Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Η ανευθυνότητα είναι μεταδοτική


Του Πάνου Φ. Κακούρη
pkak@naftemporiki.gr

Πολλά ευρωπαϊκά κράτη δρομολόγησαν τη σταδιακή επιστροφή σε μια ιδιότυπη κανονικότητα και απ’ ό,τι φαίνεται θα ακολουθήσει και η Ελλάδα από τις 27 Απριλίου. Πρόκειται για μια κίνηση που υπαγορεύεται από καθαρά οικονομικούς και πολιτικούς λόγους και η οποία δεν έχει λάβει το αβίαστο «πράσινο φως» των επιστημόνων του τομέα υγείας.




Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πριν από το Πάσχα προειδοποιούσε τα κράτη που είχαν ανακοινώσει άρση των απαγορευτικών μέτρων να μην το πράξουν, καθώς η πανδημία δεν έχει υποχωρήσει. Την επομένη, ακριβώς, ημέρα, προφανώς κατόπιν ισχυρών πολιτικών πιέσεων, αναγκάστηκε να συναινέσει σε μια σταδιακή και προσεκτική άρση. Καθίσταται σαφές ότι η λήξη της καραντίνας γίνεται για να πάρει ξανά μπρος η οικονομία, με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται και όχι με ιατρικούς λόγους.


Η καραντίνα είναι ένας αμυντικός μηχανισμός απέναντι στον κορονοϊό, καθώς ακόμη η ανθρωπότητα δεν έχει καταφέρει να βρει φάρμακο και εμβόλιο για να περάσει στην αντεπίθεση.



Θα παρατηρήσει κανείς: θα ζούμε διαρκώς σε καραντίνα; Όχι βέβαια, ούτε αυτό είναι βιώσιμη λύση, αλλά τα δεδομένα δεν συνηγορούν τώρα υπέρ των μέτρων χαλάρωσης. Όπως παρατηρείται από τη διεθνή ειδησεογραφία, ακόμα και με την καραντίνα τα νέα κρούσματα που εντοπίζονται σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ είναι αρκετά και χιλιάδες οι θάνατοι. Λογικά, με την άρση των περιορισμών θα αυξηθούν οι επαφές των ανθρώπων, όπως και οι απώλειες. Τι θα γίνει σε μια τέτοια απευκταία εξέλιξη; Θα επιστρέψουμε ξανά στην αυστηρή καραντίνα;



Θα πρόκειται για ένα καταστροφικό πισωγύρισμα.



Στην περίπτωση της Ελλάδας, με την καραντίνα, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου τηρεί τα μέτρα. Ωστόσο βλέπουμε γύρω μας και αρκετούς ανεύθυνους. Και η ανευθυνότητα είναι μεταδοτική.



Ο κίνδυνος από μια ενδεχόμενη άρση των μέτρων είναι να μεταφερθεί ο κορονοϊός σε νομούς της χώρας που δεν έχουν ακόμη κανένα κρούσμα. Θα είναι καταστροφικό, γιατί τα επαρχιακά νοσοκομεία δεν έχουν τις υποδομές για να υποστηρίξουν άλλες σοβαρές παθήσεις, πόσο μάλλον μια πανδημία.



Επίσης ούτε τα νοσοκομεία των μεγάλων αστικών κέντρων θα αντέξουν μια αύξηση των κρουσμάτων. Κοντολογίς, με καθαρά ιατρικούς όρους, η λήξη της καραντίνας δρομολογείται μόνο όταν βρεθούν το φάρμακο για τον κορονοϊό και το εμβόλιο.



Σε διαφορετική περίπτωση πάμε στην «ανοσία της αγέλης», για την οποία τόσο επικρίθηκε ο Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ασφαλώς και δεν υπαγορεύεται από "καθαρά οικονομικούς και πολιτικούς" λόγους, η σταδιακή επαναφορά σε μια κανονικότητα (όποια κι αν αυτή), όπως ΨΕΥΔΩΣ αναφέρει ο κ. Κακούρης.

Λόγοι ιατρικοί πχ ψυχολογικοί υπάρχουν επίσης. Ήδη στην Ισπανία, όπου η καραντίνα είναι πιο αυστηρή και οι ανήλικοι δεν βγαίνουν καθόλου έξω, οι παιδοψυχολόγοι "φωνάζουν" πως δημιουργείται πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Εκτός κι αν ο κ.Κακουρης (αλήθεια τι επαγγέλλεται ;), υποστηρίζει σοβαρά το να βγούμε σε ένα, ενάμιση χρόνο που θα βγει και το εμβόλιο. Αν το υποστηρίζει σοβαρά αυτό, είναι φανερό ότι η καραντίνα τον έχει ... επηρεάσει ήδη !!!!!

Ανώνυμος είπε...

Έχει δίκιο ο προηγούμενος ανώνυμος και μάλιστα να συμπληρώσω πως :

η "ανοσία αγέλης" είναι ιατρικός όροςκαι μάλιστα ο ΜΟΝΟΣ τρόπος αντιμετώπισης ιώσεων του είδους. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με εμβόλια (που υποτίθεται δεν έχουμε για τον ιό με την ... κορώνα), είτε με σταδιακή νόσηση σε ένα ποσοστό πάνω από 60-70% του πληθυσμού.

Αυτό αν γίνει γρήγορα, εμπεριέχει τον κίνδυνο μεγάλου αριθμού κρουσμάτων που μπορεί να κατέστρεψει ένα σύστημα υγείας.

Άρα το περίφημο lockdown (ανεξάρτητα με τον τρόπο που εφαρμόζεται), δεν έχει σκοπό να αποτρέψει αλλά να ΚΑΘΥΣΤΕΡΉΣΕΙ την ανοσία αγέλης, είτε για την εύρεση εμβολίου είτε για ανάπτυξη τρόπων θεραπείας και προετοιμασίας του συστήματος υγείας για να μην καταρρεύσει.

Ο Τζόνσον επικρίθηκε γιατί ήθελε να εφαρμοστεί ΑΜΕΣΗ και γρήγορη ανοσία αγέλης, που θα μπορούσε εν δυνάμει να έχει τα αποτελέσματα που αναφέρονται παραπάνω αλλά και από όλους τους έγκριτους λοιμοξιολογους.

Αγαπητέ κύριε Κακούρη λοιπόν, πολύ φοβάμαι πως "ανοησία αγέλης" έχει ακριβώς αυτός που προβαίνει σε λεκτικά ατοπήματα με σκοπό να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Αυτά .....

Ανώνυμος είπε...

Το παπαγαλάκι κελαιδαει γιατί το ταιζουν χρυσό καναβουρακι...