηνός, να κάνουν προτάσεις για το χωροταξικό των Ιδρυμάτων τους ή για συνεργασίες με άλλα Ιδρύματα».

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Σύμφωνα με το νόμο 4009/11 της Α. Διαμαντοπούλου, όπως τροποποιήθηκε στη συνέχεια από το νυν υπουργό παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου , σήμερα ισχύουν τα εξή:
1. Κάθε ίδρυμα αποτελείται από σχολές, οι οποίες αποτελούν τις βασικές διοικητικές και ακαδημαϊκές μονάδες του. Η σχολή καλύπτει μια ενότητα συγγενών επιστημονικών κλάδων και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση, τη μεταξύ τους επικοινωνία και τον αναγκαίο για τη διδασκαλία και την έρευνα συντονισμό τους. Η σχολή συντονίζει και εποπτεύει τη λειτουργία των προγραμμάτων σπουδών, αναθέτει την υλοποίησή τους σε τμήματα κατά την έννοια της επόμενης παραγράφου και απονέμει τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών, κατά τα οριζόμενα στον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό του ιδρύματος. Τα προγράμματα σπουδών οργανώνονται ή καταργούνται με απόφαση του πρύτανη, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της κοσμητείας και γνώμη της Συγκλήτου, εγκρίνεται από το Συμβούλιο και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Το τμήμα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα, του ιδρύματος, προάγει την επιστήμη, την τεχνολογία ή τις τέχνες στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο, οργανώνει τη διδασκαλία στο πλαίσιο ενός προγράμματος σπουδών και εξασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση της μάθησης σε αυτό. Το τμήμα αποτελείται από σύνολο των καθηγητών της σχολής που διδάσκουν σε ένα πρόγραμμα σπουδών.
3. Τα εργαστήρια, οι κλινικές και τα μουσεία υπάγονται στις σχολές, όπως ορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύματος.
4. Η σχολή μεταπτυχιακών σπουδών αποτελεί τη βασική διοικητική μονάδα που εξασφαλίζει τη διεπιστημονική συνεργασία και επικοινωνία, συντονίζει και οργανώνει τα προγράμματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών του ιδρύματος και αναθέτει την υλοποίησή τους σε τμήματα ή ομάδες διδασκόντων. Η σχολή αυτή ιδρύεταιμε τον Οργανισμό του ιδρύματος.
5. Η σχολή δια βίου μάθησης αποτελεί τη βασική διοικητική μονάδα που εξασφαλίζει το συντονισμό και τη διεπιστημονική συνεργασία στην ανάπτυξη προγραμμάτων δια βίου μάθησης. Η σχολή αυτή ιδρύεται με τον Οργανισμό του ιδρύματος.
6. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις παραγράφους 3, 4 και 5, με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορούν να συγχωνεύονται, κατατέμνονται, μετονομάζονται και καταργούνται Α.Ε.Ι. και να μεταβάλλεται η έδρα τους, καθώς επίσης και να ιδρύονται, συγχωνεύονται, κατατέμνονται, μετονομάζονται και καταργούνται Σχολές ή και Τμήματα και να μεταβάλλεται η έδρα τους, για τους ακόλουθους, κατά περίπτωση, λόγους:
α) Όταν είναι αναγκαίο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων κοινωνικών αναγκών για την ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης ή για την καλλιέργεια νέων
επιστημονικών και τεχνικών πεδίων ή πεδίων διεπιστημονικού χαρακτήρα που κρίνονται απαραίτητα για την οικονομικοκοινωνική ανάπτυξη της χώρας και δεν καλύπτονται με επάρκεια από τα Α.Ε.Ι. ή τις Σχολές ή τα Τμήματα που λειτουργούν.
β) Όταν επιβάλλεται από το δυσανάλογα μεγάλο ή αντίστοιχα μικρό ετήσιο αριθμό φοιτητών ή αποφοίτων ανά καθηγητή σε ένα Α.Ε.Ι. ή μια Σχολή ή ένα Τμήμα.
γ) Όταν η λειτουργία μεμονωμένων Α.Ε.Ι. ή Σχολών ή Τμήματος δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία.
δ) Όταν είναι σύμφωνες με τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας.
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού πριν την υποβολή της ανωτέρω πρότασης υποβάλει ερώτημα, συνοδευόμενο από ειδική τεκμηρίωση, για έκδοση γνώμης από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), καθώς και από το Συμβούλιο των οικείων ιδρυμάτων, μετά από διατύπωση γνώμης της Συγκλήτου αυτών. Στα ιδρύματα που δεν έχει ακόμα συγκροτηθεί Συμβούλιο, η ανωτέρω αρμοδιότητα ασκείται από τη Σύγκλητο.
Οι ανωτέρω γνώμες θεωρείται ότι εδόθησαν μετά την άπρακτη παρέλευση εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε αυτές.
Για εξαιρετικούς λόγους, όπως ενδεικτικά είναι η υποβολή διευκρινιστικών ερωτημάτων από τα γνωμοδοτούντα όργανα, η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παρατείνεται για επτά (7) ημέρες. Περαιτέρω παράταση της προθεσμίας αποκλείεται.
.

7. Με τα προεδρικά διατάγματα, που προβλέπονται στην παράγραφο 6, ρυθμίζονται τα θέματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, μεταβολή έδρας ή κατάργηση Α.Ε.Ι. ή Σχολής ή Τμήματος, όπως ιδίως η κατανομή και ένταξη φοιτητών και προσωπικού και ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας των νέων Ιδρυμάτων ή Σχολών ή Τμημάτων, τα θέματα ισοτιμίας των παλαιών και νέων πτυχίων, καθώς και τα θέματα που σχετίζονται με την υπεισέλευση σε ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και υποχρεώσεις και η συνέχιση των εκκρεμών δικών..
8. Τα Α.Ε.Ι. που προκύπτουν από συγχώνευση σύμφωνα με το άρθρο αυτό υπεισέρχονται αυτοδικαίως από το χρόνο που ορίζεται στο οικείο προεδρικό διάταγμα και χωρίς άλλη διατύπωση σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συγχωνευόμενων ιδρυμάτων. Οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται αυτοδικαίως από το νέο Α.Ε.Ι., χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές.


9. Παραρτήματα των Α.Ε.Ι. μπορεί να ιδρύονται σε άλλες χώρες, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις κατά τους οποίους ιδρύεται μια Σχολή σε ίδρυμα της ημεδαπής και τη διαδικασία και τους όρους που ισχύουν για την ίδρυση αντίστοιχης ακαδημαϊκής δομής στην άλλη χώρα.


 

 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επομένως, οι καθηγητές του ΤΕΙ της Άμφισσας ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν! Για να μην μας δουλεύουν οι τοπικοί παράγοντες περί "άκαιρης ενέργειας", "παράτυπης και παράνομης" κλπ.
Άλλωστε, αν ήταν παράτυπη ή παράνομη, δεν θα γίνονταν δεκτή από τη ΓΣ του ΤΕΙ Λαμίας. Τέλος λοιπόν το κουτόχορτο που μας σερβίρουν οι τοπικοί μας ηγέτες! Τώρα θα πρέπει να μας δώσουν πιστικές εξηγήσεις!

Ανώνυμος είπε...

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΛΑ ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΤΕ ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΞΕΦΤΥΛΕΣ.
ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΑΧΕΙΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ 400 ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΝΤΩΝΗΓΙΩΡΓΑΙΝΑ
ΕΙΤΕ ΔΡΑΠΕΤΕΥΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ!
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΠΟΛΥ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΤΡΟΧΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ Γ...Ν ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ...ΤΡΟΦΗ!

*ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ*