Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

ΙΤΕΑ, Η ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ


Επιτέλους ένας τίτλος που ταιριάζει πραγματικά στην Ιτέα. 

Μία κίνηση που δεν κατάφερε ποτέ κάποιος αρμόδιος για λογαριασμό της Ιτέας, το κατάφεραν , όχι τυχαία, τέσσερα   από τα καλύτερα από όλες τις απόψεις καταστήματα της πόλης.  Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων  Αρχοντικό, Flame , καρέ του μεζέ, ΑΓΡΕΦΩ της Ιτέας μέσα στην επιχειρηματική πραγματικότητα της εποχής και μακριά από   αντιλήψεις  που κυριάρχησαν τις δεκαετίες του 80 και του 90  ΕΠΡΑΞΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΝΌΗΤΟ.  Μετά από την πρώτη αναφορά στο περιοδικό discoverArachova (βλέπε προηγούμενη ανάρτησή μας) μας εστάλησαν και οι υπόλοιπες σελίδες που δεν είχαμε και από τις οποίες προκύπτει ότι η προβολή της Ιτέας στο τεύχος ήταν πολύ περισσότερο από μια μικρή όμορφη παρουσίαση.  

Το  περιοδικό ¨Αράχωβα" από την ύπαρξή του και μόνο αναδεικνύει  την τεράστια απόσταση μεταξύ  επιχειρηματιών του Τουρισμού της Αράχωβας και των   μέχρι χθες   δήθεν επιχειρηματιών του Τουρισμού της κοιλάδας των Δελφών. Αντανακλώντας φυσικά και την σχέση των κοινωνιών και των αιρετών των δύο περιοχών. Κακή θέληση από τους πολλούς δεν υπήρχε.   Εξαπάτηση και ευπιστία σίγουρα. Η συζήτηση είναι μεγάλη, ο απολογισμός του παρελθόντος πρέπει να γίνει.  Ας σταθούμε όμως αρχικά στα πιο προφανή.
Η Αράχωβα κατάφερε και αυτονομήθηκε από την παρακμή της  κοιλάδας των Δελφών και ανέπτυξε επιτυχώς τον εντελώς δικό της τουρισμό. Αυτός όμως δυστυχώς για την περιοχή, αφορούσε κυρίως εσωτερικό τουρισμό. Σε διεθνές επίπεδο, τα χιονοδρομικά της κεντρικής Ευρώπης με πολύ μεγαλύτερη σαιζόν χιονιού έχει επιτρέψει επίπεδο υποδομών και τιμές που δεν μπορεί εύκολα να τα ανταγωνιστεί ο Παρνασσός με την ελάχιστη  ετήσια περίοδο χιονιού.
Ο εσωτερικός τουρισμός καταρρέει και θα συνεχίσει έτσι για πολλά χρόνια ανεξάρτητα πολιτικών εξελίξεων. Οι δεκαετίες που πέρασαν θα αργήσουν να ξαναρθούν. Έτσι η Αράχωβα, στο δικό της περιοδικό, με τίτλο το όνομά της, προβάλει τις   υπόλοιπες περιοχές της.   Η επιχειρηματική αντίληψη δεν περιμένει να πέσει η πίτα από τον ουρανό. Αναπτύσσουν την περιφέρειά τους. Προβάλουν  την παραλία τους. Την Ιτέα που δεν έχει προβάλει ποτέ τον εαυτό της με αυτό τον τρόπο. Την Ιτέα που μέχρι χθες  στους τουριστικούς οδηγούς χαρακτηρίζονταν μόνο ως  μεταλλευτική πόλη και μεταλλευτικό λιμάνι και κάτοικοι, επιχειρηματίες και αιρετοί ανταγωνίζονταν μεταξύ τους ποιος καταλαβαίνει λιγότερο.
Προβάλουν την παραλία   τους που δεν πρόβαλαν μέχρι χθες  οι Δελφοί και η Άμφισσα. Η Αράχωβα προβάλει  το δικό της  Γαλαξίδι, την δική της Άμφισσα, τον δικό τους Όσιο Λουκά. Και με την συνδρομή άξιων επιχειρηματιών της Ιτέας και των υπόλοιπων περιοχών, παρουσιάζουν αυτό που σηματοδοτεί την νέα πολλά υποσχόμενη εποχή για όλη την περιοχή. Την εποχή που πράττονται τα αυτονόητα. Που η Αράχωβα θα ενσωματωθεί αναπτυξιακά στο ένα ισχυρό τουριστικό προϊόν της κοιλάδας των Δελφών και του Κρισσαίου Κόλπου που για την διεθνή αγορά  , έχει παγκοσμίως  από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στοιχείων ισχυρού τουριστικού ενδιαφέροντος που το καθένα από μόνο του θα μπορούσε να αναπτύξει μία περιοχή  τέτοιας έκτασης.   
Τα σημάδια δεν είναι τυχαία ούτε εποχιακά. Σε όλους της τομείς, επιχειρηματικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς, υπάρχουν κινήσεις που δείχνουν την νέα αυτή εποχή. Η αδράνεια από το κακό παρελθόν υπάρχει προκαλώντας συγχύσεις και παρεξηγήσεις. Η πορεία όμως έχει ξεκάθαρα αναστραφεί σε όλους τους τομείς με «χειροπιαστά» στοιχεία.
Τα καλύτερα έπονται…..







1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΑΧΩΒΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ. ΔΕΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΥΦΛΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΧΑΥΝΩΜΕΝΟΙ ΑΜΦΙΣΣΙΩΤΕΣ, ΓΑΛΑΞΙΔΙΩΤΕΣ, ΔΕΛΦΙΩΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΤΙΩΤΕΣ ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΕΙ, ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΜΗ.
"ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ & ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΩΝ".
ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΑΝ ΧΑΙΒΑΝΙΑ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΣΙΑΚΕΣ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΨΩΜΟΛΥΣΑΡΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ.

ΑΝΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΝΑ ΞΕΚΟΛΗΣΟΥΜΕ. ΠΡΡΡΡΡΡΤ, ΒΡΡΡΡΡΤ. ΟΠΩΣ ΘΑ ΛΕΓΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΑΧΩΒΙΤΕΣ ΤΣΟΠΑΝΗΔΕΣ ΠΡΙΝ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.