Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ (παρέμβαση από αναγνώστη)


Ιτέα, Φωκίδα
του Σαράντη Μιχαλόπουλου


Διάβασα τελευταία την πρόταση έργων που υπέβαλε στο αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει μία σειρά έργων, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 10.000.000 €,  για τα περισσότερα των οποίων όμως δεν υπάρχουν μελέτες ή εγκρίσεις.

Η πρόταση αυτή, αν εξετασθεί μόνο σαν περιεχόμενο, πιθανότατα να αξιολογηθεί θετικά, καθώς για τα περισσότερα από τα προτεινόμενα έργα, υπάρχει μία αιτιολόγηση σχετιζόμενη με την «αύξηση της ελκυστικότητας για επενδυτές και τον εμπλουτισμό του συνολικού τουριστικού προϊόντος των Δελφών».

Υπάρχουν όμως κάποια ερωτηματικά, τα οποία πιστεύω ότι θα έπρεπε να απαντηθούν από τους εμπλεκόμενους φορείς. Και σαν τέτοιους, δεν εννοώ μόνο το Λιμενικό Ταμείο, αλλά και τους άλλους αυτοδιοικητικούς, επαγγελματικούς αλλά και κοινωνικούς φορείς, που με τον ένα ή άλλο τρόπο, άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται στα παραπάνω έργα, κυρίως από την πλευρά του αναμενόμενου αποτελέσματος.

Το πρώτο ερώτημα έχει να κάνει με το πόσο αυτές οι προτάσεις προέκυψαν από ένα δημόσιο διάλογο και μία διαβούλευση με τους προαναφερθέντες φορείς αλλά και με τους ίδιους τους κατοίκους, προς όφελος των οποίων γίνονται τα όποια έργα.

Από συζητήσεις με κάποιους ανθρώπους που εμπλέκονται στα θέματα αυτά, η εντύπωση που αποκόμισα είναι ότι δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος και συζήτηση. Αλλά, όσο και αν κάποιοι εκπρόσωποι φορέων μπορεί να έχουν μία καλή εικόνα των αναγκών της περιοχής, προσωπικά θεωρώ ότι σε τέτοια θέματα δεν πρέπει να «αποφασίζουμε εμείς για σας αλλά χωρίς εσάς».

Θυμάμαι μία περίπτωση κατοίκου της Κίρρας που σχολίασε την απόφαση της τοπικής Κοινότητας για τη δημιουργία Μουσείου ως άσκοπη και πρότεινε τα χρήματα αυτά να πήγαιναν αλλού, π.χ. στη δημιουργία παιδικού σταθμού.

Βέβαια, δεν περιμένει κανείς να συμφωνήσουν όλοι σε μία πρόταση, αλλά από την άλλη μεριά δεν νοείται να μη δίνεται στους κατοίκους ή τους εκπροσώπους τους η ευκαιρία να εκφράσουν και εκείνοι τις απόψεις τους.

Ένα δεύτερο ερώτημα είναι αν το προσδοκώμενο όφελος από την κάθε παρέμβαση – επένδυση έχει στοιχειωδώς «ποσοτικοποιηθεί», υπό την έννοια αν υπάρχει μία αίσθηση οικονομικού αποτελέσματος.

Για παράδειγμα, η πρώτη πρόταση αναφέρεται σε προσέλκυση σκαφών για επισκευές. Προφανώς αυτό που αναμένεται είναι να υπάρξει μία δραστηριότητα που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, αλλά και θα φέρει εισόδημα, το οποίο, από τη μία μεριά θα καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα και από την άλλη θα αφήνει ένα «κέρδος», ικανό να αποσβέσει την επένδυση σε εύλογο χρόνο.

Οι δημόσιες επενδύσεις σαφώς και δεν έχουν τα χαρακτηριστικά μίας ιδιωτικής επένδυσης, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να οδηγούν και σε επιβάρυνση του Δημοσίου, η οποία στην καλύτερη περίπτωση θα καλυφθεί από κάποιο πλεόνασμα του Προϋπολογισμού (για δανεισμό, ούτε να το συζητάμε).

Ήδη για την κατασκευή της Μαρίνας της Ιτέας δαπανήθηκαν στο παρελθόν κάποια κεφάλαια. Αναρωτιέμαι αν έχει γίνει κάποιος στοιχειώδης υπολογισμός του όποιου εσόδου έχει υπάρξει στα χρόνια λειτουργίας της. Και βέβαια, σε καμία περίπτωση αυτό το έσοδο δεν πρέπει να συγχέεται με τα συνολικά έσοδα του Λιμενικού Ταμείου που προέρχονται από άλλες πηγές (π.χ. έσοδα από χρήση εγκαταστάσεων, όπως είναι ο Βωξίτης, ενοίκια καταστημάτων, κλπ.).

Ένα τρίτο ερώτημα είναι γιατί δεν έχουν υπάρξει μελέτες για την σκοπιμότητα των προτεινόμενων έργων, ώστε τα τελευταία να μπορούν να θεωρηθούν «αρκετά ώριμα» για τη συνέχεια. Η χρηματοδότηση τέτοιων μελετών θα μπορούσε, πιστεύω, να γίνει από αποθεματικά του Λιμενικού Ταμείου, που οι γνωρίζοντες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και δεν αξιοποιούνται.

Ένα τέταρτο ερώτημα είναι αν αυτά τα έργα που προτάθηκαν είναι και τα μόνα που λείπουν σήμερα από την περιοχή και, αν υπάρχουν και άλλα, με ποιο σκεπτικό υπήρξε η συγκεκριμένη επιλογή από πλευράς προτεραιότητας.

Στο ίδιο πνεύμα της παραπάνω ερώτησης είναι και το ερώτημα γιατί δεν περιλήφθηκαν στον κατάλογο μερικά έργα, που θα έκαναν την Μαρίνα πιο ελκυστική και ταυτόχρονα θα κάλυπταν μερικές σημερινές αδυναμίες, που είναι προφανείς. Και αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε ένα σύστημα WIFI, που θα μπορούσε να συνδυαστεί με ένα σύστημα ηλεκτρονικής είσπραξης των οφειλών των ελλιμενιζόμενων σκαφών.

Ίσως, μία απάντηση στο τελευταίο θα ήταν ότι τέτοιου είδους έργα καλύπτονται από τα τρέχοντα αποθεματικά και δεν χρειάζεται να ενταχθούν σε προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ. Μήπως όμως και κάποια από τα προτεινόμενα μπορούν να εκτελεστούν άμεσα και να μη περιμένουν το νέο ΕΣΠΑ ;

Με όσα παραπάνω εξέθεσα, σε καμία περίπτωση δεν θέλω να υποβαθμίσω την αξία των προτάσεων που έγιναν. Αντίθετα, εκείνο που θέλω είναι να συμβάλω, όσο μπορώ, σε μία αλλαγή τρόπου λειτουργίας φορέων, όπως το Λιμενικό Ταμείο, σύμφωνα με τις σημερινές απαιτήσεις της κοινωνίας.

Για την πληρότητα της αναφοράς μου αυτής, παραθέτω περίληψη των προτάσεων του Λιμενικού Ταμείου.    


Κατασκευή χερσαίας ζώνης επισκευής, συντήρησης και φύλαξης σκαφών αναψυχής στη θέση «Λαρνάκι» Ιτέας

Το έργο αποσκοπεί στην «παροχή δυνατότητας εκτέλεσης   όλων των εργασιών για επισκευή και συντήρηση σκαφών περιλαμβανομένου αυτών που δεν μπορούν να εκτελεστούν σε περιοχές εντός αστικού ιστού, δηλαδή αυτών που δεν μπορούν να εκτελεστούν στις σημερινές εγκαταστάσεις της μαρίνας Ιτέας», κάτι που «θα αυξήσει την ελκυστικότητα της Μαρίνας Ιτέας».

Προϋπολογισμός του έργου : 850.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».


Ανάπλαση – ανάδειξη δυτικού παραλιακού μετώπου από περιοχή «Γαλλικοί Μώλοι» έως πλαζ «Τροκαντερό»

Το έργο αναφέρεται στην «κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου σύγχρονων προδιαγραφών και ηλεκτροφωτισμός  μήκους 400μ. που, σε συνδυασμό με τις ακτομηχανικές εργασίες αποκατάστασης και εμπλουτισμού της αμμώδους παραλίας του μετώπου αυτού, θα αυξήσει σημαντικά το μήκος  του διαθέσιμου παραλιακού μετώπου του τουριστικού προϊόντος των Δελφών».

