Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Η Μεγάλη Πρόκληση της Κρουαζιέρας - Νέα έρευνα

Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Πoιά είναι τα έσοδα της Ελλάδας από την κρουαζιέρα; Ποιο το μερίδιο της χώρας μας στην αγορά της Μεσογείου και πώς θα μπορούσαν τα ελληνικά λιμάνια να διεκδικήσουν ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο;

Η χώρα μας αν και αποτελεί τον 4ο πιο δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, είναι μόλις 8η σε έσοδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα επόμενα χρόνια η κρουαζιέρα θα φέρνει στη χώρα μας το 10% των τουριστών, αλλά μόνο το 3% των τουριστικών εσόδων.

Φαίνεται ότι εδώ υπάρχει μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για την ελληνική οικονομία.

Η νέα έρευνα της διαΝΕΟσις τεκμηριώνει πως, πράγματι, η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικεί πολύ περισσότερα έσοδα από τη συγκεκριμένη αγορά, που αναπτύσσεται ραγδαία. Η έρευνα αναλύει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά της κρουαζιέρας παγκοσμίως, εξηγεί τις αλλαγές και τις παρεμβάσεις που χρειάζονται τα λιμάνια της χώρας μας για να είναι ελκυστικά στις εταιρείες κρουαζιέρας, και καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις για την αναβάθμιση των ελληνικών λιμένων που μπορούν να εξελιχθούν σε σημαντικούς λιμένες αφετηρίας (home-ports).

Την έρευνα εκπόνησε ομάδα ερευνητών με συντονιστές τον Αναπλ. Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου Θάνο Πάλλη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο τηςPorts & Shipping Advisory Γιώργο Βαγγέλα.

Μπορείτε να διαβάσετε μια σύνοψη των συμπερασμάτων της εδώ.

Η σημασία του home-porting για την ελληνική οικονομία έχει αναδειχθεί και σε προηγούμενη δημοσιογραφική έρευνα της διαΝΕΟσις σχετικά με το πρόβλημα της κρουαζιέρας, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
εδώ υπάρχει ένα μεγάλο κενό
Κατεβάστε το Δελτίο Τύπου
Ποια είναι η εικόνα στην περιοχή της Μεσογείου;

Τα τελευταία χρόνια, η αγορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα παρουσιάζει στασιμότητα, παρά την άρση του καμποτάζ και τις θετικές επιδόσεις του τουρισμού.

Μερικά στοιχεία: Έχουμε το 11% της επιβατικής κίνησης στην αγορά της Μεσογείου (που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου), αλλά μόνο το 8% του αριθμού επιβατών και μόνο το 6% του home-porting.

Είμαστε πολύ πίσω από τους κύριους ανταγωνιστές μας: το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται στους 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% στους 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας.
Γιατί;

Τα ελληνικά λιμάνια δεν αποτελούν ελκυστικό προορισμό home-portingλόγω:

  • των ανεπαρκών δομών και
  • της ανεπαρκούς διαχείρισης που παρατηρείται σε αρκετές περιπτώσεις.
Τι χρειάζεται να έχει ένα λιμάνι για να είναι ελκυστικό home-port;

Ανάμεσα στα 81 κριτήρια που εξετάζουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, τα πιο σημαντικά είναι:

  • η διαθεσιμότητα μεγάλου διεθνούς αεροδρομίου κοντά στο λιμάνι
  • ο αριθμός αεροπορικών συνδέσεων
  • η αξιοπιστία των αεροπορικών μεταφορών
  • η ασφάλεια του προορισμού
  • το βάθος του λιμένα
  • οι υποδομές επιβίβασης-αποβίβασης και διαχείρισης επιβατών
  • οι υπηρεσίες ασφάλειας και
  • η ύπαρξη περιοχών ιστορικού ενδιαφέροντος κοντά στο λιμάνι.
Τα ελληνικά λιμάνια που μπορούν δυνητικά να γίνουν αποτελεσματικά home-ports είναι κατά σειρά: ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, το Λαύριο και η Κέρκυρα.
Τι πρέπει να κάνουν τα ελληνικά home-ports;

Η έρευνα καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις για τα ελληνικά λιμάνια γενικότερα, αλλά και για τρία από αυτά ειδικότερα (Πειραιάς, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη). Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

  • Ανάπτυξη επαρκών δομών με επενδύσεις (κυρίως από ιδιώτες)
  • Ανάληψη πρωτοβουλιών για την επέκταση της τουριστικής περιόδου και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών στο λιμάνι
  • Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με τις εταιρείες κρουαζιέρας
  • Ανάληψη θεσμικών πρωτοβουλιών για τη διευκόλυνση των ιδιωτικών επενδύσεων, για τον εκσυγχρονισμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας και την επίλυση των προβλημάτων με τις κλειστές αγορές και τα ωράρια των αρχαιολογικών χώρων
  • Εξέλιξη των φορέων διαχείρισης των λιμανιών για να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς και
  • Επέκταση και σε άλλες αγορές κρουαζιέρας, όπως η ασιατική.
Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα (PDF)
Διαβάστε τη σύνοψη των βασικών συμπερασμάτων (PDF)
Διαβάστε τη σύνοψη των βασικών συμπερασμάτων (HTML)
Κατεβάστε το Δελτίο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια: