Στόχος του υπουργείου, όπως είπε ο Κ. Καραμανλής, είναι να προχωρήσει σε δηµοπράτηση του έργου µέχρι τις αρχές του 2022 - Στα 285 εκατ. ευρώ το εκτιμώμενο κόστος.
Σε τροχιά υλοποίησης ο διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο μετά την απόφαση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ να «τρέξει» ένα μεγάλο τμήμα του. Πρόκειται για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως έργο εθνικού επιπέδου και εγκρίθηκε στον προγραμματικό σχεδιασμό του υπουργείου.
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, όπως ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με εκτιμώμενο κόστος 285 εκατ. ευρώ.
Άμεση δημοπράτηση
Στόχος του υπουργείου, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, είναι να προχωρήσει σε δηµοπράτηση του ανωτέρω έργου σε εξαιρετικά σύντοµο χρονικό διάστηµα (µέχρι τις αρχές του 2022) και για τη δηµοπράτηση του υπόψη έργου απαιτείται η σύνταξη τευχών δηµοπράτησης άµεσα.
Για αυτό το σκοπό κάλεσε τρεις πολύ γνωστές μελετητικές εταιρείες για να διαγωνιστούν για την εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης. Πρόκειται για τις:
- OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ - ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
- «ΜΠΟΥΤΡΗΣ» - Ν. ΜΠΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΕΤΕ
- A.D.T. ΩΜΕΓΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΤΕ
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το έργο πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής, κάνοντας χρήση του άρθρου 50 του ν.4412/2016.
Το αντικείµενο του έργου «Οδικό τµήµα «Μπράλος-Άµφισσα» του διαγώνιου άξονα «Λαµία-Ιτέα-Αντίρριο» αφορά στην κατασκευή του οδικού τµήµατος από το Μπράλο µέχρι την αρχή παράκαµψης Γραβιάς (χ.θ.0+000 έως 7+300) και του οδικού τµήµατος µετά το τέλος της παράκαµψης Γραβιάς (από χ.θ. 13+600) έως την Άµφισσα (χ.θ. 30+700), µήκους περίπου 25 χλµ. Συνολικά μιλάμε για περίπου 32 χιλιόμετρα.
Να θυμίσουμε ότι σε διαγωνισμό βρίσκεται ακόμα ένα τμήμα του άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Πρόκειται για το τμήμα Μεταλλεία Βωξίτη-Παράκαμψη Γραβιάς. Ο διαγωνισμός ύψους 13,5 εκατ. ευρώ σε αυτό το τμήμα των περίπου 4,5 χιλιομέτρων είναι σε τελικό στάδιο. Ανάδοχος σε αυτό είναι η ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ με ποσοστό έκπτωσης 51,99%. Το έργο αυτό το εκτελεί επίσης το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.
Γιατί είναι σημαντικός ο διαγώνιος άξονας
Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαµία-Ιτέα-Αντίρριο» αποτελεί µείζον έργο υποδοµής και ανάπτυξης, συνιστά τµήµα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε-65, αποτελεί τον συνδετήριο άξονα µεταξύ των αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων µετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της δυτικής και νότιας χώρας.
Αν αναβαθμιστεί στο σύνολό του, θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.
Είναι ένας άξονας για τον οποίο οι τοπικοί φορείς επιμένουν στην υλοποίησή του και είναι ένα διαρκές αίτημα. Ωστόσο η προτεραιότητα κατασκευής άλλων οδικών αξόνων άφησε πίσω την υλοποίησή του, που τώρα δείχνει να ζωντανεύει τμήμα-τμήμα.
3 σχόλια:
ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΜΟΝΟ ΚΑΝΕΝΑ ΤΟΥΝΕΛ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ. ΘΑ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΦΕΝΤΙΚΆ ΣΑΣ. ΣΕ ΟΟΟΟΟΟΟΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΔΩ, ΜΟΝΟ ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΓΗ ΤΩΝ ........... ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΟΠΟΙΑ ΛΕΞΗ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΙΤΑΧΤΕΙΤΕ ΣΤΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΣΑΣ ΑΝΑΛΟΓΕΊ, ΕΣΕΊΣ ΤΟ ΔΕΧΕΣΤΕ;;;;;;; ή ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ Ή ΤΟ ΔΕΧΕΣΤΕ. ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕΜΕ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΒΛΕΠΕΤΕ, ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΕΙ.
Ο νέος δρόμος είναι κυριως τούνελ και γέφυρες. Σταματήστε να σχολιάζετε πράγματα για τα οποία έχετε άγνοια.
ΡΕ ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΧΑΡΑΞΗ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΞΗΛΩΜΕΝΟ ΠΟΥΛΟΒΕΡ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΟΝΟ Η ΦΩΚΙΔΑ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΜΕ ΓΙΔΟΣΤΡΑΤΕΣ ΚΑΙ'ΣΕΙΣ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ?
Δημοσίευση σχολίου