Προϋπολογισμός του έργου : 800.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».

Αναβάθμιση προβλήτα Ιτέας

Το έργο αναφέρεται στη διαπλάτυνση και επιμήκυνση του υπάρχοντος προβλήτα, καθώς και σε εκβάθυνση εκατέρωθεν αυτού, με σκοπό την «αύξηση της δυνατότητας εξυπηρέτησης πλοίων με μεγαλύτερο μήκος και βύθισμα   στο λιμάνι του Δήμου  Δελφών και  Κεντρικής Στερεάς Ελλάδας.  

Προϋπολογισμός του έργου : 6.200.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Έχουν υπογραφεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων».

Ανάπλαση πλατείας «ΜΑΪΑΜΙ»

Το έργο αναφέρεται στην «ανάπλαση  της χερσαίας ζώνης λιμένα Ιτέας στη περιοχή ΜΑΪΑΜΙ, με αποκατάσταση πλακόστρωσης, φωτισμό και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου», με σκοπό «την ανάδειξη και  αύξηση της ελκυστικότητας της υπάρχουσας πλαζ από την θέση αυτή και προς τα ανατολικά, σε συνδυασμό με το εγκεκριμένο και προς υλοποίηση έργο ανάπλασης του πεζοδρόμου από το σημείο αυτό προς τα ανατολικά,  διαμορφώνοντας για πρώτη φορά ένα ενιαίο αναπλασμένο σύγχρονο παραλιακό μέτωπο μήκους 700 μέτρων (στο μέσον της οποίας βρίσκεται η εν λόγο περιοχή)».

Προϋπολογισμός του έργου : 450.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Το έργο είναι προς έγκριση από το Υ.Ε.Ν.».

Ανάπλαση-ανάδειξη  ανατολικού παραλιακού μετώπου από περιοχή «Beach Camp» έως πλαζ «Βραχάκια»

Το έργο αναφέρεται στην «κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου σύγχρονων προδιαγραφών και ηλεκτροφωτισμός, περιλαμβανομένων των δύο μικρών γεφυριών στο  χείμαρρο Πλειστό και στις εκβολές των ιαματικών πηγών Αγιόνερο. Μήκους μετώπου ανάπλασης  650μ.».

Σκοπός του έργου είναι «να αυξηθεί σημαντικά το μήκος  του διαθέσιμου παραλιακού μετώπου του τουριστικού προϊόντος των Δελφών, δίνοντας σημαντική υπεραξία στο συνολικό τουριστικό προϊόν του Δήμου Δελφών και της Κεντρικής Στερεάς Ελλάδας, ενώ παράλληλα θα αναδειχθούν οι αναγνωρισμένες ιαματικές πηγές «Αγιόνερο» που εκβάλουν στο μέσο περίπου αυτού του μετώπου, αυξάνοντας την ελκυστικότητα για επενδυτές και εμπλουτίζοντας το συνολικό τουριστικό προϊόν των Δελφών».

Προϋπολογισμός του έργου : 1.000.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».

Απομάκρυνση παράνομων προβόλων σκυροδέματος

Το έργο αναφέρεται στην «καθαίρεση και απομάκρυνση μπαζών, των  τεσσάρων παράνομων τσιμεντένιων προβόλων  κάθετων στην παραλία,  στις   πλαζ «Τροκαντερό», «Μαϊάμι»  «Απόλαυση» και  «Αρμυρόβρυση», και στοχεύει στο να «σταματήσει τα σοβαρότατα προβλήματα που δημιουργούν οι πρόβολοι αυτοί στην φυσική μετακίνηση του υλικού των παραλιών (άμμος βότσαλο ) κατά μήκος τους. Έτσι, θα σταματήσει η συσσώρευση υλικού στην μία πλευρά και η διάβρωση της πλαζ στην άλλη, μεταβάλλοντας συνεχώς την πραγματική γραμμή αιγιαλού δημιουργώντας πρόβλημα στην χρήση και την οργάνωση των πλάζ».

Προϋπολογισμός του έργου : 100.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».

Εκβάθυνση τμημάτων αλιευτικών καταφυγίων Ιτέας -  Κίρρας

Το έργο αναφέρεται στην «εκτέλεση εργασιών εκβάθυνσης προς αποκατάσταση του φυσικού βάθους της αρχικής κατασκευής των καταφυγίων με μεταφορά του υλικού σε προκαθορισμένο σημείο για αναδιανομή στις πλάζ (όπου ήταν ο  φυσικός του προορισμός) με άλλο έργο».

Με τον τρόπο αυτό, «θα προστατευτεί το παραλιακό μέτωπο από την διάβρωση και ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί σύγχρονο μέτωπο πλάζ υψηλών προδιαγραφών. με τελικό στόχο τη δημιουργία καθοριστικής υπεραξίας στο συνολικό τουριστικό προϊόν της περιοχής των Δελφών και της κεντρικής Στερεάς Ελλάδας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη μόχλευση της οικοδομικής δραστηριότητας και γενικότερα της τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής».

Προϋπολογισμός του έργου : 200.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».

Προστασία των ακτών της περιοχής ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Νομού Φωκίδας

Το έργο στοχεύει στην προστασία των ακτών της περιοχής ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Νομού Φωκίδας από την διάβρωση (από θέση « Γαλλικοί Μώλοι» έως θέση «Βραχάκια»), με εμπλουτισμό με υλικό όμοιο με το φυσικό υλικό των παραλιών. Το υλικό αυτό θα ευρεθεί με αναδιανομή του φυσικού υλικού που έχει συσσωρευτεί στους παράνομους και προς καθαίρεση τσιμεντένιους προβόλους του παραλιακού μετώπου (έργο ΣΤ), του υλικού που θα προκύψει από την εκβάθυνση του προβλήτα Ιτέας (έργο Γ), του υλικού που θα προκύψει από την εκβάθυνση τμημάτων αλιευτικών καταφυγίων Ιτέας -  Κίρρας (έργο Ζ) και  με προμήθεια υλικού από άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Προϋπολογισμός του έργου : 500.000 €

Από πλευράς «ωριμότητας», σημειώνεται ότι «Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις».

Συνολικά, η πρόταση περιλαμβάνει έργα προϋπολογισμού περίπου 10.000.000 €, για τα περισσότερα των οποίων δεν υπάρχουν μελέτες ή εγκρίσεις.


4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κε Μιχαλόπουλε, εδώ και αρκετό καιρό παρακολουθώ τις παρεμβάσεις σας και θεωρώ ότι συμβάλλετε θετικά στον δημόσιο διάλογο που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο τόπος. Μη πιστεύοντας στα μάγια και την κακή μοίρα και μη όντας ρατσιστής εις βάρος του τοπικού πληθυσμού από τον οποίο κατάγομαι , σεβόμενος στοιχειωδώς τον εαυτό μου αρνούμαι να αποδεχτώ ότι για την πανελλαδικά μοναδική κατάντια-διασυρμό του Δήμου Δελφών σε όλους τους τομείς φταίει το κακό μας το ριζικό ή επειδή η περιοχή κατοικείται από ένα υποείδος ανθρώπου σαν μαϊμού που μπορεί όμως να μιμηθεί καλά τον άνθρωπο. Πολλοί υποστηρίζουν το τελευταίο και αφού αυτό πιστεύουν για τον εαυτό τους, τους αφήνω στις μπανάνες τους. Έχω ψάξει και έχω διαμορφώσει με πλήθος επιχειρημάτων και τεκμηρίων συγκεκριμένη άποψη για το ποιος φταίει για την κατάντια των Δελφών στην βάση σχέσης αιτίου και αιτιατού που το συναντάμε πολύ συχνά στις περιοχές του κόσμου που ονομάζουμε συνήθως υπανάπτυκτες και τριτοκοσμικές. Εκεί που βασιλεύει η διαπλοκή και η διαφθορά οπότε πολυεθνικές εταιρίες ασκώντας μοντέρνες μεθόδους αποικιοκρατίας εξοντώνουν κυριολεκτικά ή δια της μαζικής εκδίωξης τοπικές κοινωνίες ιθαγενών για να μπορούν να εκμεταλλευτούν του φυσικούς πόρους της περιοχής με τους πιο φτηνούς (άρα και καταστροφικούς) τρόπους χωρίς κανείς να τους ενοχλεί. Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα, μόνο που αυτή την φορά αφορά εμάς και όχι κάποια μακρινή άγνωστη χώρα. Στις προαναφερόμενες περιπτώσεις που έχουν γυριστεί ντοκιμαντέρ ή έχουν γραφεί εκτενή άρθρα, ανακαλύπτει κανείς ότι ο τρόπος με τον οποίο κάνουν το έγκλημά τους οι εταιρίες αυτές είναι λίγοι πολύ τυποποιημένος. Περιέχει όλων των πτυχών τα βρώμικα παιχνίδια μεταξύ των οποίων και το λαϊκότατο αλλά σοφότατο «γάτος γαμεί γάτος σκούζει» (παρακαλώ τους διαχειριστές να μην απορρίψουν το σχόλιο είναι αρχαία λαϊκή παροιμία η πιο ακριβείας για αυτό που θέλω να πω). Δηλαδή αγαπητέ, μεταξύ άλλων, στον εκάστοτε δημόσιο διάλογο που προκαλούν όσοι προσπαθούν να σώσουν τον εκάστοτε τόπο, εισέρχονται και συμμετέχουν πρόσωπα εντεταλμένα των «κακών» που γράφουν αρχικά με δικά τους όμορφα λόγια αλήθειες που έχουν ούτως ή άλλως τεθεί στην κοινή γνώμη (άρα δεν πολεμούν με κάτι νέο τους κακούς-εργοδότες τους), λαμβάνουν σιγά σιγά την προσοχή των καλοπροαίρετων και όταν παραστεί ανάγκη ενεργοποιούνται και σε ύφος αφελούς άγνοιας ή «κάτι μου διέφυγε» πετάνε λάσπη εκεί που δεν έχουν κανένα επιχείρημα για να πετάξουν οι σεσημασμένοι ένοχοι. Ο αγώνας όσων προσπαθούν να σώσουν τους Δελφούς κρατά πάνω από 6 χρόνια που τον παρακολουθώ εγώ και από αναρτήσεις έχω βρει στοιχεία ότι άρχισε κάπου το 2010. Από τα γραφόμενά σας συμπεραίνω ότι δεν έχετε μελετήσει τις αναρτήσεις από το 2010 και όταν το κάνετε πιστεύω ότι θα γίνουν πιο κατανοητά τα όσα λέω εγώ.
Τις καλές σας προθέσεις τις επικαλείστε και εσείς αλλά γνωρίζεται ότι σε κάθε περίπτωση μια δημόσια παρέμβαση εμπεριέχει το τεκμήριο της καλής πρόθεσης για το κοινό καλό. Ούτως ή άλλως δεν νοείται κάποιος να κάνει επώνυμα δημόσια παρέμβαση επικαλούμενος επίσημα ότι προσπαθεί να υποστηρίξει βρώμικα παρασκηνιακά συμφέροντα εις βάρος του δημοσίου- κοινού συμφέροντος.
Εξακολουθώντας να πιστεύω στο αγνό των προθέσεών σας και ότι έχετε πολλά να προσφέρεται στην Φωκίδα με το μεγάλο έλλειμμα συμμετοχής των πολιτών, θα στείλω σε επόμενο σχόλιο (λόγω μεγέθους) ένα προβληματισμό επί του προβληματισμού σας ζητώντας σας προκαταβολικά συγνώμη για την διατήρηση για την ώρα της ανωνυμίας μου. Εάν έχω κάπου άδικο επειδή κάτι μου διαφεύγει, κρατήστε ότι νέο πιθανά βρείτε ώστε όσα γράφετε στην συνέχεια να μην είναι παρεξηγήσιμα και να μην μπορεί κανείς να σας συκοφαντήσει σχετικά με τις προθέσεις σας. Γνωρίζετε ότι μέσα από αυτό του σάιτ που φιλοξενεί και εσάς, ένας μεγάλος αριθμός κατοίκων ή καταγόμενων από την περιοχή προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να συμβάλουμε στην ανατροπή της ελεύθερης πτώσης στον γκρεμό στην οποία βρίσκεται, παρακολουθούν όμως και οι «κακοί» και η συμμορία τους και αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι για να σας προβοκάρουν εάν δίνετε δικαιώματα.

Ανώνυμος είπε...

Διάλογος είναι όταν οι συμμετέχοντες που διαφωνούν, αντικρούουν ο ένας τον άλλο με επιχειρήματα και τεκμηρίωση των θέσεών τους παίρνοντας εναλλάξ το λόγο έως ότου ανταλλαγούν όλες οι πληροφορίες και τα σκεπτικά προκειμένου να εμπλουτίσει ο ένας την άποψη του άλλου και να διαμορφωθεί η βέλτιστη τελική άποψη δεδομένου ότι κατά τεκμήριο υπηρετούν όλοι κοινό σκοπό.
Στην περίπτωση ενός φορέα δημοσίου συμφέροντος, όταν έχει απέναντι πολίτες που υπαινίσσονται διαπλοκή και διαφθορά εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος στην συγκεκριμένη κατεύθυνση μιας απόφασης, κάθε χειροπιαστό αποδεικτικό στοιχείο και τεκμήριο που επικαλούνται θα πρέπει να αποκρουστεί με ακόμα πιο ισχυρό στοιχείο και τεκμηρίωση. Στην περίπτωση που δεν γίνεται διάλογος (δηλαδή δεν εναλλάσσονται στο λόγο οι διαφωνούντες συμμετέχοντες) και τα συγκεκριμένα χειροπιαστά στοιχεία δεν αποκρούονται με οποιοδήποτε τρόπο αλλά ο φορέας απλά ακούει μία φορά τι έχουν να πουν οι πολίτες και μετά λαμβάνει την απόφαση που οι πολίτες έχουν χαρακτηρίσει καταστροφική, τότε η μόνη εξήγηση είναι η διαπλοκή και η διαφθορά. Χωρίς υποψίες και γκρίζες ζώνες. Όταν δε το καταστροφικό αποτέλεσμα έρχεται και το ζούμε, ποια είναι η απορία;
Πότε έγινε διάλογος για τέτοια θέματα στο Δήμο Δελφών;

Ανώνυμος είπε...

Πρώτο ερώτημα της ανάρτησης:
«Το πρώτο ερώτημα έχει να κάνει με το πόσο αυτές οι προτάσεις προέκυψαν από ένα δημόσιο διάλογο …….. προς όφελος των οποίων γίνονται τα όποια έργα.»
Σας διαφεύγει μήπως ότι κανένας φορέας στην Φωκίδα δεν έχει κάνει ποτέ δημόσιο διάλογο για προτάσεις τέτοιας κλίμακας; Δεν περιλαμβάνεται κάθε χρόνο ο διάλογος για τα λίγα χιλιάρικα που παίρνει η κάθε τοπική κοινότητα για να έχει να παίζει το Τοπικό Συμβούλιο. Μιλάμε για το σοβαρό επίπεδο. Ιδιαίτερα το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας επί προηγούμενων πολλών διαφορετικών συνθέσεων ΔΣ και προέδρων δεν έκανε ποτέ δημόσιο διάλογο για οτιδήποτε. Επιπλέον πριν χρόνια, στην αρχή της κατηφόρας του Δήμου Δελφών, στο κρίσιμο θέμα ανανέωση της παραχώρησης της δημόσιας έκτασης στις εγκαταστάσεις βωξίτη στο Λαρνάκι, πολίτες προσήλθαν στο ΔΣ που θα συζητούσε το θέμα και ζήτησαν την συμμετοχή σε διάλογο. Το ΔΣ αρνήθηκε επίμονα στην αρχή κάθε συμμετοχή και μετά από πίεση, άκουσαν λίγα λόγια για λίγα λεπτά και μετά ανέβαλαν συζήτηση. Όταν τελικά ξαναμαζεύτηκαν να αποφασίσουν, αρνήθηκαν και πάλι κάθε συμμετοχή στους πολίτες. Μετά από πίεση έδωσαν και πάλι συγκεκριμένα λίγα λεφτά να πουν οι πολίτες ότι προλάβουν και μετά πάγωσαν κάθε διαδικασία μέχρι να φύγουν οι πολίτες από την αίθουσα και να συζητήσουν κεκλεισμένων των θυρών με τους πολίτες απ’ έξω χωρίς καμία απόκρουση επιχειρημάτων αποδεικτικών στοιχείων και τεκμηρίωσης. Υπάρχει από τότε ανάρτηση που μιλάει για το γελοίο του να λένε από το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου στους πολίτες που ζήτησαν να παρακολουθήσουν έστω την συζήτηση χωρίς δικαίωμα παρέμβασης «αν δεν βγείτε έξω δεν θα γίνει συζήτηση, θα το αναβάλουμε και απλά θα πρέπει να ξαναρθείτε οπότε θα το ξανααναβάλουμε εως ότου βαρεθείτε» . Και τους απαγόρευσαν αυστηρά και κάθε μαγνητοφώνηση ή βιντεοσκόπηση της συζήτηση. Επιχείρησαν να τους απαγορεύσουν ακόμα και το να τραβήξουν βίντεο την στιγμή των λίγων λεπτών που τους έδωσαν για να πούν ότι θέλουν και υπάρχει βίντεο από αυτό αναρτημένο κάπου. Στο Τοπικό Συμβούλιο της Ιτέας έγινε για παρόμοιο θέμα το ίδιο. Πείτε σε δύο λεπτά ότι θέλετε και φύγετε γιατί είναι συζήτηση σε επίπεδο επιτροπής και δεν προβλέπεται να είστε μέσα. Σε πολλά τοπικά και Δημοτικά συμβούλια που ακολούθησαν με σοβαρότατα θέματα που οδήγησαν στην σημερινή κατάντια, ο προβλεπόμενος διάλογος ήταν δύο λεπτά πείτε ότι θέλετε και μετά αποφασίζουμε χωρίς καμία αντίκρουση επιχειρημάτων και κανένα αντεπιχείρημα.
Εσείς που τώρα δημιουργείτε γκρίζα εικόνα για την σοβαρότητα ή και τις προθέσεις των συντακτών της πρότασης της συγκεκριμένης Λιμενικής Επιτροπής, πού είσαστε σε όλες αυτές τις περιπτώσεις; Λείπατε; Τι εικόνα δίνετε σε όποιον έχει μελετήσει στοιχειωδώς την πραγματικότητα του Δήμου Δελφών όταν δεν αναφέρετε τίποτα συγκεκριμένο επί της ουσίας για την πρόταση; Τι θα είχατε πει εάν είχε γίνει διάλογος; Ρωτήσατε πριν ασκήσετε αθώα κριτική ( που μπορεί κάλλιστα να είναι λάσπη); Πότε ενημερώθηκαν οι συντάκτες για το αίτημα του Υπουργείου για την πρόταση και πόσο χρόνο είχαν στην διάθεσή τους; Και μακριά να μένετε, πήρατε κάποιον τηλέφωνο να δώσετε δικαίωμα απάντησης στο ερώτημά σας και δεν σας απάντησαν;
Κλείνοντας το πρώτο ερώτημα. Ο διάλογος για την ανάπτυξη του τόπου σε έντονους τόνους και δημοσιότητα τουλάχιστον σε διαδικτυακό επίπεδο κρατά τουλάχιστον δέκα χρόνια. Για όλα όσα αφορούν την ανάπτυξη του τόπου έχουν γίνει πολλές συζητήσεις με απόντες σχεδόν όλους. Πολίτες και φορείς. Ξέρετε εσείς κάποιο φορέα που έχει πρόταση και δεν την κατάθεσε ή ήθελε και δεν τον δέχτηκαν εκτός από αυτούς του είδους της Καρτερίας και περι αυτής;
Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα μαζί σας για το ότι θα πρέπει να γίνονται διάλογοι για τις αποφάσεις που μας αφορούν. Αλλά να αρχίζετε την κριτική σας από αυτό ενώ είστε ανύπαρκτος σε όλα τα άλλα;

Ανώνυμος είπε...

Για το δεύτερο και τρίτο ερώτημα αύριο να το διατυπώσω με την ησυχία μιας και με καλεί και η δουλειά. Ευχαριστώ για την έμπνευση.