Όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σκοπεύουν έως τα τέλη του 2012
να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους θα κληθούν να πληρώσουν, καθώς
η κυβέρνηση μελετά το ενδεχόμενο να χρεώνει την «προσωρινή ακινησία» των ΙΧ με
ένα σύστημα, παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στην ακινησία των σκαφών αναψυχής. Όπως αναφέρει η Ημερησία, εξετάζεται παράλληλα
η άμεση αναδιάρθρωση των τεκμηρίων, η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, αλλά και
η παράταση του εκτελωνισμού οχημάτων Euro4 με χαμηλό συντελεστή.
Στα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα η κατάθεση πινακίδων με την
αιτιολογία της Προσωρινής Ακινησίας ήταν δωρεάν και δεν στοίχιζε κάτι στους
πολίτες. Ωστόσο, η κατάθεση περίπου 745.000 πινακίδων κυκλοφορίας τα τελευταία
3 χρόνια ήταν αρκετά για να προβληματίσουν τα κυβερνητικά στελέχη καθώς οι
απώλειες που καταγράφονται στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται ραγδαία
κάθε χρόνο.
Μάλιστα πέρσι
καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με 365.000 οχήματα
τη στιγμή που το 2010 ήταν μόλις 170.000 πινακίδες ενώ το 2009 με τα περίφημα
«Πράσινα Τέλη» ξεπέρασαν τις 210.000 οι καταθέσεις πινακίδων. Οσον αφορά στα
ποσοστά το 2012 οι καταθέσεις πινακίδων σημείωσαν αύξηση 114% σε σχέση με το
2010 ενώ σε σχέση με το 2009 η αύξηση ήταν μικρότερη και υπολογίζεται σε 63,6%.
Τι εξετάζει το
υπουργείο
Το κόστος κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας βρίσκεται στο
επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ φορέων και κυβερνητικών στελεχών και σύμφωνα με
πληροφορίες οι προτάσεις που έχουν «πέσει» στο τραπέζι περιλαμβάνουν μεταξύ
άλλων ποσά ανάλογα των σκαφών που θα κυμαίνονται από 10 έως και 100 ευρώ, το
κόστος έκδοσης νέων πινακίδων κυκλοφορίας που αυτή τη στιγμή κυμαίνεται σε
περίπου 75 ευρώ ενώ κάποιο στέλεχος
υποστήριξε την πρόταση για καταβολή του 50% των Τελών Κυκλοφορίας...
Αν τελικά υιοθετηθεί το νέο μέτρο τότε ο στόχος του
υπουργείου είναι τριπλός καθώς από τη μία μεριά θα σταματήσουμε να βλέπουμε
εγκατελλειμένα ΙΧ στους δρόμους που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης, θα
μειωθούν οι ουρές στις εφορίες στα τέλη κάθε χρόνου και βέβαια θα αυξηθούν οι
οριστικές διαγραφές των ΙΧ ενώ τώρα με το ισχύον καθεστώς της προσωρινής
ακινησίας χιλιάδες ΙΧ καταλήγουν σε πλανώδιους πωλητές έναντι μερικών δεκάδων
ευρώ ενισχύοντας την φοροδιαφυγή.
Πάντως από το μέτρο αναμένεται να εξαιρεθούν οι έμποροι
αυτοκινήτων, οι ναυτικοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο
εξωτερικό.
4 σχόλια:
ΚΑΛΑ ΕΙΠΑ ΕΧΘΕΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΥΣ ΟΧΙ ΦΟΡΟ ΣΤΟ ΚΑΤΟΥΡΗΜΑ Κ ΣΤΟ Γ.....
ΚΙ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ,ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΩΣ ΤΟΤΕ ΠΟΛΛΑ,ΟΠΩΣ ΦΟΡΟ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΒΕΙ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ,ΤΖΑΚΙ Κ.Λ.Π Κ.Λ.ΠΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΑΣ ΕΡΘΟΥΝ................
ΙΤΙΩΤΙΣΑ.
Ο Φόρος ακινησίας ΙΧ είναι απολύτως νόμιμος και θα έπρεπε να είχε ήδη θεσπιστεί από χρόνια, όπως ισχύει και για τα σκάφη. Πόσα χρήματα έχασε το κράτος από τις εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών μας που με δόλο κατέθεσαν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους τις τελευταίες μέρες του έτους; Επειδή ακριβώς υπάρχει δόλος στην κατάθεση των πινακίδων, κανονικά αυτοί οι 365.000 θα πρέπει να πληρώσουν ένα συμβολικό πρόστιμο, π.χ. 100 έκαστος, άρα 100x365.000 = 36.500.000 ευρώ, καθόλου άσχημα για τα έσοδα του κράτους.
ΦΟΡΟΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ,ΟΧΙ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ.
ΑΥΤΟΙ ΠΟ ΤΑ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟ ΜΑΛΑ............................ΚΙΑΣ.
Δημοσίευση σχολίου