«Ο κόσμος έχει αγοράσει όλες τις τηλεοράσεις και τα αυτοκίνητα που επιθυμεί και αγοράζει πλέον αναμνήσεις όσο ποτέ στο παρελθόν. Και εμείς στην κρουαζιέρα κάνουμε ακριβώς αυτήν τη δουλειά».
Με αυτά τα λόγια περιέγραφε πριν από λίγες μέρες τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των κρατήσεων για κρουαζιέρες σε ιστορικά υψηλά ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, της Royal Caribbean Cruises, Ρίτσαρντ Φρέιν. Ομως, αυτή η πραγματικότητα, που έχει σημάνει τη χρυσή εποχή του κλάδου διεθνώς, δεν έφτασε ακόμα στην Ελλάδα που κατά το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εμφανίσει μείωση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων της τάξης του 20%.
Η ολιγωρία της χώρας να προβάλει νέους προορισμούς πέραν της Μυκόνου, της Σαντορίνης και μερικών ακόμα περιοχών, σημαίνει πως οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να σχεδιάσουν δρομολόγια για τα νέα μεγάλα πλοία, χωρίς να περιλάβουν και άλλες χώρες. Πάντως, άλλες στιβαρές αγορές προορισμού στην παρούσα φάση στην Ανατολική Μεσόγειο δεν υπάρχουν. Αλλωστε, ο καταλύτης για τη σημαντικότατη πτώση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ήταν η κατάρρευση της τουρκικής αγοράς λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων και της απόπειρας πραξικοπήματος.
Λίγες μέρες μετά τη Royal Caribbean, η Norwegian Cruise Line Holdings –η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διεθνώς με στόλο 25 μεγάλων πλοίων– ανακοίνωσε υψηλότερη της αναμενόμενης καθαρή κερδοφορία ύψους 198 εκατ. δολ. κατά το δεύτερο τρίμηνο και αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για όλο το έτος.
Το «αφεντικό» της, ο Φρανκ ντελ Ρίο, μίλησε για βέλτιστο περιβάλλον κρατήσεων και γνωστοποίησε πως οι κρατήσεις για το δεύτερο εξάμηνο έχουν καλύψει όλη τη χωρητικότητα του στόλου της εταιρείας του, ενώ «τρέχουν» με ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς για την εποχή και οι κρατήσεις για το 2018.
Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα, που παρά το εμπεδωμένο από το δυνητικό επιβατικό κοινό μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και τις αναγνωρισμένες μοναδικές φυσικές ομορφιές, παραμένει εν πολλοίς απομονωμένη αγορά στην Ανατολική Μεσόγειο, που αδυνατεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της διεθνούς αγοράς.
Πάνω από 25 εκατ. επιβάτες αναμένεται μέσα στο 2017 να επιλέξουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της ανάπτυξης του κλάδου που προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 7% ετησίως από το 1990 μέχρι σήμερα. Αντίστοιχα, η συμβολή του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία έφτασε τα 117 δισ. δολάρια το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αλλά η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια πέρυσι, παρά το ότι είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στη Μεσόγειο μετά την Ισπανία και την Ιταλία, οι οποίες προηγούνται πάντως με πολύ μεγάλη διαφορά. Μένει βέβαια να φανούν πλέον και οι επιπτώσεις από την τρομοκρατική επίθεση στη Βαρκελώνη και κατά πόσον θα πλήξουν ολόκληρη τη Μεσόγειο, σημειώνουν οι επαΐοντες.
Ηλίας Μπέλλος,Καθημερινή
3 σχόλια:
Και καλά κάνει!
Οσο η επιβιωση μιας κοινωνιας εξαρταται κατ αποκλειστικοτητα απ τα 'θελω' τριτων,ειναι σιγουρη κ η εξαθλιωση της...
να βάλουμε διόδια για να μην τα βλέπουμε καθολου
Δημοσίευση σχολίου