Ο νέος νόμος στην Αυστραλία αλλάζει θεμελιωδώς τα διαδικτυακά δεδομένα.
Η Αυστραλία μόλις εξέδωσε έναν παγκοσμίως πρώτο νόμο, με στόχο να κάνει το Google και το Facebook να πληρώνουν για το περιεχόμενο ειδήσεων στις πλατφόρμες τους. Η νομοθεσία έχει συναντήσει έντονη αντίθεση από τους αμερικάνικους τεχνολογικούς γίγαντες, με το Facebook να αποκλείει όλο το περιεχόμενο των ειδήσεων του στους Αυστραλούς.
Το Facebook συμφώνησε να αντιστρέψει την απόφασή του μετά από αυστηρές διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, οι οποίες οδήγησαν σε αλλαγές στο νόμο για την αντιμετώπιση κάποιων ανησυχιών τους, ενώ ο νόμος θεωρείται δοκιμή για την εφαρμογή παρόμοιων ρυθμίσεων σε όλο τον κόσμο.
Η τροποποιημένη νομοθεσία – η εισαγωγή ενςό Κώδικα διαπραγμάτευσης των Ειδήσεων των ΜΜΕ – ψηφίστηκε από τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Αυστραλίας την Πέμπτη, αφού προηγουμένως πέρασε από τη Γερουσία. Το Facebook και η Google είχαν υποστηρίξει νωρίτερα ότι ο νόμος παρερμηνεύει θεμελιωδώς τον τρόπο λειτουργίας του Διαδικτύου.
Αυτό που σημαίνει ουσιαστικά η ψήφιση του νόμου αυτού είναι ότι οι τεχνολογικοί γίγαντες θα διαπραγματεύονται με τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς συμφωνίες πληρωμής, ενώ το Facebook και η Google δεσμεύονται να επενδύσουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε τοπικό ψηφιακό περιεχόμενο. Ο νέος κώδικας επίσης αναγκάζει τις τεχνολογικές πλατφόρμες να ειδοποιούν τους εκδότες ειδήσεων για αλλαγές στους αλγορίθμους τους, οι οποίοι αποφασίζουν ποιες ιστορίες θα εμφανίζονται.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι αυτό προβλέπει μια «δικαιότερη» διαδικασία διαπραγμάτευσης μεταξύ των μερών, καθώς δίνει στους οργανισμούς ειδήσεων μεγαλύτερη ώθηση και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) – μια ρυθμιστική αρχή της αγοράς – λέει ότι οι εκδότες είχαν ελάχιστη διαπραγματευτική δύναμη μέχρι τώρα επειδή εξαρτώνται τόσο από τεχνολογικά μονοπώλια όπως το Google και το Facebook.
Η κυβέρνηση πρέπει επίσης να δώσει σε μια πλατφόρμα ειδοποίηση ενός μήνα για την εφαρμογή ή όχι του κώδικα.
Τι λένε η Google και το Facebook;
Οι τεχνολογικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι ήδη βοηθούν τους εκδότες ειδήσεων αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στους ισότοπους τους μέσα από πλατφόρμες τους, ενώ οι πλατφόρμες υποστηρίζουν ότι το Facebook και το Google απλώς βοηθούν τους ανθρώπους να βρουν περιεχόμενο ειδήσεων. Και οι δύο εταιρείες τεχνολογίας άσκησαν πιέσεις στην κυβέρνηση της Αυστραλίας για τροποποίηση του νόμου, ενώ επίσης συνήψαν συμβάσεις με τοπικές εταιρείες ειδήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου