Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΛΕΧΑΙΟΥ

Μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη πρόταση



Την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016  και ώρα 2:30 θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο Υδραυλικής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών (1ος όροφος του κτ. Υδραυλικής ) στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου  σεμινάριο με θέμα :
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΛΕΧΑΙΟΥ.
Ομιλητές ο  Ομότ.  Καθ.  Κωνσταντίνος  Μέμος και ο ΥΔ  Ελπιδοφόρος Ρεπούσης και αρχικό  ακροατήριο περίπου  40 μεταπτυχιακοί,   οι μισοί Πολιτικοί Μηχανικοί  και οι υπόλοιποι πτυχιούχοι διαφόρων άλλων ειδικοτήτων. Πιθανά παρόντες να είναι  και    κάποιοι από τους διδάσκοντες στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ''Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων''.  Η είσοδος είναι ελεύθερη !

          Πολλά έχουν γραφεί και έχουν συζητηθεί   κατά καιρούς σχετικά με τον τρόπο που οι άνθρωποι παρεμβαίνουμε στις ακτογραμμές. Έργα απ’ ευθείας πάνω στις παραλίες λόγο αναγκών για εκμετάλλευση και οικονομική ανάπτυξη, παράνομες αλλά και νόμιμες (με απαράδεκτες από κάθε άποψη αποφάσεις) αμμοληψίες από την κοίτη ποταμών και χειμάρρων   και ένα πλήθος άλλων παρεμβάσεων χωρίς πρόγραμμα, χωρίς επιστημονικές μελέτες, χωρίς γνώση, είχαν επιί δεκαετίες αποτέλεσμα να σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ (και παλαιότερα πολλά δισεκατομμύρια δραχμές) για έργα άχρηστα ή και  ψεύτικα. Μηχανικοί   του Δημοσίου διάφορων υπηρεσιών (από αυτούς που ανεξαρτήτως ειδικότητας καλούνταν να τα κάνουν όλα) καλούνταν κατά καιρούς να κάνουν κατεπειγόντως  μελέτες και έργα για τα οποία δεν είχαν ιδέα αλλά οι πολιτικοί προϊστάμενοι πίεζαν. Χωρίς καμία ειδική γνώση, χωρίς κανένα σεμινάριο.  Στις περισσότερες περιπτώσεις  αποτέλεσμα των παρεμβάσεων αυτών ήταν η διάβρωση των ακτών, αστοχία των κατασκευών  και άλλες αρνητικές επιπτώσεις. Στην προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα αποτελέσματα αυτά ξοδεύτηκαν στην συνέχεια ακόμη περισσότερα ποσά και πάλι πρόχειρα με αποτέλεσμα πολύτιμες αμμώδεις ακτογραμμές να αντικατασταθούν με τσιμεντένια κράσπεδα που τα έχει υποσκάψει το κύμα και έχουν γκρεμιστεί παρουσιάζοντας συν των άλλων και την χείριστη δυνατή εικόνα.   
Ευκαιρία λοιπόν σε κάθε νέο Μηχανικό , νέο ή παλιό ανεξαρτήτως ειδικότητας, που τον φέρνει ο δρόμος από εκεί, να γνωρίσει και αυτή την πτυχή της επιστήμης  του και να πάρει μία ιδέα το πώς η   Ακτομηχανική  δίνει λύσεις στα προβλήματα που λύναμε μέχρι χθες εμπειρικά και σχεδόν πάντα αποτυχημένα.
Ευκαιρία για τους μηχανικούς του Δημοσίου που βρίσκονται σε ανάλογες θέσεις να έχουν μία εμπειρία που σίγουρα θα προσφέρει πολύτιμες γνώσεις, ιδέες και γνωριμίες για το προσεχές μέλλον που τα ελάχιστα πλέον χρήματα για δημόσια έργα θα πρέπει οπωσδήποτε να πιάνουν τόπο αλλιώς κάποιος θα πρέπει «να σταυρωθεί». Αυτοί όμως εργάζονται αυτή την ώρα και αν έρχονται και από μακριά….  
Ευκαιρία  λοιπόν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες που έχουν  ακτογραμμές (!) να στείλουν κόσμο να πάρει μία ιδέα. Όσοι αιρετοί ενδιαφέρονται πραγματικά για τον τόπο τους μπορούν να πάνε να δουν τι κάνουν σε άλλους τόπους  αλλά πρώτα απ’ όλα μπορούν να ζητήσουν   συμμετοχή  από τους Μηχανικούς των υπηρεσιών τους (υπηρεσιακά)  και χωρίς δικαιολογίες για «τελευταία στιγμή»  και «ανάγκη λήψης τυπικών  αποφάσεων»  κ.λ.π.( σε πλήθος άλλως περιπτώσεων όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία) να στείλουν κάποιον ή κάποιους να ενημερωθούν.  Να γνωρίσουν συναδέρφους επιστήμονες που  παρακολουθούν την εξέλιξη του κλάδου και να ανταλλάξουν απόψεις προετοιμάζοντας το έδαφος ώστε την επόμενη φορά που παραστεί ανάγκη,  το έργο να είναι όπως επιτάσσει η επιστήμη και ποτέ πια άχρηστο ή ψεύτικο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑΙ, ΔΕ ΛΕΣ. ΤΩΡΑ ΘΑ ΤΡΕΞΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ. Ή ΠΙΟ ΣΩΣΤΑ, ΤΩΡΑ ΘΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. ΕΙΧΑΝ ΜΙΑ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ!.......