Η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως επενδύσεις», τονίζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης
Οι ανησυχίες της ΕΕ για την Κίνα κινδυνεύουν να γίνουν μία «αυτοεκπληρούμενη προφητεία», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας, Γιάννης Δραγασάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «South China Morning Post».Ο κ. Δραγασάκης στη συνέντευξή του επαναβεβαιώνει τη στήριξη της Ελλάδας στην οικονομική πρωτοβουλία της Κίνας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (One Belt, One Road) και εκφράζει την ελπίδα να επικρατήσει η λογική στις σχέσεις της ΕΕ με τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
«Θα θέλαμε να δούμε την ΕΕ να έχει καλές σχέσεις με την Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Σοβαρά, θα μπορούσαμε να αρχίσουμε [τη συζήτηση για την Κίνα] από το αντίθετο άκρο, δηλαδή ποιες είναι οι ανάγκες και τα προβλήματα που μπορούμε να συνεργαστούμε με την Κίνα».
Ο Δραγασάκης καθιστά σαφές ότι η ΕΕ δεν πρέπει να χαράξει πολιτικές που θα εμποδίζουν την Ελλάδα να αναθερμάνει την οικονομία της.
«Η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως επενδύσεις.
Ελπίζουμε ότι η λογική θα επικρατήσει στο τέλος της ημέρας, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να επωφεληθούμε από όλες τις ευκαιρίες και να αξιοποιήσουμε αυτές τις προοπτικές για να συνεχιστεί η συνεργασία μας », σημείωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.
«Η Ελλάδα θα ακολουθήσει μια πολυδιάστατη πολιτική, μια πολιτική χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς να αποκλείσει κανέναν», συνέχισε ο κ. Δραγασάκης.
Ανέφερε επίσης ότι οι σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα βασίζονται σε στέρεα βάση με τις δύο χώρες να μοιράζονται αμοιβαία συμφέροντα μέσω της πρωτοβουλίας One Belt, One Road.
O αντιπρόεδρος της κυβέρνησης εκτιμά ότι υπάρχουν ισχυρές προοπτικές για τη μελλοντική σχέση Ελλάδας-Κίνας λόγω των αμοιβαίων συμφερόντων των δύο χωρών.
Οι σχέσεις με τις υπόλοιπες ασιατικές χώρες, αν και δεν είναι ακόμη τόσο κοντά, όσο οι ελληνικές σχέσεις με την Κίνα, θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, ανέφερε.
Ο Δραγασάκης δήλωσε ότι η Αθήνα δεν θα υιοθετήσει πολιτικές διακρίσεων εναντίον οποιασδήποτε χώρας, καθώς επιθυμεί ξένες επενδύσεις για την τόνωση της οικονομίας της.
Διχασμένη για την Κίνα η Ευρώπη
Η συνέντευξη του κ. Δραγασάκη δόθηκε πριν από την ετήσια διάσκεψη κορυφής μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας στις Βρυξέλλες την Τετάρτη (11/4), η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί υπό συνθήκες καχυποψίας μεταξύ ορισμένων χωρών της ΕΕ σχετικά με τις πολιτικές και εμπορικές φιλοδοξίες του Πεκίνου στην Ευρώπη.
Η Ευρώπη εμφανίζεται διχασμένη ως προς το εάν θα συνεργαστεί με το Πεκίνο που αποσκοπεί στη σύνδεση της Κίνας δια θαλάσσης και ξηράς με την Ευρώπη και την Αφρική, μέσω ενός δικτύου υποδομών, σημειώνει η εφημερίδα.
Η Ουάσινγκτον επέκρινε την πρωτοβουλία ως «σχέδιο ματαιοδοξίας» ενώ και η ΕΕ αναμένεται να αναφερθεί στην Κίνα ως «στρατηγικό αντίπαλο», με ορισμένους Ευρωπαίους ηγέτες που φοβούνται ότι οι διπλωματικοί χειρισμοί του Πεκίνου θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν την ενότητα μεταξύ των κρατών - μελών.
Τον περασμένο μήνα, η Ιταλία, η οποία αντιμετωπίζει την τρίτη της περίοδο ύφεσης σε μια δεκαετία, έγινε το πρώτο κράτος των G7 που εντάχθηκε στο κινεζικό οικονομικό πρόγραμμα, με σκοπό την τόνωση των εξαγωγών και την αναβάθμιση των λιμανιών της.
Το 2018 η Ελλάδα - που κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην οικονομική ανταγωνιστικότητα εντός της ΕΕ από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ - προσχώρησε στο σχέδιο για να ξεφύγει από την οικονομική κρίση.
Η κινεζική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco αγόρασε το 51% των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά, τον σημαντικότερο κόμβο υποδομής της Ελλάδας το 2016, με δυνατότητα αγοράς επιπλέον 16% μετά από πέντε χρόνια.
Η Κίνα επιδιώκει να κάνει το λιμάνι του Πειραιά, την «κεφαλή του Δράκου» και να το χρησιμοποιήσει ως πύλη για τα εμπορεύματά της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική.
Όπως αναφέρει η ιστορική εφημερίδα, λόγω της σχέσης του με το Πεκίνο, η Αθήνα απομακρύνθηκε από τις θέσεις της ΕΕ για την Κίνα.
Με τη σχέση του με το Πεκίνο, η Αθήνα έχει απομακρυνθεί από τις θέσεις της ΕΕ στην Κίνα.
Το 2016, η Ελλάδα μπλόκαρε κοινή δήλωση της ΕΕ κατά της κινεζικής επιθετικότητας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Επίσης το 2017 εμπόδισε καταδίκη της Κίνας λόγω καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως και την επιβολή αυστηρότερων όρων για κινεζικές επενδύσεις στην Ευρώπη.
Η σύνοδος της Κίνας,η Cosco και το πρόβλημα στον Πειραιά
Μάλιστα θεωρείται πιθανό, σημειώνει η εφημερίδα, ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής της κινεζικής πρωτοβουλίας (Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος) αργότερα τον Απρίλιο στο Πεκίνο.
Περισσότεροι από 40 αρχηγοί κρατών αναμένεται να παρευρεθούν στη σύνοδο κορυφής, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η Ευρώπη είχε αρχίσει να βλέπει την αξία του εγχειρήματος.
Εάν επιβεβαιωθεί, η παρουσία του Τσίπρα στη σύνοδο κορυφής θα ερμηνευθεί ως προσπάθεια της Ελλάδας να εδραιώσει την κινεζική υποστήριξη μετά την ένταξη της Ιταλίας στο πρόγραμμα.
Επίσης, αναμένεται σύμφωνα με την εφημερίδα, να συμβάλλει στην επίλυση του ζητήματος στον Πειραιά, που προέκυψε μετά την πρόσφατη απόφαση του κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου της Ελλάδας να εμποδίσει τα σχέδια της Cosco να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της στο λιμάνι του Πειραιά, ρίχνοντας το μέλλον της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε αβεβαιότητα.
«Θα θέλαμε να δούμε την ΕΕ να έχει καλές σχέσεις με την Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Σοβαρά, θα μπορούσαμε να αρχίσουμε [τη συζήτηση για την Κίνα] από το αντίθετο άκρο, δηλαδή ποιες είναι οι ανάγκες και τα προβλήματα που μπορούμε να συνεργαστούμε με την Κίνα».
Ο Δραγασάκης καθιστά σαφές ότι η ΕΕ δεν πρέπει να χαράξει πολιτικές που θα εμποδίζουν την Ελλάδα να αναθερμάνει την οικονομία της.
«Η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως επενδύσεις.
Ελπίζουμε ότι η λογική θα επικρατήσει στο τέλος της ημέρας, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να επωφεληθούμε από όλες τις ευκαιρίες και να αξιοποιήσουμε αυτές τις προοπτικές για να συνεχιστεί η συνεργασία μας », σημείωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.
«Η Ελλάδα θα ακολουθήσει μια πολυδιάστατη πολιτική, μια πολιτική χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς να αποκλείσει κανέναν», συνέχισε ο κ. Δραγασάκης.
Ανέφερε επίσης ότι οι σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα βασίζονται σε στέρεα βάση με τις δύο χώρες να μοιράζονται αμοιβαία συμφέροντα μέσω της πρωτοβουλίας One Belt, One Road.
O αντιπρόεδρος της κυβέρνησης εκτιμά ότι υπάρχουν ισχυρές προοπτικές για τη μελλοντική σχέση Ελλάδας-Κίνας λόγω των αμοιβαίων συμφερόντων των δύο χωρών.
Οι σχέσεις με τις υπόλοιπες ασιατικές χώρες, αν και δεν είναι ακόμη τόσο κοντά, όσο οι ελληνικές σχέσεις με την Κίνα, θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, ανέφερε.
Ο Δραγασάκης δήλωσε ότι η Αθήνα δεν θα υιοθετήσει πολιτικές διακρίσεων εναντίον οποιασδήποτε χώρας, καθώς επιθυμεί ξένες επενδύσεις για την τόνωση της οικονομίας της.
Διχασμένη για την Κίνα η Ευρώπη
Η συνέντευξη του κ. Δραγασάκη δόθηκε πριν από την ετήσια διάσκεψη κορυφής μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας στις Βρυξέλλες την Τετάρτη (11/4), η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί υπό συνθήκες καχυποψίας μεταξύ ορισμένων χωρών της ΕΕ σχετικά με τις πολιτικές και εμπορικές φιλοδοξίες του Πεκίνου στην Ευρώπη.
Η Ευρώπη εμφανίζεται διχασμένη ως προς το εάν θα συνεργαστεί με το Πεκίνο που αποσκοπεί στη σύνδεση της Κίνας δια θαλάσσης και ξηράς με την Ευρώπη και την Αφρική, μέσω ενός δικτύου υποδομών, σημειώνει η εφημερίδα.
Η Ουάσινγκτον επέκρινε την πρωτοβουλία ως «σχέδιο ματαιοδοξίας» ενώ και η ΕΕ αναμένεται να αναφερθεί στην Κίνα ως «στρατηγικό αντίπαλο», με ορισμένους Ευρωπαίους ηγέτες που φοβούνται ότι οι διπλωματικοί χειρισμοί του Πεκίνου θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν την ενότητα μεταξύ των κρατών - μελών.
Τον περασμένο μήνα, η Ιταλία, η οποία αντιμετωπίζει την τρίτη της περίοδο ύφεσης σε μια δεκαετία, έγινε το πρώτο κράτος των G7 που εντάχθηκε στο κινεζικό οικονομικό πρόγραμμα, με σκοπό την τόνωση των εξαγωγών και την αναβάθμιση των λιμανιών της.
Το 2018 η Ελλάδα - που κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην οικονομική ανταγωνιστικότητα εντός της ΕΕ από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ - προσχώρησε στο σχέδιο για να ξεφύγει από την οικονομική κρίση.
Η κινεζική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco αγόρασε το 51% των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά, τον σημαντικότερο κόμβο υποδομής της Ελλάδας το 2016, με δυνατότητα αγοράς επιπλέον 16% μετά από πέντε χρόνια.
Η Κίνα επιδιώκει να κάνει το λιμάνι του Πειραιά, την «κεφαλή του Δράκου» και να το χρησιμοποιήσει ως πύλη για τα εμπορεύματά της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική.
Όπως αναφέρει η ιστορική εφημερίδα, λόγω της σχέσης του με το Πεκίνο, η Αθήνα απομακρύνθηκε από τις θέσεις της ΕΕ για την Κίνα.
Με τη σχέση του με το Πεκίνο, η Αθήνα έχει απομακρυνθεί από τις θέσεις της ΕΕ στην Κίνα.
Το 2016, η Ελλάδα μπλόκαρε κοινή δήλωση της ΕΕ κατά της κινεζικής επιθετικότητας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Επίσης το 2017 εμπόδισε καταδίκη της Κίνας λόγω καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως και την επιβολή αυστηρότερων όρων για κινεζικές επενδύσεις στην Ευρώπη.
Η σύνοδος της Κίνας,η Cosco και το πρόβλημα στον Πειραιά
Μάλιστα θεωρείται πιθανό, σημειώνει η εφημερίδα, ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής της κινεζικής πρωτοβουλίας (Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος) αργότερα τον Απρίλιο στο Πεκίνο.
Περισσότεροι από 40 αρχηγοί κρατών αναμένεται να παρευρεθούν στη σύνοδο κορυφής, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η Ευρώπη είχε αρχίσει να βλέπει την αξία του εγχειρήματος.
Εάν επιβεβαιωθεί, η παρουσία του Τσίπρα στη σύνοδο κορυφής θα ερμηνευθεί ως προσπάθεια της Ελλάδας να εδραιώσει την κινεζική υποστήριξη μετά την ένταξη της Ιταλίας στο πρόγραμμα.
Επίσης, αναμένεται σύμφωνα με την εφημερίδα, να συμβάλλει στην επίλυση του ζητήματος στον Πειραιά, που προέκυψε μετά την πρόσφατη απόφαση του κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου της Ελλάδας να εμποδίσει τα σχέδια της Cosco να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της στο λιμάνι του Πειραιά, ρίχνοντας το μέλλον της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε αβεβαιότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου